چهارشنبه سوری و لزوم بازگشت به آیین های سنتی/ وحشتناک ترین شب سال!


ساعت: 09:30
تاریخ انتشار: 1400/12/24
کد خبر: 1815638

متاسفانه ظهور بدعت های دروغین و مواد شنیع در سال های اخیر، چهارشنبه سوری یا آخرین سه شنبه سال را به یکی از ترسناک ترین روزها تبدیل کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اروم نیوز ، تقویم به سه شنبه آخر سال و چهارشنبه سوری رسیده است، روزی که از دیرباز با آداب و رسوم خاصی جشن گرفته می شده و مردم آن را با آداب خاصی جشن می گیرند.

این آیین‌های باستانی مانند چهارشنبه سوری نسل‌ها باقی مانده و نسل به نسل منتقل شده است، اما در سال‌های اخیر این جشن سنتی نیز دستخوش تحریف شده است و در واقع می‌توان گفت که کم‌کم آیین‌های آیین‌های سنتی می‌دهند. راهی به پدیده های صنعتی می شود و خبری از اعیاد و سنت های قدیمی نیست.

متأسفانه ظهور و پیدایش بدعت‌های دروغین و مواد شنیع در سال‌های اخیر، چهارشنبه سوری یا آخرین سه‌شنبه سال را به یکی از ترسناک‌ترین روزها تبدیل کرده است، به طوری که همه ساله به‌ویژه در سال‌های اخیر گزارش‌های مکرری از جراحت سوری‌ها در روز چهارشنبه به گوش می‌رسد. شب .می شنویم.

متأسفانه در بسیاری از مواقع طعم شیرین چهارشنبه برای خانواده ها تبدیل به روز تلخی شده است و بسیاری این خبر را می شنوند که فرزندشان دیگر دنیا را رنگی نمی بیند و سال نو و بهار خود را با گریه و گذراندن روزهای تلخ خود در گوشه ای از شهر آغاز می کند. بیمارستان و تمام عمر برای خود و خانواده شان متاسفند.

اما جای تعجب است که همچنان شاهد حوادث تلخ روزهای پایانی سال در جامعه هستیم، اتفاقاتی که عامل اصلی آن نوجوانان و جوانان هستند و بی توجهی این قشر از جامعه گاهی گریبانگیر کسانی می شود که در این حادثه نقشی نداشتند.


انتقاد نماینده ولی فقیه از برخی باورهای غلط در چهارشنبه سوری

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به چهارشنبه آخر سال و اتفاقات و عواقبی که این روز برای مردم دارد از مرگ چند نفر در این استان به دلیل استفاده از مواد محترقه

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی افزود: باید برخی عادات و فرهنگ‌ها و باورهای غلط را کنار بگذاریم و به جای این گونه شعائر و خرافات، آزادی زندانیانی را که با مبالغ ناچیز به زندان افتاده‌اند، در نظر بگیریم.

وی با انتقاد از اینکه در چهارشنبه آخر سال علاوه بر عواقب خسارات مالی و جانی برای مردم، چنین روزی باعث دردسر مضاعف برای قشر زحمتکش شهرداری ها می شود، ادامه داد: مردم هوشیار باشند. از این.”


هشدار پلیس به شهروندان در مورد چهارشنبه آخر سال

فرمانده انتظامی میاندوآب ضمن هشدار و ارائه توصیه های پلیسی در خصوص پیشگیری از حوادث احتمالی در چهارشنبه آخر سال به خبرنگار ما گفت: فرمانده انتظامی میاندوآب همواره با جامعه محوری و مردمی کاهش سال تلاش می کند تا از بروز آسیب و حوادث در چهارشنبه آخر جلوگیری کند. و با مشارکت تک تک افراد جامعه مهمترین و اساسی ترین وظیفه خود را که برقراری نظم و امنیت به بهترین نحو است انجام دهد.

سرهنگ فهرالدین رستم پور با بیان اینکه ما از فرماندهی انتظامی شهرستان به عنوان حافظان نظم و امنیت مفتخریم که پلیس اینگونه شهروندان فهیم و فهیم و دوستداران فرهنگی هستیم، افزود: با حمایت مردم عزیز، چهارشنبه آخر شب سال الهی مثل همیشه در کنار مردم شریف شهرستان هوشیار است و دست به دست هم می دهیم تا از هر حادثه دردناکی جلوگیری کنیم.

وی گفت: پلیس مخالف شادی و نشاط مردم نیست، اما از وزن مثبت روحی و روانی چنین جشن هایی با خود برخوردار است و پلیس در حال نزدیک شدن به این مراسم است. اجتماعی و فرهنگی است، اما هر اقدامی باید بر اساس منطق و قانون باشد و نظم و امنیت عمومی را برقرار کند.

فرمانده انتظامی میاندوآب گفت: قانون شکنی، آزار و اذیت و ناهنجاری زیبنده فرهنگ والای ایران و ایرانیان نیست و هیچ دینی آن را قبول ندارد. وی افزود: برخورد پلیس با ازدحام جمعیت، رفتارهای پرخطر، بستن خیابان ها به بهانه جشن پایان سال در روز چهارشنبه، راهبندان و اغتشاشات جدی است چرا که مهم ترین نکته در برگزاری اعیاد ملی رعایت حقوق شهروندی و پرهیز است. هرج و مرج و هنجارشکنی


چهارشنبه سوری و لزوم بازگشت به آیین های سنتی زیبا

وی در گفتگو با خبرنگار زرین خبر، کارشناس اجتماعی با بیان اینکه متأسفانه مدرنیته امروز بر برخی از سنت های زیبا تأثیر گذاشته است، گفت: طبیعت چهارشنبه سوری عید و شادی است، اما متأسفانه امروز این آیین سنتی یک قطعه گمشده دارد.شادی واقعی است. .

عبدی افزود: چهارشنبه سوری واقعی ما از یک چهارشنبه سوری آرام همراه با بیات، سرودهای بزرگ خانواده، به خواندن مواد محترقه صنعتی تبدیل شده که اصلا با چهارشنبه سوری اصیل همخوانی ندارد. “

وی گفت: در واقع در آخرین شب چهارشنبه سال که صدای ترقه و نارنجک در شهر به گوش می رسد، به هر گوشه شهر که نگاه کنی، شهر تبدیل به میدان جنگی شده که خبری از آن نیست. از توپ ها.”

این کارشناس مسائل اجتماعی گفت: کجاست که آتش کوچکی برافراشته و از روی آن بپرند و اشعاری که در دلشان امید و امید می آفریند و بمب هایی منفجر کنند که علاوه بر سلامتی خود سلامتی چندین انسان بی گناه را به خطر بیندازد؟!

البته نباید اجازه داد آداب و رسومی که به جهان عشق و محبت جامعه را می بخشد، بر اساس باورهای غلط و بی اساس برخی که جز غم و اندوه را توجیه نمی کنند و شادی و غم را جایگزین غم و اندوه می کنند، دگرگون شود. زنده بودن.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید