چمران به اتوبوس رویایی می بالد!

چمران به اتوبوس رویایی می بالد!

روز جدید : شورای شهرداری تهران با همکاری شهرداری در نظر دارد از کارتن خواب در اتوبوس های گرمایشی جلوگیری کند.

زمانی که اخبار مهمی مانند اتوبوس های خواب برخی از شهروندان منتشر می شد، تصور می شد که مسئولان در اسرع وقت به فکر این افراد باشند و مکان مناسبی برای خواب پیدا کنند و یا حداقل امکانات رفاهی را در این اتوبوس ها برای آنها فراهم کنند. با این حال، آنها نیز بخشی از شهروندان هستند و شایسته یک زندگی راحت هستند. اما مسئولین در مورد چنین مشکلاتی یک چیز یاد گرفته اند و آن پاکسازی کامل صورت مشکل است. در واقع برای دوری از مسئولیت های خود حرف هایی می زنند که تنها باعث تعجب و پشیمانی نمی شود. به نظر می‌رسد یکی از مهم‌ترین دلایل خوابیدن اتوبوس برخی از شهروندان، کار طولانی مدت آن دسته از مسئولانی است که نتوانسته‌اند به درستی امکانات رفاهی را بین مردم توزیع کنند یا کشور را اداره کنند تا هزینه‌ای برای رساندن شهروندان به شهر نداشته باشد. اتوبوس خواب مهدی چمران به عنوان رئیس شورای شهر از آن دست مسئولانی است که از زمان مطرح شدن بحث اتوبوس خواب با اظهارنظرهای خود توانسته موضوع را روشن کند. او برای اولین بار در سخنانی پیش پا افتاده گفت: اینها بحث های حاشیه ای است و نمی خواهم به آن بپردازم. «نباید چنین چیزهایی را اجازه داد، اما کسی که در اتوبوس خوابش می برد، کاری نمی تواند بکند. اکنون او در تلاش است تا اتوبوس هایی را که شهروندان در آن می خوابند جمع آوری کند. اما آقای چمران! نه تنها نمی توانید آنها را به درستی مدیریت کنید، بلکه به این ترتیب جای خواب آنها را می گیرید و در واقع آنها را به خیابان می فرستید. جالب اینجاست که مهدی چمران برای انحراف توجه از این موضوع، رسانه های خارجی را درگیر کرده و زباله های لندن را یادآوری می کند. اما خاطره این دردی از اتوبوس رویایی دوا نمی کند و سرپناهی به آنها نمی دهد و از همه مهمتر زباله دان لندن مسئولین را از هیچ مسئولیتی رها نمی کند. پس آقای چمران! از شما می خواهم در این زمینه کمی احساس مسئولیت کنید و بدانید که اتوبوس خواب مشکل کنونی کشور است و انکار آن چیزی را تغییر نمی دهد.

اتوبوس های کارت رویایی از سراسر شهر در حال جمع آوری هستند.

با این حال رئیس شورای شهر تهران در آخرین اظهارات خود از قول زاکانی برای جمع آوری اتوبوس های کارتن خواب ها خبر داد. به گزارش ایسنا؛ مهدی چمران در واکنش به اتوبوس خوابیده گفت: فضای تبلیغاتی عمومی به ویژه خبرگزاری های خارجی روی بحث اتوبوس های خواب متمرکز شده است و خبرگزاری های خارجی فراموش کرده اند که زباله گردهای لندن چگونه با کشورهای دیگر زندگی می کنند. او گفت: البته اتوبوس جای استراحت نیست. و به او پتو می دهند، اما این برای گرفتن پول نیست
“و درمانده ها در اتوبوس ها پنهان شده اند.” او می گوید: «البته به یاد دارم در گذشته برخی از این افراد را به زور به گلخانه می بردند تا در سرمای زمستان جان خود را از دست ندهند و فیلم هایش منتشر شد. اتوبوس هایی را جمع آوری کنید که مردم شب ها در آن می خوابند زیرا اتوبوس بهداشتی نیست و هنگام بیدار شدن این افراد صبح چه باید کرد؟ در این زمینه مشکلاتی وجود دارد، اما مراقب باشید، هر کاری که می کنیم، برداشت دیگری از کارمان می شود و تبلیغات جهانی علیه خود و زیر ذره بین رسانه های داخلی و خارجی خواهیم داشت.» این افراد را در جای دیگری ترتیب می دهند. ، “او اضافه کرد. وی با اشاره به قول شهرداری برای توسعه خانه های سیار گفت: البته کار خوبی است اما این فقط به عهده شهرداری نیست و بهتر است به بازماندگان کمک شود.

> اتوبوس خواب اپیدمی نیست

از سوی دیگر معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران می گوید: ر. برای اینکه به یک تی شرت رویایی نگاه کنیم و ببینیم چقدر واقعی است، باید دریابیم که اصولا با چند عکس می توان گفت که چیزی شبیه به این یک اپیدمی شده است و آیا این قدر شایع است؟ یا دو سه عکس بگیرید و روی آن مانور دهید. «فکر نمی‌کنم اپیدمی وجود داشته باشد و در این حد نیست، اما ما تا این حد موظف هستیم و مناسب نیست. امین توکلی زاده در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به اینکه برخی از افراد در ب.ر می گویند: مردم به دلیل نرفتن به گلخانه می خوابند. – نظارت ما بر گلخانه ها تشدید شده است. من فهرستی از اتفاقاتی که برای رسیدن به این سطح باید بیفتد تهیه کردم. واقعیت این است که آنچه ما می خواهیم معیار شهرداری است، باید آن را دنبال کنیم و به آن برسیم. معاون شهردار تهران در خصوص گلایه افراد بی خانمان از نبود مکان مناسب برای خواب گفت: رسانه ها باید به اطلاع رسانی کمک کنند زیرا بخشی از اتفاقات به این دلیل است که نمی دانند فرصت وجود دارد. توکلی در پاسخ به اینکه آیا استفاده از ظرفیت مسجد در برنامه شماست؟ زیرساخت‌هایی که داریم، چرا این کار را نکنیم؟» «یا دو یا سه عکس بگیر و روی آن مانور بده.» «خوابم نمی‌برد و عذرخواهی می‌کنم، اما فکر نمی‌کنم همه‌گیری وجود داشته باشد و نه در این حد، اما ما تعهد کوچکی داریم و مناسب نیست.توکلی زاده ادامه داد: زیرساخت هایی که فراهم شده و زیرساخت هایی که هنوز به طور کامل استفاده نشده است را می توانیم توسعه دهیم. پناهگاه های بحران اضافه می شود و اصلاً این نیست که ما شبانه جایی برای استراحت نداریم، بلکه به قول شما مساجد و حسینه های ما هستند و برای چنین اتفاقی باید فکر کنیم که آیا اینقدر فراگیر است؟ آیا مردم این شهر هموطنان خود را بیرون می گذارند؟ «ما باید کاری کنیم و خدای نکرده اتفاق بهتری در حوزه اطلاع رسانی بیفتد.

> پاسخ کاربر

اما این سخنان چمران بار دیگر مورد توجه کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفت و واکنش آنها را برانگیخت.

یکی از کاربران نوشت: «بدتر شد.
“اسم من هست.”
یکی دیگر نوشت: آیا به شما مشکل اجتماعی نشان می دهند، به جای اینکه شما را آزار دهند، لاف می زنید؟!
کاربر دیگری گفت: آقای چمران اتوبوس های خواب را جمع نکنید. برای بی خانمان ها جا باز کنید.

کاربر دیگری نوشت: «مثل همیشه صورت مشکل را پاک می کنند. «هر کاری که انجام می دهید، زیر ذره بین نیستید. مدیریت بد مردان وجود دارد که آنقدر فاجعه بار است که با هیچ لحافی نمی توان آن را پوشاند.»
کاربران دیگر نوشتند: «ما واقعاً باید با این کارمندان خون گریه کنیم. به جای حل مشکل، نه تنها صورت مشکل را پاک می کنند، بلکه یک مشکل جدید هم اضافه می کنند. «اینجوری مشکلات را حل می‌کنید؟!» برای حل مشکل زباله، گفته شد سطل‌های زباله را قفل کنید. چه راه حل های منحصر به فردی به کارمندان ما می رسد! آقای چمران، اتوبوس جای استراحت نیست دقیقا یعنی چی؟ به عنوان مثال، اگر فردی که از صبح تا شب فقط در حال دویدن بود و در سرمای زمستان به صندلی اتوبوس تکیه داده بود، بخوابد و این مکان را فقط به این دلیل انتخاب کند که بتواند آن را به همان سطح برساند، یعنی باید پرتاب شود. در اتوبوس؟ چقدر از مردمی که حتی نمی توانند وضعیت یک فرد خسته و بی پول را درک کنند فاصله گرفته ای؟

دیدگاهتان را بنویسید