چند میلیون خانواده در ایران مستاجر هستند؟

علیرضا عباسی در نشست با اصحاب رسانه استان که در محل اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد، با اشاره به اتفاقات دو ماه اخیر کشور گفت: مشکلاتی که در این مدت در کشور به وجود آمد. و تا به امروز در شهرهای مختلف با نرخ تکمیل بالا ادامه داشته است ما کارمندان وابسته هستیم. مردم به کار مسئولان اعتراض می کنند اما مشکلی با نظام ندارند.

عباسی تشییع پیکر شهید سلیمانی در سال ۱۳۹۷ را یکی از مظاهر علاقه مردم به نظام دانست و گفت: مردم نسبت به کار مسئولان انتقاداتی دارند که باید به آن عمل کنیم. شرایط فعلی ما مناسب نیست و باید برای رسیدن به وضعیت مطلوب تلاش کنیم.

وی در پاسخ به اظهارات خبرنگاری مبنی بر بیانیه مجلس در خصوص تحولات اخیر گفت: بعد از حادثه تروریستی شاهچراغ و حوادث اتوبان کرج – تهران، مجلس نسبت به آنها موضع گیری کرد.

عباسی با بیان اینکه اعتراضات را قبول دارد، اما نمی‌توانیم چشم‌مان را بر کار افرادی که دست به اقدامات تروریستی می‌زنند و پاسگاه‌ها را آتش می‌زنند ببندیم، گفت: بیانیه مجلس هم در این باره بود.

وی در خصوص مصاحبه اخیر خود مبنی بر اینکه مردم به دلیل داشتن تلفن همراه در وضعیت خوبی قرار دارند، اظهار داشت: درست است که بین وضعیت فعلی و وضعیت ایده آل تفاوت وجود دارد، اما باید شرایط فعلی را با وضعیت فعلی مقایسه کنیم. گذشته و اگر نعمتی داریم شکر کنیم. من در آن مصاحبه آماری را در زمینه های علم، فناوری، ارائه خدمات، انرژی هسته ای و… ذکر کردم که در آن جا پیشرفت کرده ایم که یک آمار بیشتر از همه این آمارها را نشان می دهد.

نماینده کرج، فردیس و استارد درباره وضعیت مسکن در کشور نیز گفت: 28 میلیون خانوار در کشور داریم که از این تعداد هشت میلیون خانوار مستاجر هستند. متأسفانه در کل هشت سال دولت قبل یک میلیون و 200 هزار خانه ساخته شد که بنیاد مسکن هم ساخت. این عدم تناسب بین عرضه و تقاضا باعث آشفتگی در بازار مسکن شده است. برای همین موضوع، مجلس مالیات خانه های خالی را تصویب کرد تا وارد چرخه دو میلیون خانه خالی در کشور شود. علاوه بر این، طرح جهش تولید مسکن تصویب شد تا هزینه زمین از هزینه مسکن حذف شود و دولت موظف به ساخت سالانه یک میلیون خانه شود.

وی در خصوص وضعیت دانشگاه ها و دانشجویان در این مدت گفت: دانشجویان فرزندان ما هستند و وظیفه ما این است که با دانشجویان معترض و حتی با کسانی که شعار می دهند صحبت کنیم و درد آنها را بشنویم. دانشگاه هم باید خودکنترلی داشته باشد و از بیرون تصمیم نگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید