چند ثانیه خانواده ایران هلث برای حذف دفترچه های بیمه!

ساعت: 17:07
تاریخ انتشار: 1300/09/16
کد خبر: 1790380

بر اساس قانون برنامه ششم، دولت باید به طور رسمی نسخه برداری الکترونیکی را در سراسر کشور معرفی کند، چرا که مجلس یازدهم این قانون را برای تمرکز بر این موضوع در بودجه 1400 تصویب کرد و در صورت عدم اجرای طرح کپی برداری الکترونیکی به عنوان یک قانون تلقی می شود. تخلف . .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ شبکه های رسمی اعلام کرده اند که طرح نسخه الکترونیک از اول دی ماه در سراسر کشور اجرا می شود و دفترچه های بیمه حذف می شود.

الزامات قانونی اجرای طرح کپی الکترونیکی در برنامه های پنجم و ششم توسعه بیان شده است. در ماده 74 برنامه ششم توسعه نسخه‌نویسی الکترونیکی آمده است: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است به منظور ارائه خدمات الکترونیک سلامت، سامانه الکترونیکی پرونده سلامت ایرانیان و سامانه‌های اطلاعاتی مراکز بهداشتی درمانی را با هماهنگی ایجاد کند. در دو سال اول اجرای این قانون، پایگاه ملی آمار ایران و سازمان ثبت احوال کشور موظفند از محرمانه بودن مجوزهای خود و محرمانه بودن اطلاعات حفاظت کرده و راه‌اندازی برنامه پزشک خانواده و سامانه ارجاع را در اولویت قرار دهند.

همچنین در طرح تحول سلامت بر طرح الکترونیکی نسخه نویسی، الکترونیک نویسی پزشکان و حذف تدریجی دفترچه های بیمه کاغذی تاکید شده است.

بر این اساس، زیرساخت‌های طرح نسخه الکترونیکی که سال‌ها پیش توسط سازمان بیمه سلامت ایران راه‌اندازی شده بود، سرانجام از آبان ماه سال ۱۳۸۸ با اجرا در ۲۳۵ شهر آغاز شد.

بر اساس آخرین آمار کشوری، حدود 74 درصد از نسخه ها هم اکنون به صورت الکترونیکی در کشور صادر می شود. حدود 93 درصد از دفاتر، 96 درصد از داروخانه ها، 95 درصد از آزمایشگاه ها و بیمارستان ها با سیستم های نسخه الکترونیکی قرارداد بسته اند.

با وجود تمام اقدامات انجام شده در 11 استان بیش از 90 درصد و در 22 استان بیش از 80 درصد نسخه های تولید شده مربوط به سازمان بیمه سلامت به صورت الکترونیکی و تنها در 9 استان فارس، مازندران، تهران، البرز است. گیلان، سمنان، سیستان و بلوچستان، اصفهان و خراسان رضوی در زمینه رونویسی الکترونیکی کمتر از 70 درصد پیشرفت داشته اند و در بسیاری از استان ها بخش خصوصی نسبت به بخش دولتی موفق تر است.

در اصفهان نیز چند ماهی است که این طرح در حال اجراست و مدیرعامل بیمه سلامت اصفهان اخیرا در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز گفت: پس به ترتیب کار سازمان های بیمه گر را حذف کنید. مجموعه ای از بروشورهای بیمه شدگان روستایی از اوایل اردیبهشت ماه از سازمان بیمه سلامت ایران حذف شده و جزوه دیگری منتشر نشده است.

حسین بانک مدیر عامل بیمه خدمات درمانی استان اصفهان گفت: بیماران فقط با کد می توانند به پزشکان یا بیمارستان ها مراجعه کنند و مراکز نیز می توانند با استفاده از کد افراد به سایت مراجعه و بررسی کنند که آیا تحت پوشش بیمه هستند یا خیر. معتبر است یا نه، پس یک نسخه الکترونیکی برای آنها بنویسید.

وی افزود: از ابتدای تیرماه دفترچه بیمه شدگان و سایر گروه ها چاپ نمی شود و در صورتی که کتاب ها دیگر برگه نداشته باشند می توانند به همین صورت به مراکز مراجعه کنند. اما در صورتی که موسسات هنوز نسخه الکترونیکی نداشته باشند و در تهیه سخت افزار و نرم افزار مناسب کوتاهی کرده باشند، می توانند نسخه را در فرم خود بنویسند و با همان فرم، بیماران به آزمایشگاه ها و داروخانه های رادیولوژی مراجعه و خدمات خود را کدگذاری کنند. nat دریافت می کنند.

این بانک گفت: تمامی مراکز درمانی دارای سایت و برنامه ما هستند و می توانند وارد سایت شده و بیمه ارائه خدمات مورد نیاز بیماران را ارزیابی کنند. نرم افزارهای مناسب به صورت الکترونیکی ارائه شد و مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت آموزش دیدند. آموزش در سایت بیمه سلامت نیز موجود است و آموزش به صورت حضوری ارائه می شود که موسسات می توانند از آن استفاده کنند. موسسات در صورت تمایل از کارشناسان ما دعوت می کنند و توضیحات لازم داده می شود تا بتوانند با نرم افزار کار کنند.

البته اجرای این برنامه در کلانشهرهایی مانند تهران، مشهد و اصفهان به دلیل اینکه خدمات رسان و کمتر پزشک طرف قرارداد بیمه هستند که مشوق ها و الزامات قانونی دارد، با کندی پیش می رود. اما برای مواجه نشدن با مشکل ارائه شده به سازمان در زمینه فرآیندهای الکترونیکی، پیش بینی شده است که پزشکان و مراکز درمانی که طرف قرارداد بیمه سلامت نیستند نیز بتوانند به سامانه الکترونیکی نسخه نویسی متصل شده و به راحتی با داروخانه و داروخانه تماس بگیرند. سایر مراکز پاراکلینیکی ایجاد کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید