چرا “پیشگیری” نکردی؟ | روز جدید

چرا “پیشگیری” نکردی؟  |  روز جدید

رئیس مجلس گفت: مجلس 40 روز پیش وضعیت ارزی کشور را پیش بینی کرد و بسته پیشنهادی را به دولت و رئیس جمهور ارائه کرد. حالا هر کاری که دولت بخواهد انجام می دهیم.

این سخنان در حالی با واکنش مواجه شد که در 40 روز گذشته هیچ اقدامی برای کنترل بازار ارز و جلوگیری از گرانی صورت نگرفت و در نهایت مردم بهارستان در نشست غیرعلنی با دولت با پاسخ مخبر پاسخ دادند. «این طور است» و «بهتر از ما نخواهید یافت» از پاسخگویی دولت خودداری کردند و کلیباف همان روز پس از این جلسه غیرعلنی گفت: «دولت مسئول تشکیل ارز است. کمیته هماهنگی” و از مسئولیت شانه خالی کرد. اکنون که دلار به سقف 60 هزار تومان رسیده است، کلیباف از تحقق پیش بینی مجلس مبنی بر هرج و مرج اقتصادی خرسند است، اما توضیح نداد که چرا برای جلوگیری از بحرانی که مردم عادی می دانستند در راه است و تداوم آن اقدام کرده است. انجام نداده است صبح دیروز در جلسه علنی محمدبکر کلیباف در واکنش به تذکر موسوی لارگانی نماینده فلورجان در انتقاد از وضعیت ارزی کشور گفت: هیچکس مانع نظارت شورای اسلامی بر دولت نمی شود. در مورد ارز و افتخار مجلس این است که از یک ماه و نیم پیش شرایط را پیش بینی کرد و ۴۰ روز پیش بسته پیشنهادی کمیسیون اقتصادی در خصوص کنترل بازار ارز به دولت منتقل شد. و رئیس جمهور ما کارمان را انجام داده ایم و هنوز هم داریم انجامش می دهیم. وی ادامه داد: موضوعی که نمایندگان مطرح کردند این است که در جلسه غیرعلنی برای تشکیل یک گروه اجماع مشترک مطرح شد. من هم توضیح دادم که مشکلی نیست. ما هر اجماعی که دولت بخواهد انجام می دهیم. ما 40 روز پیش کار نظارتی خود را انجام دادیم و نظرات را منعکس کردیم. کلیباف افزود: آقای پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی موارد لازم را در شورای عالی هماهنگی اقتصادی عنوان کردند.

ما پیگیر هستیم. حجت الاسلام سید ناصر موسویلرغانی، عضو کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی در یادداشتی گفت: امام مجلس را در رأس امور قرار دادند. حرمت امامزاده را باید ولی نگهدارد. رئیس شورای اسلامی دیروز گفته بود که دولت باید کمیته ای برای بحث ارز تشکیل دهد، پس چه زمانی باید این کمیته تشکیل شود؟ چرا آبروی خود را حفظ نمی کنیم؟ فلوریان نماینده مردم افزود: شرایط به گونه ای شده است که مردم حتی نمی توانند نان بخرند و همه قیمت ها آنی بالا می رود.

دیدگاهتان را بنویسید