چشم 20 هزار نفر در 51 روستای آسارا برای گازرسانی خشک شد/ زمانی که نوسانات ارز باعث دلسردی پیمانکاران از ادامه کار شد.

ساعت: 13:34
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1802976

روزهای سرد زمستانی در منازل ساکنان آسارا که هفت ماه از سال را در سخت ترین شرایط سپری می کنند، مملو از شعله گاز است و امیدشان برای گازرسانی همچنان خشک است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریکاین روزها هوای سرد بر مناطق روستایی آسارا حاکم است و اغلب ساکنان این منطقه گازرسانی را مقوله ای ضروری برای رفاه حال مردم می دانند.

روزهای سرد زمستان در خانه های مردم مملو از شعله گاز می شود، سالی 7 ماه را در بدترین شرایط سپری می کنند و چشم امیدشان همچنان خشک است.

در مورد گازرسانی به 35 روستای بالای سدهای امیرکبیر و آسارا، زمین در اردیبهشت 98 تخریب شد و روستائیان ابراز امیدواری کردند که این کافی نباشد.

طرحی که قرار بود در مدت 500 روز از طالقان تا گچسر با وام 46 میلیارد تنی اجرا شود اما مردمی که زمستان را در بدترین شرایط سپری می کنند هیچ اقدامی ندیده اند.

اکنون پس از گذشت 2 سال این پروژه با پیشرفت چندانی همراه نبوده و رئیس شرکت گاز استان البرز نیز در گفت و گو با خبرنگار تیتریک به این موضوع اشاره کرد.

غفاریان می گوید؛ با 20 مجری شروع می کنیم و حداکثر طی 2 سال آینده جشنواره سبز را در استان البرز در حوزه گاز برگزار می کنیم تا رضایت مردم را جلب کنیم.

در مورد گازرسانی به 17 روستای آدران نیز در سال 1378 به زمین خورد که البته با پیشرفت خوبی همراه بود اما این روزها این پروژه متوقف شده است.

غفاریان ادامه می دهد؛ به دلیل نوسانات نرخ ارز، پیمانکاران نتوانستند به فعالیت خود ادامه دهند، در حال انعقاد قرارداد هستیم و 16 روستای پایین دست سد امیرکبیر در تابستان 1401 گازدار می شوند.

پیش از این روستای کندر با وام 9 میلیارد تنی در سال 97 گازرسانی می شد و اکنون شعله های گاز داغ بخشی از منازل این منطقه است.

در خاتمه باید گفت؛ مردم 51 روستای بخش و شهرستان آسارا با بیش از 20 هزار نفر جمعیت منتظر وعده های مسئولان برای گازرسانی به این منطقه کوهستانی هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید