چرا کیروس استعفا نمی دهد؟ | روز جدید

چرا کیروس استعفا نمی دهد؟  |  روز جدید

سرمربی پرتغالی کره جنوبی پس از شکست مقابل برزیل در مرحله حذفی جام جهانی قطر، اولین استعفای مربیان حاضر در مهم ترین جشنواره فوتبال جهان نیست. قبل از او سرمربیان تیم هایی مانند مکزیک، اروگوئه و … بودند. همچنین پس از حذف از مسابقات استعفا داد.

زمین جام جهانی فرصتی استثنایی برای مربیانی است که توانسته اند به عنوان سرمربی در این عرصه مهم بین المللی پیشرفت کنند. چون مربیان سرشناس زیادی در دنیا داریم که تا به حال فرصت حضور در مسابقات جهانی به عنوان سرمربی یک تیم ملی را نداشته اند. بنابراین اگر مربی در این رویداد ورزشی حاضر شود، دوست دارد دیده شود.

اما آن دسته از مربیانی که سال هاست در رویدادهای مهم فوتبال حضور دارند، وقتی در عرصه فوتبال جهان تحت ستم افکارشان قرار می گیرند، ناگزیر چاره ای جز کناره گیری و استعفای جسورانه ندارند.

شاید کنار گذاشتن تیم ملی برای هیچ یک از مربیان سرشناس قابل هضم نباشد. اما آنها پذیرفته اند که دیگر جایی برای ماندن ندارند.
سرمربی پرتغالی کره جنوبی یکی از شجاع ترین مربیان این دوره از جام جهانی است. پس از شکست کره جنوبی مقابل برزیل در مرحله حذفی، او اعلام کرد که از این تیم کناره گیری خواهد کرد.

پائولو بنتو پرتغالی از سال 2018 به عنوان سرمربی تیم ملی کره جنوبی فعالیت می کند که هموطنش کارلوس کی روش برای حفظ اقتدار و جایگاه خود در نزد بازیکنان از سمت خود استعفا داد. چون می داند ماندن در کره جنوبی بعد از حذف از جام جهانی قطر برایش سودی ندارد.

اما چرا کی روش استعفا نداد؟ آیا او تجربه هدایت تیم ملی ایران در مسابقات جهانی را ندارد و نمی داند که دیگر نمی تواند برای فوتبال ایران مثمر ثمر باشد. چون اگر قرار بود اهداف و برنامه های خاصی داشته باشد باید در این چند دوره به آن ها رسیده باشد و اگر نه قطعا نمی تواند.

او برای فوتبال ایران زحمت می کشد و در این شکی نیست اما بعد از باخت به آمریکا جدا از عذرخواهی از مردم ایران مجبور شد استعفا دهد. درست مثل همشهری اش بنتو.

دیدگاهتان را بنویسید