چنگال عقاب در تیر نامرئی گرفتار شد/ آمریکا در صحرای طبس شکست خورد; نماد پیروزی ملت ایران


زمان: 15:13
تاریخ انتشار: 1401/02/05
کد خبر: 1834368

ناتوانی سناریوهای شوم کاخ سفید در برابر انقلاب اسلامی؛

شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در صحرای طبس نشان دهنده ناتوانی توطئه ها و سناریوهای شوم کاخ سفید علیه انقلاب اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ؛ آنها در اتاق فکر خود نقشه کشیدند و همه چیز را برای آزادی جاسوسان خود پیش بینی کردند حتی شرایط آب و هوایی؛ اما از نصرت و نصرت غیبی خداوند خبر نداشتند.

کویر طبس را امن ترین مکان می دیدند. طبس شکست خورد.



شن ها مأمور خدا در صحرای طبس بودند

گلم حسین زرگر، سرهنگ بازنشسته ارتش در گفتگو با زاهد نیوز گفت: پس از اینکه نیروهای پیرو خط امام، لانه جاسوسی آمریکا را عملاً اشغال و اشغال کردند، دولت آمریکا به شدت مشغول کار است. آزادی 52 گروگان از طریق فشار اقتصادی و سیاسی و بازگشت آنها به آمریکا. این هدف محقق نشد و رئیس جمهور آمریکا تلاش زیادی کرد و پس از ماه ها تلاش و برنامه ریزی و رایزنی با فرماندهان ارشد نظامی به این نتیجه رسید که عملیات نظامی می تواند گروگان ها را از ایران آزاد کند و تهران به آمریکا منتقل شود.

وی بیان کرد: برای رسیدن به این هدف، رئیس جمهور در 4 اردیبهشت 1359 دستور عملیات آزادسازی نیروهای نظامی خود را که توسط کماندوها و تکاوران آموزش دیده بودند، صادر کرد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس افزود: نیروها باید با بالگرد از طبس به تهران می رفتند و در ورزشگاه شهید شیرودی فعلی می ماندند و سپس به سفارت آمریکا در تهران می رفتند و گروگان ها را آزاد می کردند و بر اساس این طرح این جاده است.” به طبس رفتند و با هواپیما ایران را ترک کردند.

وی افزود: در این عملیات 6 فروند هواپیمای ترابری بزرگ ایرکلوس 130 و 8 فروند بالگرد مدرن; عملیات پیچیده ای به نام پنجه عقاب را در دو مرحله انجام دهید. مرحله اول پرواز از ناو هواپیمابر که در دریای عمان قرار داشت و بارگیری و سازماندهی مجدد در مکانی معروف به کویر تا 60 کیلومتری جنوب غربی طبس و پس از بازآموزی با 132 تکاور مرحله دوم انجام شد. انتقال آنها به حدود ده کیلومتری گرمسار در نزدیکی تهران، معروف به صحرا 2 و حدود 48 ساعت طول کشید. و سپس در طی این عملیات به سرعت واکنش نشان می دهند و بلافاصله مسیرهای مشخص شده را ترک می کنند.

راوی جنگ تحمیلی ادامه داد: دو فروند بالگرد هنگام ورود به حریم هوایی ایران دچار نقص فنی شدند اما هواپیماها و بالگردهای باقیمانده خود را به طبس رساندند و در یک شب تاریک بدون اینکه نیروهای ایرانی متوجه شوند در مناطق دور افتاده فرود آمدند.

وی گفت: در حین سوخت گیری یک بالگرد دیگر دچار نقص فنی شد که پس از تماس با مرکز عملیات، کارتر دستور بازگشت نیروها را صادر کرد. اما با بلند شدن هواپیماها و هلیکوپترها طوفان شن در گرفت و هلیکوپترهای C-130 و S-53 سقوط کردند و هر دو آتش گرفتند.

زرگر گفت: در این حادثه 8 سرباز آمریکایی در آتش سوختند و 4 بالگرد نتوانستند روی زمین پرواز کنند که نیروهای متجاوز آمریکایی با 5 فروند هواپیما به ناو هواپیمابر نیمیتز رسیدند و به این ترتیب عملیات به طور کامل منهدم شد.
این مدافع مقدس با تاکید بر فرمایشات حضرت امام (ره) برای پیروزی حق بر باطل گفت: پس از این واقعه حضرت امام (ره) این واقعه را کاری بی سابقه و امداد الهی دانستند و در پیامی فرمودند: چیز دیگری علاوه بر این؟” «این دست غیبی کار کرد. یعنی چه کسی هلیکوپترهای کارتر را ساقط کرد؟ ما آنها را پایین آوردیم یا ریگها، شنها مأمور خدا بودند.»

شکست آمریکا در صحرای طبس نماد پیروزی ملت ایران است

مولوی عنایت الله رسولی زاده امام جمعه اهل سنت سرباز نیز با بیان اینکه پنجم اردیبهشت مظهر معدوم سازی آمریکایی ها در طبس بود، آنها پیشرفتی ندارند زیرا دست خدا پشتیبان انقلاب بوده است.

وی با اشاره به اینکه شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس درس بزرگی برای آمریکا و استکبار و کمک های بی سابقه خداوند به ملت ایران است، افزود: اسلام ایران را دارد و هنوز دست از توطئه ها و نیرنگ ها برنداشته است.

این عالم اهل سنت با بیان اینکه آمریکا مدام روش دشمنی خود را تغییر می دهد، اضافه کرد: ملت ایران با آگاهی، بصیرت، هوشیاری، وحدت و همدلی دشمنان را از رسیدن به اهداف شوم باز می دارد.

وی شکست آمریکا در صحرای طبس را نماد پیروزی ملت ایران دانست و ادامه داد: 5 اردیبهشت از ایام الله است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید