چرخه انتخابی گاهی به ضرر تیم ملی می شود اما پایبند ماندیم، 146 روز سخت در پیش داریم و تابع تصمیم فدراسیون هستیم.


ساعت: 11:01
تاریخ انتشار: 1401/02/08
کد خبر: 1835027

می توانستیم برنده شویم، اما این شانس تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا بود.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: درگیر مراحل انتخابی تیم ملی بودیم و در هفته های آینده جلسه ای با کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی با مسئولان فدراسیون خواهیم داشت تا ما را معرفی کنیم. برنامه ها برای ماه های آینده.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی، گفت: جایگاه اصلی شماست.

وی ادامه داد: البته باید بپذیریم که منشا مبارزات ایرانیان این نیست و پیشینه، پتانسیل و ظرفیت کشتی ما بیشتر در فضای باز است.

وی در خصوص عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: ابتدا باید بگویم که پس از مرحله داخلی مرحله انتخابی تیم ملی (چرخه) که آخرین آن تاج و تخت اهواز بود. جام عدالت آفرینی که مبارزان و مربیان سراسر کشور خواستار آن بودند.» و طبق قولی که داده بودیم نفرات اول این مسابقات را به مغولستان اعزام کردیم البته در وزن 67 کیلوگرم دانیال سهرابی نفر اول این وزن اعزام نشد چون باید در تیم جوانان بازی می کرد و بداگی نفر دوم و سوم را بین سجاد ایمان طلب و شاهین بداگی فرستادیم چون سبکتر بود.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ادامه داد: از همه نفرات اعزامی چه قهرمان کشتی و چه مدال طلا تشکر می کنم. اما این مسابقات زمانی برگزار شد که منتخبان ما در جام تختی تنها 30 سال سن داشتند. آنها فرصت حضور در اردوها را داشتند و البته در شرایطی که رزمی کاران از نظر فنی پیشرفت کرده بودند، این موضوع کم نشد، در حالی که هدف ما جام جهانی و بازی های آسیایی بود و نمی توانستیم به رزمندگان فشار فیزیکی وارد کنیم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به روند انتخابی (چرخه) تیم ملی، برخی از کشتی گیرانی که ممکن است اولین زمین رسمی آنها بوده یا برای اولین بار در بزرگسالان به رقابت بپردازند، بدون اینکه حتی در یک تورنمنت بین المللی شرکت کنند، کسب امتیاز کنند. ما به مسابقات مغولستان رفتیم و شرایط هم از راه دور و هم به عنوان خانواده سخت بود.

از سوی دیگر در شرایطی که تیم های قرقیزستان، مغولستان، قزاقستان، کره جنوبی و ژاپن به دنبال حضور موفق در بازی های آسیایی بودند، بازیکنان اصلی خود را به میدان فرستادند که باعث افزایش سطح رقابت ها نیز شد. .

وی افزود: به هر حال این از اقبال تیمی بود که به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام کردیم و نمی توان از رزمندگانی چون نورباش، حبیب اللهی و بداگی انتظار مدال طلا داشت در حالی که تنها اعضای کلیدی و باتجربه محمدرضا مختاری، ناصر علیزاده هستند. مهدی بالی «و امیر قاسمی 3 نفر از آنها بودند که مدال طلا گرفتند و امیر قاسمی اگر کمی دقت می کرد و مدال طلا می گرفت، تیم ما می توانست قهرمان شود.

نایب قهرمان کشتی جهان گفت: البته از گرمسیری انتظار مدال طلا را نداشتیم اما با عملکرد خوب خود در دسته تا 82 کیلوگرم خود را به عنوان مدعی معرفی کرد. به هر حال ما در سه سال اخیر قهرمان آسیا شدیم و در برخی سال ها حتی روی سکو هم نرفتیم، اما در مسابقات بزرگ تری موفق بودیم، به خصوص در سال هایی که بازی های آسیایی و قهرمانی آسیا برگزار می شود، بیشتر توجه ما به بازی های آسیایی است. باز هم هست.

وی ادامه داد: قوانین اتحادیه جهانی به گونه ای است که در صورت عدم اعزام کشتی گیران به مسابقات قهرمانی آسیا، این کشور شرایط حضور در جام جهانی را پیدا نمی کند و از طرفی ما با اندک نتوانستیم به مغولستان برویم. مبارزان، زیرا همه انتظار داشتند یک تیم کامل در این مسابقات شرکت کند. اما اگر زمان بیشتری داشتیم قطعا رزمی کاران عملکرد بهتری داشتند.

مسابقات قهرمانی آسیا نقطه عطفی در روند انتخابی تیم ملی در خارج از کشور بود و این مسابقات یک تورنمنت بین المللی برای آزمایش کشتی گیرانی بود که از چرخه انتخابی بیرون آمدند و قول دادیم به استثنای 7 مدال آور از جمله 6 مدال آور در مسابقات جهانی و برنده مدال طلای امیدهای جهان، این فرصت را به همه ورزشکاران ایرانی دادیم تا در سه دوره مسابقات قهرمانی کشور در زاهدان، انتخابی جام تختی و مسابقات بین المللی جام تختی شرکت کنند و وظیفه اصلی ما تکمیل این روند است. از این پس با حضور این کشتی گیران و 7 کشتی گیر مدال آور در تورنمنت ها و اردوهای مختلف بین المللی آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه انتخاب کشتی گیران جوان یا کم تجربه که در این مسیر موفق بوده و سابقه حضور در مسابقات بین المللی را نداشته اند، نمی توانند به یکباره به مسابقاتی مانند مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شوند. تیم ملی البته درست است که مسابقات قهرمانی آسیا در مقایسه با مسابقات جهانی و المپیک در سطح بالایی قرار ندارد اما برای این کشتی گیران می تواند به خوبی این مسابقات باشد و جو این مسابقات باعث می شود عملکرد خوبی نداشته باشند. مثلاً عارف حبیب اللهی و چند کشتی گیر دیگر باید به یک تورنمنت بین المللی اعزام می شدند تا با میانه مسابقات خارجی در سطح بزرگسالان آشنا شوند و سپس در چنین مسابقاتی شرکت کنند.

سرمربی تیم ملی گفت: بالاخره وجود مبارزه ایرانی. بهترین رزمی کاران سه دوره مسابقات قهرمانی داخلی کشور، انتخابی جام تختی و جام تختی و 7 مدال آور از این مسابقات رها شده اند و 146 روز سخت در پیش داریم که 2 مسابقه با 10 کشتی گیر و یک کشتی گیر برگزار می شود. رقابت با 6 کشتی گیر و در اوزان غیر المپیکی و المپیکی 2 تیم خواهیم داشت. آنها 3 تیم دارند.

وی افزود: البته با برخی وزنه ها دست ما پر و با برخی وزنه ها خالی است. به عنوان مثال در اوزان 82، 87، 97 و 125 کیلوگرم کشتی گیران خوبی داریم که مدال آور هستند اما در برخی اوزان باید روی نفرات کار کنیم.» تا بتوانیم نفرات منتخب خود را برای حضور در سه مسابقه بعدی انتخاب کنیم.

وی در خصوص برنامه آینده تیم ملی کشتی فرنگی گفت: همه برنامه های ما با فدراسیون کشتی توافق شده و همانطور که گفتم درگیر مراحل انتخابی (چرخه) تیم ملی بوده ایم. در هفته های آتی کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی با مسئولان دیدار خواهند کرد، «فدراسیونی خواهیم داشت تا برنامه های خود را برای ماه های آینده ارائه کنیم.

وی گفت: سیاست فدراسیون کشتی که من هم قبول دارم بسیار درست است، هدف نهایی ما المپیک 2024 پاریس و در کشتی که افتخارآمیزترین است، است. این ورزش کشور ماست، ظاهر باید المپیکی باشد، چون سطح ما در کشتی خارج از قاره آسیا است.

بنا افزود: بعد از المپیک باید مسابقات جهانی در اولویت باشد چرا که ارزش یک مدال جهانی برای کشتی گیر آسیایی مانند حسن یزدانی که هفت مدال جهانی رنگی دارد و هشتمین مدال خود را هدف گرفته است بسیار مهمتر است. در مسابقات جهانی اولین مبارزه در تاریخ کشتی ایران است که 8 مدال از مسابقات المپیک و جهانی کسب می کند و مطمئنم یزدانی نیز به دنبال اهداف بزرگتر است زیرا عمر یک قهرمان کوتاه است و همه فرصت ها باید فراهم شود. حداکثر استفاده شده است.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: البته به همراه پیمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی با رئیس کمیته ملی المپیک دیدار کردیم و می دانیم که کشتی پرمدال ترین ورزش در این رشته محسوب می شود. ایران ما کشورمان را ترک نمی کنیم و افتخار ایران عزیز را کسب نمی کنیم، اما کدام تیم به مسابقات جهانی اعزام می شود و کدام تیم از بازی های آسیایی با فدراسیون کشتی و تعامل آن با وزارت ورزش و جوانان ارتباط برقرار می کند. و کمیته ملی المپیک و به فدراسیون کشتی گزارش می دهیم.

وی با بیان اینکه شرایط کشتی آزاد با کشتی آزاد در دنیا متفاوت است و حفظ دارایی ها و افزودن دارایی ها به آنها از وظایف اصلی کادر فنی است، گفت: این کشورها در عرصه جهانی حضور داشته اند، اما نخبگان متعلق به چند کشور هستند. در مسابقات نروژ شاهدیم که مدال طلا به مبارزانی از کشورهایی مانند ژاپن، مولداوی، ارمنستان، آذربایجان، روسیه و صربستان و کشتی رسید. برندگانی از قرقیزستان، ترکیه، گرجستان، مجارستان و چندین کشور اروپایی و آسیایی مدال های دیگری کسب کردند. .

وی ادامه داد: اما اینکه در مسابقات جهانی نروژ با کسب 4 مدال طلا توانستیم بهترین عملکرد را کسب کنیم، حاصل سه سال کار و تلاش بود و همه کشتی گیرانی که در این مسابقات موفق شدند، برنده نبودند. مدال آوری از روز اول با حضور در اردوها، اعزام به مسابقات مختلف و کسب تجربه موفق به کسب این موفقیت شدند. وظیفه ما ادامه همین روند است و باید بتوانیم افراد مستعد و ممتاز دیگری را با اعزام به تورنمنت های مختلف و تمرینات نظامی مختلف با تحقق روند انتخابی (چرخه) به این مسابقات اضافه کنیم. قطعا حفظ مدال آوران مهم است چرا که آنها دستمزد گرفته اند و مدت زیادی در اردوها بوده اند و اگر بخواهیم جانشینی برای آنها داشته باشیم باید اینقدر تلاش کنیم.

بنا در خصوص نزدیکی جام جهانی و بازی های آسیایی گفت: مشکل دیگری که در این نزدیکی داریم این است که در برنامه ریزی باید دقت زیادی داشته باشیم، زیرا تجربه نشان می دهد که چند رزمنده مطرح به بازی های آسیایی اعزام می شوند تا قهرمان شوند. اما نه تنها مدال نگرفتند، بلکه به دلیل شکست دچار مصدومیت یا آسیب روحی شدند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پایان خاطرنشان کرد: سال فنی فشرده و سختی در پیش داریم و برای آماده سازی کشتی گیران و آماده سازی سه تیم به تمرینات کامل چه از نظر برگزاری اردوهای منظم و چه از نظر اعزام نیاز داریم. به بین الملل امیدوارم هر چه زودتر حمایت های لازم از کشتی اعم از مادی و معنوی انجام شود، اما ما نیز موظف هستیم برای موفقیت کشتی کشور هر کاری که ممکن است انجام دهیم، شخصیت های منتخب خود را در سایت اعلام می کنیم. پایان مراحل انتخابی تیم ملی (چرخه) فدراسیون و در نهایت با توجه به اولویت های فدراسیون، ترکیب تیم های اعزامی به مسابقات کشورهای اسلامی، جام جهانی صربستان و آسیایی را اعلام می کنیم. بازی ها.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید