چرخه معیوب تراکتور زنوزی در نقل و انتقالات/پر کردن فهرست به چه قیمتی؟


ساعت: 23:37
تاریخ انتشار: 25.04.1401
کد خبر: 1883666

به نظر می رسد باشگاه پرطرفدار آذربایجانی در دور باطلی گیر کرده است که هر مدیر یا مسئول نقل و انتقالاتی بدون توجه به میزان شکایت و اعتراض هواداران به سیاست جدید این باشگاه ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنای تراکتور، در فصل نقل و انتقالات در فصل گذشته فوتبال کشور عملکرد بسیار ضعیفی داشت که باعث شد هواداران فصل کابوس وار را پشت سر بگذارند و مسئولان این تیم نیز به این عملکرد ضعیف اذعان داشتند.

پس از پایان مسابقات، مالک باشگاه تراکتورسازی طی مصاحبه ای تلویزیونی ضمن عذرخواهی از هواداران، قول بستن تیم قهرمانی را داد و انتظار می رفت با جبران مفت، دوباره دل تی تی را به دست آورد.

با این حال مدیران تراکتورسازی در اولین گام فصل جدید علیرغم درخواست هواداران موفق به تمدید قرارداد کارکنان نشدند تا دوباره فصل تغییرات فرا رسیده و تیم بی ثبات زنوزی دستخوش تغییرات جدیدی شود.

این جمله از سرمربی تراکتورسازی که گفت: «بهتر است الان وارد بازار نشویم چون هنوز قیمت ها تعیین نشده و باید کمی صبر کنیم تا قیمت به دست ما بیاید!» او در این مورد نیز سیاست های اشتباه نقل و انتقالاتی را نشان داد. تیم

با بیان اینکه در آخرین جلسه هیات مدیره این باشگاه “جذب بازیکنان باکیفیت و اضافه شدن بازیکنان آینده دار به تیم ملی امید” به عنوان سیاست کلی باشگاه تراکتورسازی در خصوص جذب بازیکنان بومی مطرح شد.

این در حالی است که آشفته بازار نقل و انتقالات فوتبال در کشور بهانه خوبی برای رفتن به سر کار تراکتوری ها داده است که با انتقاد دائم از کارشکنی های تیم های دولتی و فرصت سوزی از این وضعیت گلایه دارند.

البته این وضعیت آشفته همه تیم های لیگ را درگیر کرده و مختص تراکتور نیست و به نظر می رسد این تیم وارد تیم های ضعیف و معمولی لیگ شده است و این سیاست مدیریتی اصلا مناسب پرطرفدارترین تیم نیست. در آسیا.

در حال حاضر با توجه به اینکه پرونده نقل و انتقالات داخلی تراکتورسازی با جذب 6 سهمیه لیگ برتر از 7 سهمیه احتمالی لیگ برتر تقریبا بسته شده است، می توان به عملکرد کلی این تیم در جذب بازیکنان بومی نگاه کرد.

تراکتورسازی تاکنون محمدرضا خانزاده، میلاد خر، محمدرضا عباسی، پوریا آریاکیا، سجاد دانایی و مهدی هاشم نژاد را به عنوان سهمیه لیگ برتر جذب کرده است و رضا کهساز و مرتضی خراسانی دیگر خریدهای داخلی این تیم هستند.

به جز خانزاده که سابقه حضور در دو دوره جام جهانی را در کارنامه دارد، چهره شاخص دیگری در این لیست دیده نمی شود و در بین نفرات جذب شده توسط تیم ملی امید، مهدی هاشم نژاد با درخشش در لیگ برتر به حساب می آید.

این در حالی است که تحلیل عملکرد مدافع سابق تیم ملی در آخرین فصل لیگ برتر نشان می دهد که او با شرایط خوب خود در سال های اخیر فاصله زیادی دارد و نمی توان این خرید را بازیکن باکیفیتی دانست.

از سوی دیگر، امضای قرارداد با بازیکنی مانند «رضا کاخساز» بدون حتی یک بازی لیگ برتری در دروازه، موضوعی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت و مصداق بارز اتفاقات ناگواری است که در نقل و انتقالات تراکتورسازی رخ می دهد.

در خصوص رضا کهساز که فصل گذشته دروازه بان سوم تیم پیکان بود و پس از حضور در تیم ملی امید به جمع شاگردان قربان بردیف پیوست، گفته می شود دروازه بان سوم تراکتوری ها خواهد بود.

سوالی که در این زمینه می توان مطرح کرد این است که چرا بازیکن در پستی که می تواند اولویت نقل و انتقالات باشد، استفاده از بازیکنان آکادمی باشگاه و پتانسیل تیم اول است؟

نکته دیگر انعقاد قراردادهای کوتاه مدت با بازیکنان جوان است که برخلاف شعارهای مدیریت تراکتورسازی در راستای ساختارسازی است و گواه دیگری بر این ادعاست که تیم محبوب هواداران پرشور در مسیر درستی قرار نگرفته است.

به نظر می رسد باشگاه پرطرفدار آذربایجانی در دور باطلی گیر کرده است که هر مدیر یا مسئول نقل و انتقالاتی بدون توجه به میزان شکایت و اعتراض هواداران به سیاست جدید این باشگاه ادامه دارد.

حتی رسانه های پایتخت که ارتباط نزدیکی با باشگاه تراکتورسازی دارند در گزارشی در روزهای اخیر اذعان داشتند که نقل و انتقالات این تیم در حد تیم هایی مانند نفت مسجد سلیمان، ملوان و نساجی است و آن را ضعیف ارزیابی کردند.

این واقعیتی است که نمی توان کتمان کرد و نقل و انتقالات تراکتورسازی آنقدر ضعیف است که نمی تواند با تیم های مطرح لیگ رقابت کند و این تیم در ترکیب فعلی خود حتی شانسی برای کسب سهمیه آسیایی هم نخواهد داشت.

همانطور که قبلا هم گفته شد تراکتورسازی در پنجره تابستانی عملکرد خوبی نداشت به جز دستگیری صفا هادی که اولین و آخرین بمب این تیم است و تنها با جذب بازیکنان خارجی باکیفیت می تواند ورق را برگرداند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید