چند نکته برای شروع رابطه جنسی

چند نکته برای شروع رابطه جنسی

رابطه جنسی مناسب یکی از مهم ترین بخش های یک رابطه است. یک سری احساسات مختلف در این ارتباط شکل می گیرد و معنا پیدا می کند. ساده‌ترین بخش داستان این است که وقتی با رضایت و میل طرف مقابل شروع می‌شود، باعث می‌شوید که او احساس دوست داشتن و خواستن کند. چنین احساسی خوشایند است و اگر بتوانید آن را ایجاد کنید، قطعاً رابطه شما قوی تر و شیرین تر می شود.

از طرفی اگر رابطه جنسی به گونه ای شروع شود که طرف مقابل آمادگی نداشته باشد یا بنا به دلایلی مایل به انجام این کار نباشد، احساسات ناخوشایند زیادی در او ظاهر می شود. شروع یک رابطه مستلزم توافق و رضایت متقابل است. هر گونه اختلاف و ناهماهنگی در این زمینه می تواند استرس، تنش روحی و مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد کند.

چرا شروع رابطه جنسی سخت است؟
چگونه در رابطه جنسی شروع و پیشرفت کنیم؟ این سوالی است که همیشه افراد را هیجان زده می کند. به گفته متخصصان، یکی از دلایل اصلی اضطراب در رابطه جنسی این است که افراد می ترسند در صورت شروع، طرف مقابل آنها را طرد کند.

ترس از طرد شدن ترس بزرگی است که شروع رابطه جنسی را برای افراد دشوار می کند. به همین دلیل این موضوع نیاز به بحث دارد. بسیاری از اوقات رد پیشنهاد برای شروع رابطه به این معنا نیست که فردی که اولین حرکت را انجام داده توسط طرف مقابل رد شده و مورد محبت قرار نمی گیرد.

دلایل زیادی برای رد یک پیشنهاد وجود دارد، به عنوان مثال، ممکن است طرف مقابل از نظر روحی خسته شده باشد یا از نظر جسمی تمایلی به انجام آن نداشته باشد. برخی افراد نیز اضطراب و استرس زیادی در رابطه با رابطه جنسی دارند و برای پنهان کردن این احساس، رابطه را به تعویق می اندازند. همه اینها نشان می دهد که صحبت در مورد رابطه جنسی بسیار مهم است.

نکات مهم برای شروع رابطه جنسی
رفتار افراد در مورد شروع رابطه جنسی نیز تحت تأثیر عوامل اجتماعی و فرهنگی است. در برخی از جوامع، این باور وجود دارد که مردان باید رابطه جنسی را آغاز کنند. این در حالی است که رابطه ای که هر دو نقش و سهم مشابهی دارند فراتر از مرزها و حدود فرهنگی و اجتماعی است.

هر دو طرف یک رابطه باید طبق توافق و تفاهم متقابل عمل کنند و به نکاتی که در 2 مثال در زیر آورده ایم توجه کنند.

۱- پاسخ منفی را بپذیرید و نشنیدید
باید پذیرفت که گاهی اوقات طرف مقابل نمی خواهد در زمانی که شما می خواهید با شما رابطه جنسی داشته باشد. این حق طبیعی هر فرد است که بدن خود را کنترل کند. گاهی اوقات طرف مقابل از نظر روحی و جسمی نمی خواهد این کار را انجام دهد. بدون ترس از طرد شدن، توانایی گوش ندادن را تقویت کنید و اگر طرف مقابل نمی‌خواهد در یک رابطه باشد، دست از خودخواهی بردارید.

2. واضح صحبت کنید
وقتی صحبت از نحوه شروع رابطه جنسی و ادامه آن می شود، شفافیت یکی از مهمترین نکات است. شما و طرف مقابل باید در این مورد شفاف باشید. خواسته ها و محدودیت های خود را بیان کنید و اجازه ندهید تعارف، شرم یا هر محدودیت دیگری مانع ایجاد یک رابطه لذت بخش شود. با شناختن طرف مقابل و بیان آنچه از رابطه جنسی می خواهید، می توانید این تجربه را لذت بخش تر کنید.

1. روش مستقیم و بدون برنامه ریزی
با شناختی که از خود و طرف مقابل دارید، شروع یک رابطه را در زمان مناسب پیشنهاد دهید. به یاد داشته باشید که یک پای این رابطه طرف دیگر است و او ممکن است در زمانی که شما می‌خواهید آماده یا مایل به برقراری ارتباط نباشد. با درک این موضوع، شجاعت بیان خواسته خود را داشته باشید.

به یاد داشته باشید که باید به موقع و در زمان مناسب پیشنهاد بدهید، یعنی باید رضایت و شرایط طرف مقابل را در نظر بگیرید. اصرار و اجبار در این زمینه بیش از آنکه نادرست باشد، اشتباه است.

2. پیشینه و مقدمه قبلی
اگر توانایی ابراز تمایل خود برای شروع رابطه جنسی را ندارید، زمینه و مقدمه ای ایجاد کنید. مثلاً یادداشتی برای طرف مقابل بنویسید و سعی کنید با جذابیت های لازم یک ملاقات عاشقانه با او ترتیب دهید. از این طریق می توانید درخواست خود را به صورت غیر مستقیم مطرح کنید.

3. استفاده از نشانه های غیر کلامی
افراد دارای ویژگی های شخصیتی و رفتاری متفاوتی هستند. برخی قدرت گفتار خوب دارند و برخی دیگر با رفتار و کردار خود نیات و خواسته های خود را بهتر نشان می دهند. به یاد داشته باشید که هیچ قانون کلی و هیچ راه خاصی برای شروع رابطه جنسی وجود ندارد.

شاید شما از آن دسته افرادی باشید که در قالب رفتار و مهارت های غیرکلامی مانند در آغوش گرفتن یا در آغوش گرفتن بهتر عمل می کنید. با چنین رفتارها و اعمالی می توانید به شریک زندگی خود نشانی از رابطه جنسی بدهید.

4. از کلیشه ها دوری کنید
کلیشه ها را کنار بگذارید و به مقوله جنسیت نگاهی علمی بیندازید. به یاد داشته باشید که سطح تستوسترون مردان در صبح بیشتر است و به طور کلی میل جنسی هر فرد در صبح بیشتر است. بنابراین اگر فکر می کنید این زمان از روز مناسب است، در این زمان رابطه جنسی را در نظر بگیرید.

همچنین بدانید که برای شروع رابطه جنسی لازم نیست مرد باشید. زنان نیز می توانند یک رابطه را شروع کنند. کلیشه های فرهنگی و اجتماعی را وارد رابطه جنسی خود نکنید و بدانید که رضایت و ارتباط دو نفر باعث رضایت شما می شود.

5. یک برنامه مشخص داشته باشید
این پیشنهاد ممکن است کمی خسته کننده به نظر برسد، اما برای زوج هایی که زندگی پرمشغله ای دارند مناسب است. با همسرتان توافق کنید که در روز و ساعت خاصی از هفته رابطه جنسی داشته باشید تا همه چیز مشخص شود.

6. استفاده از کلمات
همانطور که گفته شد، هیچ قانون کلی خاصی برای شروع رابطه جنسی وجود ندارد. باید ببینید ترجیحات شما و شریک زندگیتان چیست. اگر در کلمات قوی هستید، سعی کنید با تعریف و تمجید از طرف مقابل نشانه هایی از تمایل به رابطه جنسی را نشان دهید. برای مثال بدن و چهره او را توصیف کنید و مقدمه ای برای شروع یک رابطه بیان کنید.

7. توجه به اهمیت زمینه
به یاد داشته باشید که زمینه برای برخی افراد بسیار مهم است. منظورت چیه؟ یعنی بدون آمادگی اولیه شروع به رابطه جنسی نکنید. با در نظر گرفتن علایق خود و طرف مقابل، به این فکر کنید که چه کارها و مقدماتی باعث افزایش روحیه و آمادگی شما برای یک رابطه مطلوب می شود.

8. یک لیست آرزوها تهیه کنید
پاسخ دیگر به این سوال که چگونه می توان رابطه جنسی را آغاز کرد، داشتن لیست آرزوها است. بله او چه مشکلی دارد؟ خواسته های خود را برای شروع و توسعه رابطه در قالب یک لیست آماده کنید و بله/نه را در مقابل گزینه های خود قرار دهید.

لیست را به طرف مقابل بدهید و ببینید با کدام یک موافق هستند و کدام نه. اینطوری تکالیف خود را می دانید. علاوه بر این ارائه چنین لیستی به طرف مقابل کار شما را راحت کرده و در واقع نوعی پیشنهاد غیر مستقیم است.

9. در ذهن داشتن تنوع و سرزندگی
به یاد داشته باشید که هر زوجی راه و روش خود را برای شروع رابطه جنسی دارد. با این حال، تنوع برای همه ضروری است و می تواند روابط را بهبود بخشد. بنابراین اگر همیشه از روش و راه حل خاصی استفاده می کنید، گاهی به فکر تنوع بخشیدن به آن باشید.

سرانجام
چگونه در رابطه جنسی شروع و پیشرفت کنیم؟ این سوال مهم است و اگر پاسخ آن را نمی دانید، باید پاسخ مناسب را پیدا کنید. رابطه جنسی بخش مهمی از زندگی بزرگسالی است و نمی توان اهمیت آن را نادیده گرفت. آیا پاسخ این سوال را گرفتید؟

دیدگاهتان را بنویسید