چرا مستاجران از تهران به شمال فرار می کنند؟

وضعیت اجاره یک آپارتمان 100 متری در شمال تهران
اجاره یک آپارتمان 100 متری در شمال تهران گاهی یک میلیارد تومان هزینه دارد. مانند یک واحد در نیاوران علاوه بر این رقم باید ماهیانه 10 میلیون تومان برای اجاره آن کنار بگذارید. این آپارتمان هشت سال پیش ساخته شده و با آسانسور و پارکینگ اجاره داده می شود. حول و حوش یکی از کمترین ارقامی که مالکان به عنوان ودیعه به مستاجران ارائه می دهند حدود 100 میلیون تومان است که در عوض اجاره ماهانه را به 18 میلیون تومان افزایش می دهد. این دو عدد را باید به عنوان پیش پرداخت و اجاره واحد در نظر بگیریم که بعد از 12 سال از عمر ساختمان و آسانسور و پارکینگ به مستاجر تحویل داده می شود.

یک آپارتمان 100 متری دو خوابه حوالی کامرانیه درج شده در حالی که مالک 600 میلیون تومان ودیعه می خواهد و 20 میلیون تومان اجاره ماهانه تعیین کرده است. در کامرانیه صاحب خانه 100 متری حاضر است واحد نوساز خود را به مبلغ 300 میلیون تومان به مستاجر واگذار کند. البته به مستاجری که توانایی پرداخت 30 میلیون تومان اجاره ماهانه را دارد، این ارقام مربوط به گران ترین نقاط منطقه یک تهران بود و می توان آپارتمان های 100 متری را که معمولا دو خوابه هستند اجاره کرد. ، در محله های دیگر با بودجه کمتر. به صورت بلوکی در بلوار اوشان که پیش پرداخت و اجاره ماهانه آن به ترتیب 300 و 14 میلیون تومان است. یا یک آپارتمان 100 متری در ازگل که باید ماهیانه 10 میلیون تومان به اضافه نیم میلیارد تومان پیش پرداخت بدهید.

وضعیت اجاره آپارتمان یک خوابه در شمال تهران
اجاره آپارتمان های یک خوابه در محله های گران تهران معمولا ۱۰۰ میلیون تومان پیش پرداخت نیاز دارد. مثلا یک بلوک 50 متری در نیاوران که اجاره ماهانه آن 15 میلیون تومان است. این واحد تقریبا 10 سال پیش ساخته شده و مالک تمایلی به تبدیل ودیعه و اجاره ندارد. یک آپارتمان 50 متری دیگر در همین محله بدون پارکینگ و انباری اجاره داده می شود. صاحب این یکی 250 میلیون تومان پیش پرداخت دارد و اجاره ماهانه آن 10 میلیون تومان است. گزینه تبدیل رهن و اجاره بهای این واحد باعث کاهش پیش پرداخت به 100 میلیون تومان می شود اما اجاره ماهانه 14 میلیون و 500 هزار تومان می شود و 400 میلیون تومان پیش اجاره می دهند و هفت میلیون می گیرند. تومان اجاره ماهیانه توسط مستاجر. در سوهانک برای یک آپارتمان 67 متری به ترتیب 200 و 12 میلیون تومان در ماه برای پیش پرداخت و اجاره آگهی کردند.

هزینه وام و سپرده مسکن در شمال تهران
مبلغ هزار و 401 فقره وام و سپرده مسکن در تهران 30 میلیون تومان بیشتر از کلانشهرها است و امسال مستاجران تهرانی می توانند روی 100 میلیون تومان اجاره بها حساب کنند. برای درک بهتر ارزش وام سپرده مسکن 1401 بد نیست نگاهی به اجاره ماهانه آپارتمان هایی بیندازیم که صاحبان آنها دقیقا 100 میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت می خواهند. مثل آپارتمان 87 متری دزاشیب که اجاره ماهانه آن 17 میلیون تومان است و نزدیک به 10 سال از ساخت آن می گذرد.

در آجودانیه صاحب یک آپارتمان 65 متری همین مبلغ را پیش پرداخت می کند که اجاره ماهانه آن 21 میلیون تومان می شود و در ساختمان آسانسور وجود ندارد. در حوالی پارک جمشیدیه صاحب یک آپارتمان 100 متری آپارتمان دوخوابه خود را با مبلغ 100 میلیون تومان پیش پرداخت و ماهانه 30 میلیون تومان به مستاجر تحویل می دهد. در نیاوران یک آپارتمان 230 متری سه خوابه 100 میلیون تومان پیش پرداخت می شود و اجاره ماهانه آن 85 میلیون تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید