چندین انتصاب در سمت معاون سیمرغ/ مجید اکبرشاهی سرپرست مرکز سیمرغ شد.


ساعت: 16:24
تاریخ انتشار: 06/02/1401
کد خبر: 1892355

طی حکمی محسن برمهانی، معاون سیما، مأموریت تأسیس و ریاست مرکز سیمرگ را به مجید اکبرشاهی سپرد. وی همچنین طی احکامی جداگانه حسین اسدی زاده را به سمت «مدیرکل فیلمنامه رسانه ملی» و سعید محسن یوسفی را به سمت «مدیر تولید آثار کوتاه» منصوب کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سیما، محسن برمهانی معاون سیما در حکمی به مجید اکبرشاهی مأموریت تأسیس و ریاست «کانون سیمرگ» را محول و در حکمی ظرفیت تولید رسانه ملی را در انواع و اقسام (ژانرهای مغفول) افزایش داد. ) پخش ها از جمله مجموعه های کمدی و تله تئاتر، برنامه ریزی، طراحی و اجرای فرآیندهای لازم برای نمایش برنامه های غیر نمایشی طراحی شده در کمپ طراحی برجسته شده است.

همچنین جمع آوری منابع متنوع و پراکنده برای حرکت همدلانه و هم افزا به قله های فرهنگ و شناسایی، رتبه بندی و تعامل با گروه های کوچک و بزرگ تولیدی خارج و داخل سازمان و تلاش برای گسترش توان عملیاتی رسانه ملی از دیگر وظایف این سازمان است. مرکز تازه ایجاد شده سیمرگ باید محقق شود.

مجید اکبرشاهی در حال حاضر مدیرعامل موسسه تصویر شهر سازمان فرهنگ و هنر شهرداری تهران است و پیش از این مدیر گروه فیلم و سریال مرکز سیما فیلم بوده و سابقه مدیریت گروه اجتماعی شبکه پنج، مدیریت شبکه اقوف را نیز دارد. گروه مستند شبکه، معاونت تولید و ناظر تولید سینمای جوانان. فتاح سابقه برنامه سازی مستند و تلویزیونی را نیز در کارنامه خود دارد.

انتصاب حسین اسدی زاده به عنوان مدیرکل دفتر فیلمنامه رسانه ملی

معاون سیما طی حکمی، حسین اسدی زاده را به عنوان «مدیرکل فیلمنامه رسانه ملی» منصوب کرد.

اسدی زاده در حکم معاون سیما خطاب شد؛ بر اساس استراتژی ریاست رسانه ملی، یکپارچگی و هم افزایی استراتژیک در نمایش های رادیویی مورد تاکید قرار گرفته است.

تمرکز توان در طراحی، بررسی و تصویب فیلمنامه های مورد نیاز رسانه ها، نظارت بر تنوع گونه ها (ژانرها) و موضوعات و ایجاد رقابت با گسترش تعاملات حرفه ای با متولیان فیلمنامه کشور و تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد، تقویت عناصر هویت و نشانه شناسی ایرانی، اسلامی و ایرانی انقلاب در آثار نمایشی، گسترش نگاه راهبردی و تمدنی در ادبیات نمایشی و آثار داستانی و تکمیل اولویت های دوازده گانه سند تحول سازمانی ذیل ستاد طراحی از نکات برجسته محسن است. برمهانی خطاب به «مدیرکل فیلمنامه رسانه ملی».

اسدی زاده دارای مدرک کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی و تولید از دانشگاه صدا و سیما است و سابقه مدیریت فیلمنامه نویسی و پژوهش برنامه در مرکز مطالعات صدا و سیما، مدیریت مرکز فیلم و سریال عصر، معاونت فرهنگی موسسه رسانه های تصویری را داشته است. ، معاون فیلمنامه خانه فیلم روایت، قائم مقام بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء (حضرت آیت الله جوادی آملی)، عضو شورای عالی تولید سینمای ایران، عضو شوراهای سینمای معنایی، بنیاد سینمایی فارابی و هنر رسانه اوج. سازمان فیلم و سریال در کارنامه کاری او.

تهیه‌کنندگی و کارگردانی فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی از جمله: میزگرد خورشید نیزه‌ها، داستان‌های سلام، جمعه گل، مستوره، حوالی حرم و همچنین مستندهای تاریخ بهاییت، اول شخص، آقازاده، دستمال ردشا، هم نفسی از جمله تولیدات وی است. سوابق و همچنین تجربه مشاوره مذهبی، فیلمنامه و پروژه های تحقیقاتی مانند: طلا و مس، روز بلا، بدون رزرو و سریال پرده بان.

سعید محسن یوسفی به عنوان مدیر تولید آثار کوتاه منصوب شد.

معاون سیما طی حکمی سعید محسن یوسفی را به سمت «مدیر تولید فیلم کوتاه» این معاونت منصوب کرد.

در تصمیم محسن برمهانی خطاب به سعید محسن یوسفی آمده است: طراحی و تولید آثار کوتاه فاخر بر اساس سیاست‌های راهبردی سیما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و انتظار می‌رود در تحقق آن به اولویت‌های زیر توجه کنید:

نیازسنجی، طراحی و تولید فیلم کوتاه در قالب های مختلف موضوعی، مناسبتی، ژانر محور و مخاطب محور، تولید آگهی های کامل تلویزیونی با رویکرد هم افزایی شبکه ها، نظارت بر مدرن ترین روش های تولید و پخش تیزرهای تبلیغاتی، برای تغییر سریع وضعیت تبلیغات و معرفی برنامه های تلویزیونی و تولید آثار کوتاه مطابق با راهبردهای سند تحول و اولویت های دوازده گانه اردوی طراحی.

با رعایت اصول حرفه ای برنامه پخش، کلیه شبکه های تلویزیونی در نیل به اهداف فوق با جنابعالی همکاری کامل خواهند داشت.

یوسفی با سابقه کار در خارج از کشور و دفاتر پخش، تجربه تولید آثار کوتاه و مستند و معرفی و تبلیغ برنامه ها را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید