چرخیدن چرخ زندگی با چرخ خیاطی / اینجا دو خواهر برای ابزار زندگی نخ می دوزند + عکس


ساعت: 15:28
تاریخ انتشار: 09/06/1401
کد خبر: 1914032

اینجا در تویسرکان به همت دو بانوی بسیجی با چرخش «چرخ خیاطان» چرخ زندگی هفت خانوار می چرخد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اسرامدان; این احمق‌ها به هر دری می‌زنند و سعی می‌کنند جوانان ما را درگیر جنبه‌های زندگی کنند، انرژی آنها را به جای یادگیری حرفه‌ها و مهارت‌های مختلف به سمت لذت‌های حیوانی هدایت کنند، آنها می‌خواهند جوانان این کشور فقط خودشان باشند. با فضاهای مجازی خوش بگذرد و تنهایی را انتخاب کند در حالی که جوان باید سرحال و پر انرژی و با طراوت باشد و به فکر حرفه آموزی باشد یا علی گویان تا زمانی که قدرت دارد برای زندگی و خانواده خود برنامه ریزی کند. توانایی یادگیری دیگر باقی نمانده است.

*آبادانی تلاش می کند


اگر جوانان هویت، قدرت و امکانات خود را بشناسند، بدون فکر به نابودی، رفاه را تصور می کنند و فکر خود را به سمت کارآفرینی می کشانند تا منبع درآمدی برای خود و با ایجاد فرصت های شغلی برای دیگران داشته باشند. کسب روزی حلال است.


خیلی از جوانان به خصوص خانم ها هستند که به دنبال پویایی خود در کار هستند، اگر انسان کار نکند هرگز زنده نمی ماند..

* زندگی را با «چرخ خیاط» می چرخاند.


و در میان این آتش دو خواهر بسیجی سرکانی به نام های معصومه و مریم بختیاری هستند که آستین ها را بالا زده اند تا با انگشتان حرفه ای خود نخ بدوزند و با صدای چرخ خیاطی ساز زندگی را بنوازند.


به کارگاه خیاطی کوچک این دو خواهر به نام «راما» می رویم، مریم متاهل است و فرزندش نیز هر از چند گاهی به کارگاه مادرش می آید و در کنار نوشتن تکالیف مدرسه، با تماشای مادرش درس های زندگی می آموزد..

*پایگاه بسیج توسعه کارگاه خیاطی


معصومه می گوید؛ من و مریم در تهران در کارگاهی کار می کردیم، پس از یادگیری خیاطی به کشورمان بازگشتیم و به لطف امکاناتی که از بسیج سازندگی دریافت کردیم، کارگاه کوچک خیاطی خود را راه اندازی کردیم..


در ابتدا کارمان را با دوخت سیمونی و گلدوزی رنگارنگ و زیبا و زیبا برای نوزادان شروع کردیم و کم کم با توجه به نیاز جامعه به سمت دوخت مانتو و مانتو و لباس زیر رفتیم و این روزها طراحی و دوخت داریم و خواهیم کرد..

*زنان فرصت طلب تویسرکانی


مریم همچنین بیان کرد: در این کارگاه علاوه بر اینکه من و خواهرم مشغول به کار هستیم، پنج نفر نیز ایجاد شدند و به دنبال آن هستیم تا با کسب امکانات رفاهی بیشتر، زمینه کار بیشتری را برای همشهریان خود فراهم کنیم..


به گزارش اشرامدان؛ کار انسان را زنده می کند، در حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) آمده است; «خدایا به ما نشاط و کوشش عنایت کن و ما را از تنبلی و تنبلی و ناتوانی و بهانه و زیان و مردگی و ملال دور کن» نخ را خودشان می دوزند..


d4154c40 56a3 4139 b7c7 deaf047c4bf6 خبر خاکستری


9b961f8d 1612 4504 8658 56bb00c7c89e خبر خاکستری


315ba09c 402b 416b 95b5 8b7395935a45 خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید