چرا حقوق بازنشستگان بر اساس 1402 پرداخت نشده است؟

چرا حقوق بازنشستگان بر اساس 1402 پرداخت نشده است؟

میزان دستمزد و حقوق کارگران در سال 1402 تعیین شد که این رقم در نهایت با 27 درصد افزایش نسبت به سال قبل به تصویب رسید.

بر اساس قانون کار، تورم و معیشت خانوارها باید مبنای افزایش دستمزد کارگران بیمه و مستمری بگیران باشد.

حقوق پایه کارگران و مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال 1402 از 4 میلیون و 179 هزار و 750 تومان به 5 میلیون و 308 هزار و 284 هزار تومان افزایش یافت که بسیار ناچیز است و انتظارات جامعه کارگری را برآورده نمی کند. در عین حال تورم غیرعادی معیشت مردم را به شدت متزلزل کرده است.

بر اساس این خبر، حداقل دستمزد بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جدید 27 درصد افزایش یافته و دستمزد کارگران نیز 27 درصد افزایش یافته است، زیرا لیست حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی همیشه باید تا پانزدهم هر ماه بسته شود، به طوری که اگرچه امروز 19 روز است. از آخرین ماه فروردین 1402 نیز پرداخت حقوق مستمری بگیران بر اساس حروف الفبا از بیستم هر ماه آغاز می شود، اما آیین نامه جدید مستمری بگیران هنوز ابلاغ نشده است، بنابراین مستمری بگیران تامین اجتماعی همان حقوق قبلی را دریافت خواهند کرد. سال
طبق آخرین پیگیری ها دستورالعمل افزایش دستمزد بازنشستگان تامین اجتماعی هنوز از سوی سازمان مرکزی ابلاغ نشده است و به محض ابلاغ این افزایش دستمزد، احکام جدید 1402 و مابه التفاوت دستمزد صادر می شود. در زمان اعلام و زمان تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید