چند سالی است که هیچ کار ساختمانی بزرگی در اراک انجام نشده است. / دره گردو، پارک باهنر و کوه مستوفی سه پروژه شهرداری در حوزه نشاط اجتماعی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا کریمی شهردار اراک در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه عمرانی شهر اراک گفت: علیرغم اینکه بعضا تحت تاثیر تبلیغات گفته می شود اقدامات شهرداری اراک در دوره شورای پنجم انجام شد اما واقعیت این است که در شهر هیچ فعالیت اصلی انجام نشده است.

وی ادامه داد: حتی در سال 1400 این یک واقعیت است که از 143 پروژه شهرداری تنها یک پروژه در میدان مقاومت ساخته شده است.


3dede327 4609 4c51 8722 fa684e1c0c22 خبر خاکستری

کریمی خاطرنشان کرد: لیست پروژه هایی که به اتمام نرسیده اند بسیار طولانی است که مهمترین آنها پروژه آفتاب است و برخی از پروژه ها مانند میدان امام با عجله تعمیر شدند تا اینکه مقدمات زیادی انجام شد و طرح آماده نشد. .


از دوره قبل شهرداری با مشکلات حقوقی زیادی دست و پنجه نرم می کند

شهردار با بیان اینکه شهرداری با مشکلات حقوقی عدیده ای از دوره قبل دست به گریبان است، افزود: امسال بالغ بر 150 پروژه در لیست داریم که در مرحله آماده سازی مناقصه و تعیین پیمانکار و در بسیاری از آنها هستیم. ما باید از شر مشکلات قراردادهای قبلی خلاص می شدیم.”

وی افزود: در قراردادها ماده ای به نام ماده 38 وجود دارد که وقتی بین شهرداری و پیمانکار اختلاف می شود این سازوکار قانونی مشخص می شود و باید در کمیسیونی که قاضی در آن حضور دارد کمیسیون صادر شود. آیا قرارداد به پایان می رسد؟» این روند زمان کمی می برد، یعنی در تعداد زیادی از مسائل حقوقی اگر کار خود را در شهرداری از صفر شروع می کردیم، وضعیت بهتر بود.


حوزه نشاط اجتماعی در اراک مغفول مانده است/ طرح سرمایه گذار 1300 میلیاردی پارک باهنر

کریمی ادامه داد: چندین پروژه بزرگ داریم که رها شده و یک ضرورت برای شهرستان است. در این میان یکی از مشکلات شهر اراک این است که متاسفانه جایی برای تفریحات خانوادگی و زمینه نشاط اجتماعی وجود ندارد، دوران جدید مدیریت شهری مورد توجه ویژه قرار گرفته است.


325d1ef0 6ca0 4a72 a88a 01c543780412 خبر خاکستری

شهردار اراک افزود: یکی از محله های اراک که ظرفیت بسیار خوبی برای تفریح ​​خانواده ها دارد پارک شهید باهنر است. مساحت این پارک حدود 170 هکتار است اما منابع طبیعی به شهرداری واگذار شده است. صرفاً برای آبیاری و نگهداری از عرصه‌های سبز و درختان است: «هیچ بهره‌برداری صورت نگرفت، بنابراین با منابع طبیعی وارد مذاکره شدیم و مشکلات قانونی آن را حل کردیم و 30 سال بهره‌برداری از آن را با فرآیند منابع طبیعی به دست آوردیم.

وی گفت: در حال حاضر سرمایه گذار حدود 1300 میلیارد پروژه برای پروژه پارک شهید باهنر تعریف کرده و در مراحل پایانی اعلام قرارداد است و روند تکمیل پروژه 4 ساله است و هر سال باید 25 درصد پیشرفت داشته باشد. “

کریمی با اشاره به اینکه دره گردو نیز یکی از ظرفیت های مغفول مانده شهر اراک است، گفت: در حال حاضر در دو جبهه در این حوزه کار می کنیم که قسمت اول آن 70 میلیارد تن وام برای شروع کار اعطا شد. سال.» فضای سبز و آماده سازی رودخانه برای تبدیل شدن به پارک توسط شهرداری آماده شد.

شهردار اراک گفت: قسمت دیگر پروژه دره گردو نیز مربوط به سرمایه گذار است و با رفع اختلافات 23 هکتار زمین از مسکن و شهرسازی خریداری شده و مراحل تعیین قیمت در حال انجام است. همچنین پردیس کوه مستوفی از دیگر پروژه هایی است که در حال بازنگری است.

کریمی با بیان اینکه موضوع انتقال آب به دو پروژه دره گردو و پردیس مستوفی بسیار مهم و جاری است گفت: برای توسعه عرصه های سبز در سال جاری پس از گذشت سال ها 250 لیتر در ثانیه پساب برای آبیاری فضای سبز خریداری شد. به ویژه در کمربند شمالی و جنوبی شهر مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید