چرا حضرت زهرا علیهاالسلام را «سید نساء العالمین» می نامند؟


ساعت: 10:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۸
کد خبر: 1916664

شخصیت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) پیام ها و درس های بی نظیری را از زوایای مختلف برای مردم به ارمغان می آورد. که به «سید نساء العالمین» معروف است، زیرا او بهترین زنان جهان، الگو و راهنمای نیکی در جهان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرمون، حضرت زهرا علیهاالسلام بالاترین و بلند مرتبه ترین زن جهان در نزد مسلمانان در تمام قرون و اعصار است که برگرفته از مضامین احادیث نبوی است که در یکی از این سخنان آمده است. که در میان مسلمانان اعم از شیعه و سنی رایج است، رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمود: «فاطمه سرور زنان دنیاست».



در ادیان جاهلی نیز زنان اسوه وجود داشته اند که از آنها به عنوان قدیس یاد شده است، در قرآن کریم از ساره همسر حضرت ابراهیم (ع) به عنوان زنی که مورد رحمت و برکات خداوند قرار گرفته است، نام برده شده است. .. همسر فرعون ثابت در ایمان به خدا و شکسته برای جلال ملکوتی، همسر حضرت زکریا (ع) همسری شایسته و مریم (س) نیز برگزیده خداوند و نیکوترین زن است. هر دو دنیا


در اسلام از حضرت فاطمه (سلام الله علیها) به عنوان منشأ خیرات بسیار یاد شده است و آیات تثیر، مبخله و مود نیز برخی از برتری های آن حضرت را بر سایر زنان بیان می کند.


حجت الاسلام مصطفی بحری کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به تعبیر سیدالنساء العلمین از حضرت زهرا(س) گفت: در تاریخ بشریت زنان بزرگ شناخته شده اند و مشهور در تاریخ اسلام که از نظر شخصیت و فضایل در جایگاه بسیار بالایی قرار دارند.


وی ادامه داد: تعالی حضرت زهرا (س) به خاطر فضایل الهی و انسانی است که در محضر ایشان گرد هم آمده است و همه معیارها و ارزش هایی که عامل تعالی انسان محسوب می شود در یک جا در ایشان تحقق می یابد. وجود شریف


این کارشناس مذهبی افزود: به همین دلیل یکی از القاب ایشان «سید نساء العالمین» است و این لقب که در روایات آمده و در کتب معتبر شیعه و سنی آمده است و بالاترین فضیلت حضرت زهرا (س) را نشان می دهد. ص). ) بالاتر از همه زنان این در رحمت دنیاست.


وی افزود: یعنی فاطمه، میزان خشم و رضایت خداوند است که انسان به مقام سروری و رئیسی بر همه انسانها برسد، به طوری که اراده خداوند با اراده او آمیخته شود.


خجت الاسلام بحری گفت: از دیگر ویژگی های حضرت زهرا(س) روحیه جهادی و مجاهدت در راه خدا بود و پس از ظهور اسلام انواع سختی ها و سختی ها را در زندگی با اخلاص متحمل شد.


وی افزود: از اولین لحظه انعقاد عقد بین حضرت زهرا(س) و حضرت علی(علیه السلام)، رسول آقا(علیه السلام) از امیرالمومنین(ع) پرسید که فاطمه را چگونه یافتی و حضرت فرمودند: بهترین دوست و همکار در راه. اسلام و دفاع و رسیدن به اهداف اسلام از آن آنهاست.


این کارشناس اذعان داشت: داستان زندگی حضرت زهرا(س) در مکتب اسلام، معارف دین و همراهی پیامبر گرامی اسلام(ص) بر روی زمین خلاصه می شود.

وی ادامه داد: در طول تاریخ زندگی این دو بزرگوار; امیرالمومنین دائماً در جنگ بود و کسی که کارهای امدادی در پشت جبهه و تربیت فرزندان و آموزش معارف دینی و دینی انجام می داد، وجود مقدس حضرت زهرا (سلام الله علیها) بود.


حجت الاسلام بحری با بیان اینکه بی شک ترویج فرهنگ فاطمیه از ضروریات امروز جامعه دینی و اسلامی است، اظهار داشت: در این راستا، فرهنگ فاطمی و فاطمیه از ضروریات جامعه دینی و اسلامی است. حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) ممکن است.


وی بیان کرد: اگر نسل جدید فرهنگ فاطمی را بیاموزد و در زندگی و جامعه عمل کند از همه انحرافات و خطرات در امان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید