چرا سامانه تهران من و شفافیت هنوز در دسترس نیستند؟ لزوم پاسخگویی شهرداری تهران به افکار عمومی


ساعت: 20:39
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1879093

در پی هک شدن سامانه تهران من مرتبط با شهرداری تهران، مدیریت شهری اعلام کرد که این مشکل برطرف شده است. اما با وجود گذشت بیش از یک ماه از آن زمان، شهروندان از عدم دسترسی به سامانه من و شفافیت تهران همچنان گلایه دارند و شهرداری تهران نیز هیچ توضیحی به مردم ارائه نکرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ظهر روز 12 خرداد نقصی در سامانه اینترنتی شهرداری تهران (تهران من) از دسترس خارج شد.

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، 17 خردادماه با تایید هک شدن این سامانه، اعلام کرد: هک سامانه ها و همچنین حمله سایبری که توسط موساد و منافقین و همه ضدانقلاب انجام شده است.

وی در بخشی دیگر از این گفتگو با بیان اینکه کارکنان مراقب و تخطی از نقشه دشمن باشند، از آغاز مجدد فعالیت شهرداری از امروز خبر داد.


cce74271 6539 4d87 8eeb 232e18d44f12 خبر خاکستری

روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران شامگاه دوازدهم خرداد با انتشار پیامی هک شدن سایت شهرداری تهران را تایید کرد.

در این اطلاعیه آمده است: این امر به شهروندان محترم تهرانی یادآوری می کند که بعدازظهر امروز 12 خردادماه، قطع عمدی صفحه داخلی سامانه اینترانت شهرداری تهران، با انتشار تصویری توهین آمیز، این سامانه را برای دقایقی از دسترس همکاران خارج کرد. روند رفع این تخلف محدود به سرعت انجام شد و هم اکنون سامانه های خدماتی شهرداری تهران برای معاینه فنی بعدی سازمان فاوا به صورت موقت از دسترس خارج شده است. سازمان ICT شهرداری تهران با همکاری نهادهای مسئول در حال بررسی ابعاد مشکل و اقدامات پیشگیرانه جهت حفظ کیفیت مطلوب خدمات شهروندان محترم می باشد. ماهیت ناوشکن ها و نحوه کار آنها پس از بررسی نهایی توسط نهادهای مسئول اطلاع رسانی خواهد شد.»


6ef204ff 07e1 4991 93f4 8ea19fb373ae خبر خاکستری

این اتفاق بهانه‌ای برای شادی رسانه‌های اپوزیسیون آن سوی مرزها بود که با رویکردی منسجم تیترهایی را با عنوان «هک دوربین‌ها و سامانه‌های اینترنتی شهرداری تهران در آستانه سالگرد آیت‌الله خمینی» منتشر کردند.

اما با وجود این اطلاعیه، چند روز پس از اعلام سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، همچنان در سایت من در تهران اختلال ایجاد شد تا جایی که یکی از روزنامه ها مطلبی را با عنوان 28 خرداد منتشر کرد. سامانه من در تهران هنوز قادر به ارائه خدمات الکترونیک شهری به شهروندان نیست. منتشر شده.


درخواست تغییر رمز عبور

این را سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری در تاریخ 7 خرداد اعلام کرد … «… با توجه به نیاز به ارتقای سطح امنیتی سامانه تهران من، از کاربران می خواهیم حداکثر تا 30 خرداد ماه رمز عبور خود را تغییر دهند.


a4e67ab2 9921 4ede b6db bfb4cc8e4295 خبر خاکستری

بسیاری از کاربران پس از پایان مهلت اعلامی ICT در تغییر رمز عبور خود با مشکلات زیادی مواجه شده اند. بنابراین با رمز جدید که بنا به توصیه سازمان ICT تغییر کرده است، اکثر کاربران نمی توانند وارد صفحه خود در سامانه تهران من شوند.


چرا وب سایت شفافیت در دسترس نیست؟

این در حالی است که از بین سایت های زیر مجموعه شهرداری صوفیه وارد سایت شفافیت (http://shafaf.tehran.ir/ ) تقریباً از روزهایی که سامانه شهرداری تهران هک شد خارج از محدوده بود و قابل دسترسی نبود و این نقطه به عنوان ابزاری برای تخریب بیشتر شهرداری تهران و تعداد زیادی از شهروندان با آگاهی نسبی از کار شهرداری استفاده می شود. در گذشته گمان می رفت که مدیریت شهری عمداً از موقعیت پس از هک شدن سیستم شهرداری تهران برای غیرقابل دسترس نگه داشتن این سایت ها سوء استفاده کرده تا از برخی موارد فساد و الزامات شفاف سازی مسئولان شهرداری بکاهد.

اما از بعدازظهر روز دوشنبه خبرنگار دانا در تماس های مکرر با سخنگوی شهرداری تهران و طرح موضوع علت عدم دسترسی به سایت شفافیت و علت ورود نکردن به سامانه تهران، از من خواست تا رمز جدید را تغییر دهم. تغییر توسط روابط عمومی ICT.

متأسفانه سخنگوی شهرداری تهران با اعلام حضور وی در این جلسه به سوال دانا پاسخی نداد! در حالی که این تماس ها فقط برای اهداف اطلاع رسانی انجام شده است.

اما در آخرین لحظات تدوین این مطلب، یک منبع آگاه از شهرداری تهران به دانا خبر داد که شنیده ها حاکی از آن است که سایت شفافیت از فردا سه شنبه در دسترس خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید