چرا دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان مداخله کرد؟

چرا دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان مداخله کرد؟

در 5 تیر 1401 مجمع عمومی کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی مازندران در انزلی با حضور سه نفر از اعضای شورای عالی (رئیس، نایب رئیس و دبیر)، رئیس اتحادیه ایثارگران و یک نفر تعداد اعضای هیئت مدیره کانون بازنشستگان گیلان انجام شد.

تعدادی از بازنشستگان گیلانی با حضور در این مجمع به بررسی درخواست ها و پیگیری تصمیمات اجرا شده تحت پوشش کانون عالی پرداختند.

بازنشستگان در این جلسه مطالبات خود را به شرح زیر بیان کردند:

1) با توجه به عدم کفایت مستمر مستمری ها، تاخیر دولت در تصویب و تاخیر سه ماهه افزایش سالانه مستمری ها مشکلاتی را ایجاد کرده و بازنشستگان بیشتری را در این سازمان قرار داده است.

2) چرا دولت به جای تصویب یا رد افزایش مصوبه هیات امنای سازمان که در واقع همان مصوبه حقوق 1401 کارگر است، وارد عمل شد و افزایش مصوب هیات امنا را کاهش داد. استخدام شورای عالی کار؟

3) اقدامات و اقدامات شورای عالی تاکنون چیست که مشاوران حقوقی بازنشستگان در این زمینه چه کسانی هستند؟

4) علیرغم غیرقانونی بودن این مداخله از سوی شورای اجرایی مجلس شورای اسلامی، دلیل امتناع دولت از پذیرش نتیجه کار شورای تطبیق چیست؟

5) در صورت تداوم اصرار دولت بر اجرای مصوبه قبلی، مرکز چه تصمیمی خواهد گرفت؟

6) مشکلات و مشکلاتی که در حال حاضر در سازمان مشاهده می شود ریشه ساختاری دارد. با توجه به سه جانبه گرایی، لازم است ساختار و اساسنامه سازمان به گونه ای تغییر یابد که کارگران اجیر شده و بازنشسته به عنوان بیمه گران عمده نقش بسزایی در مدیریت این سازمان داشته باشند.

7) تاکید بر رعایت کنوانسیون های سازمان جهانی کار و لزوم تغییر مدیریت سازمان توسط هیات امنا و حضور فعال دولت در شورای عالی تامین اجتماعی.

در نهایت اعضای هیات رئیسه شورای عالی به تشریح تصمیمات پرداختند و اعلام کردند که انتظار داریم رئیس مجلس درخواست اصلاح مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان را داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید