چند جاسوس ضد هسته ای وجود دارد؟ | روز جدید

چند جاسوس ضد هسته ای وجود دارد؟  |  روز جدید

بدیهی است که ایجاد زمینه ای برای تحریم های بیشتر علیه ایران با بال دادن به گروه ها و افراد افراطی در داخل، گزینه ای است که به احتمال زیاد برای کشورهای متخاصم جمهوری اسلامی روی میز است. سوال اینجاست که آیا اکبری به تنهایی یا سایر شخصیت های مخالف برجام قصد دارند با پیروی از خطوط او با پیروی از خط مشی سرویس های اطلاعاتی خارجی کشور را تا حد ممکن تضعیف کنند؟

در دهه 1960 به دلیل جنگ با اسرائیل، دمشق در شرایط بحرانی قرار گرفت، اقتصاد کشور ضعیف شد و کشور آماده جنگ دیگری با اسرائیل نبود، در این میانه کامل امین ثابت، سیاستمداری افراطی و جنگ طلب که معاون وزیر دفاع سوریه که اخیرا در نظر گرفته شده بود، هنگام سخنرانی در جمع حاضران و نمایندگان مجلس گریه کرد و حامیان آتش بس را به خیانت به ملت عرب متهم کرد و فریاد زد: «تا سوزاندن آخرین یهودی اسرائیلی نباید متوقف شود. ” السودانی افسر اطلاعاتی رژیم بعث سوریه با کمک کا.گ.ب موفق شد امین ثابت را در حین انتقال اطلاعات به تل آویو دستگیر کند که می خواست به بالاترین محافل دمشق نفوذ کند.

به گزارش آفتاب نیوز؛ جایگاه و پرونده علیرضا اکبری که اخیرا به جرم جاسوسی برای انگلیس اعدام شد، چندان تفاوتی با اخلاق کاری امین ثابت ندارد. وی در مصاحبه های متعدد رسانه ای از گروه های سیاسی معتدل و اصلاح طلب کشور به شدت انتقاد کرد و برجام را توافقی علیه منافع ملی کشور توصیف کرد و در سیاست خارجی نیز طرفدار رویکرد خصمانه بود. او در مصاحبه ای نامه احمدی نژاد به جورج بوش را «اقدامی ضروری، ضروری و با عزت» خواند.

اکبری در نشستی که در سال 1392 در انستیتو دیپلماسی ایران برای میزبانی از نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری وقت برگزار شد، نماینده محسن رضایی بود و ضمن حمله به اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان، آنچه را «کاهش منحنی پیشرفت هسته‌ای در جریان اصلاحات» خواند، خواند. او در دفاع از مواضع محسن رضایی باز هم می گوید که فکر می کنم باید «سیاست متعادل کننده در سطح جهانی» اتخاذ کنیم.

اکبری در ادامه در گفت وگو با ایسنا، با تشریح دیدگاه های خود درباره «تعادل با قدرت های جهانی»، دستیابی به سلاح هسته ای را عاملی بازدارنده توصیف کرد و اظهار داشت: شاید بزرگترین ویژگی سلاح های هسته ای عدم استفاده از آن باشد و مهم ترین آن. منفعت تا کنون برای ایجاد نوعی برتری بازدارندگی و زور استفاده شده است. استفاده نکردن از سلاح های هسته ای در زمان وجود آنها را نمی توان با استفاده از این سلاح مقایسه کرد.

وی در نشست حزب جوانان اسلامی ایران گفت: اینکه برخی (اصلاح طلبان) می گویند غرب می تواند و آماده است یک اجماع جهانی علیه ایران در مورد انرژی هسته ای سازماندهی کند، مانند آنچه علیه عراق سازماندهی کرد، دروغ بزرگی است. اجماع جهانی علیه ایران، کشور را در تحریم های اقتصادی سنگین غرق کرده است.

وی این ادعا را بارها در گفت‌وگوهای مختلف تکرار کرد که: تعادل نسبی در روابط ایران و آمریکا راه‌حل مشکل است. این مبنای سیاست خارجی طیف افراطی و جبهه باثبات است که معتقد است ایران ابرقدرت نظامی همتراز آمریکاست و تا زمانی که آمریکا این مشکل را به رسمیت نشناسد دشمنی دو کشور باید ادامه یابد.

اکبری در گفت‌وگوی دیگری ضمن دفاع از حرکت کشور به سمت سلاح‌های هسته‌ای گفت: داشتن سلاح هسته‌ای بدون استفاده از آن، بقا و تداوم منافع ملتی است که شایستگی اخلاقی و تعالی انسانی دارد. ضمانت ها.» وی در این گفت وگو تلویحا از اظهارات اصلاح طلبان در خصوص امضای پروتکل الحاقی انتقاد کرد.

اکبری مانند محافظه کاران رادیکال تهدیدات آمریکا برای اعمال تحریم های بیشتر را «لفاظی» می داند و می گوید: ایران به عنوان یک کشور مستقل با هژمونی آمریکا مخالف است و قصد دارند با حادثه ای مانند NPT ضریب استقلال ما را کاهش دهند.

این مقام سابق همچنین در اظهاراتی دیگر گفت: پاشنه آشیل آمریکا راه تحقق حاکمیت آمریکا بر جهان را می بندد و باید از این پاشنه آشیل در روابط با آمریکا استفاده کنیم.وی طرفداران را مقصر دانست. توافق با غرب که “بدترین آب پاش ها” را در داخل کشور ایجاد می کند.

وی در دوران دولت اصلاحات در پوشش رئیس بنیاد دانش و پژوهش به انتقاد شدید از سیاست گفت و گوی تمدن ها خاتمی پرداخت و سیاست اصلاح طلبان را دلیل تضعیف اقتدار ملی دانست و اظهار داشت: امروز اقتدار ملی در سطح مطلوبی نیست و در آینده استفاده از دیپلماسی و سیاست خارجی نیز در معرض انتقاد است. اگر این نقیصه برطرف نشود و دولت تصمیم قاطعی برای رفع این آفت نگیرد و با توجه به رشد سریع روند سیاسی-امنیتی جهانی، نمی توانیم به اقتدار و مشروعیت لازم در سطح منطقه ای و بین المللی دست یابیم. محیط در عرصه دیپلماسی

علیرضا اکبری در کنفرانسی با عنوان پرونده هسته‌ای ایران گفت: فرصت‌ها و چالش‌ها» در دانشگاه امام صادق(ع): عبور از آستانه تحقق هسته‌ای ایران عاملی دگرگون کننده در معادلات امنیتی، سیاسی و اقتصادی منطقه است. خاورمیانه و نظام تابع خلیج فارس خواهد بود. “آستانه تسلیحات هسته ای” اصطلاحی است که اغلب برای غنی سازی نظامی استفاده می شود.

او امضای پروتکل الحاقی را که به معنای تعهد ایران به عدم استفاده نظامی از انرژی هسته ای است، نه تنها تبعیض آمیز، بلکه حیثیت نظام را نیز زیر سوال می برد! معرفی کرد

جاسوس همدلی می کند نه انتقاد

اگرچه رسانه‌های رادیکالی مانند کاهان همواره به کوچک‌ترین انتقاد از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب با انگ‌هایی مانند نفوذی، جاسوس، عامل و بیگانه متقلب پاسخ داده‌اند، اما ظاهراً برای نزدیک‌تر شدن به هسته سخت قدرت، نفوذی‌ها همواره به شدت با سیاست‌های رسمی همدل هستند. و از هرگونه انتقادی پرهیز می کنند و می گویند این موضوع علاوه بر پوشش لازم برای آنها زمینه نزدیک شدن این افراد به منابع اطلاعاتی در دولت را نیز فراهم می کند. در جریان نفوذ روزنامه نگار اسرائیلی کاترین پرز شکدام بر رسانه ها و برخی مراکز کشور، متوجه شد که وی از حضور ایران در یمن حمایت می کند و در حمله به اسرائیل دقیقا مواضع گروه های افراطی مانند جبهه پایداری را تکرار می کند. .

چرا او مخالف برجام است؟

سوال اینجاست که چرا علیرضا اکبری این همه تلاش کرد تا از اجرای برجام جلوگیری کند و روابط خارجی کشور در جهت جنگ طلبانه تری قرار گیرد؟ برخی به دنبال پاسخ این سوال در اظهارات نخست وزیران رژیم صهیونیستی هستند، یایر لاپید برجام را «توافق بدی» خواند و بنیامین نتانیاهو در یکی از اولین سخنرانی های خود به عنوان نخست وزیر جدید اعلام کرد که «هر کاری که ممکن است انجام خواهد داد تا جلوگیری از تحقق توافق هسته ای با ایران.» و کشورهای غربی» استفاده خواهد شد.

الجزیره در مقاله ای با عنوان «چرا عربستان و اسرائیل با توافق هسته ای ایران مخالف هستند؟» وی نوشت: برجام به این معناست که ایران قدرت اقتصادی خود را بازیابد، روابط بین‌المللی آسیب دیده خود را ترمیم کند و تا زمانی که توان فنی ایران در حوزه هسته‌ای از بین نرود، پول لازم برای ادامه برنامه‌های خود را به دست خواهد آورد.

دالیا داسا کی، تحلیلگر شرکت رند نوشت: «اسرائیل به دنبال جنگ با ایران نیست، اما از به قدرت رسیدن آن کشور نیز استقبال نخواهد کرد. برجام به معنای پول بیشتر و تجارت آسان تر برای ایران است و این گزینه ای نیست که تل آویو با آن خیلی راحت باشد.

بدیهی است که ایجاد زمینه ای برای تحریم های بیشتر علیه ایران با بال دادن به گروه ها و افراد افراطی در داخل، گزینه ای است که به احتمال زیاد برای کشورهای متخاصم جمهوری اسلامی روی میز است. سوال اینجاست که آیا اکبری به تنهایی یا سایر شخصیت های مخالف برجام قصد دارند با پیروی از خطوط او با پیروی از خط مشی سرویس های اطلاعاتی خارجی کشور را تا حد ممکن تضعیف کنند؟

منبع: آفتاب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید