چهارمین دوره کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان آسیا ایران با 5 مدال در بیشکک / کشتی آزاد جوانان با 1 طلا، 3 نقره و 1 برنز


ساعت: 19:27
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877912

نتایج کامل مسابقات و رده بندی انفرادی و تیمی مشخص شد

کشتی گیران آزاد کشورمان در رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان آسیا در قرقیزستان با کسب یک مدال طلا، 3 نقره و یک برنز به کار خود پایان دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان آسیا روزهای 31 خرداد و 1 تیرماه در بیشکک قرقیزستان برگزار شد. محمدرضا اسدی در وزن 51 کیلوگرم، عرفان علیزاده در وزن 92 کیلوگرم مدال نقره و یونس شفیعی در وزن 71 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

نتایج کشتی گیران کشورمان و رده بندی انفرادی و تیمی این رقابت ها به شرح زیر است:

در وزن منهای 45 کیلوگرم امیرمحمد نوازی در دور نخست با نتیجه 8 بر صفر مقابل مونکتوگز آمگلان از مغولستان به برتری رسید. وی در دور دوم و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 7 بر صفر و ضربه فنی از سد بزرگ بردی آشیرقلیف از تاجیکستان گذشت و راهی دیدار فینال شد. نوازی در این دیدار مقابل نینگاپا گناور از هند با نتیجه 10 بر 7 شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن 48 کیلوگرم که به صورت دوره ای با حضور 7 مبارز برگزار شد، امیررضا تیموری زاد در گروه 4 نفره قرار گرفت. او در دور اول با نتیجه 11-0 مغلوب لئو آکاگی از ژاپن شد. وی در دور دوم 8 بر صفر مقابل منخدال دارخانبات از مغولستان با نتیجه 8 بر صفر شکست خورد و در دور سوم مقابل شوبهام آچاپاله از هند 10 بر صفر شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن منهای 51 کیلوگرم محمدرضا اسدی در دور نخست با نتیجه 5 بر 2 عبدیکلیکوف از قرقیزستان را شکست داد. وی در دور دوم و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۱۱ بر ۹ عباس بیک کوبیلوف از ازبکستان را شکست داد و راهی فینال شد. اسد در فینال با نتیجه 11 بر صفر مغلوب نوردانات آیتانوف از قزاقستان شد و مدال نقره را از آن خود کرد.

در وزن 55 کیلوگرم ابوالفضل شمسی پور در دور نخست با نتیجه 13 بر صفر مقابل جونگ پیل یونگ از کره جنوبی به برتری رسید. وی در دور دوم مقابل اودسوران باتجو از مغولستان با نتیجه 6 بر 2 شکست خورد و با شکست مغول مبارز در نیمه نهایی شمسی پور از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 60 کیلوگرم سجاد پیردائی در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر محبوب علم از بنگلادش را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه 4 بر 4 مغلوب جواهر چولیبوف از ازبکستان شد و با توجه به حضور این مبارز در دیدار فینال، پیردائی به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه 2 بر صفر و ضربه فنی مقابل سورابه هند شکست خورد و پنجم شد.

در وزن 65 کیلوگرم محمدمهدی مامیوند به وزنه نرسید.

در وزن منهای 71 کیلوگرم یونس شفیع پس از استراحت در دور اول در دور دوم جاکسیلیک بایتاشوف از قرقیزستان را با نتیجه 6 بر 3 شکست داد اما در نیمه نهایی با نتیجه 5 بر 2 مغلوب شینگو آندو از ژاپن شد. رتبه بندی ادامه یافت. نماینده کشورمان در این دیدار با نتیجه 8 بر 3 مقابل باکاریس بختیجان از قزاقستان به برتری رسید و به مدال برنز دست یافت.

رضا سلیمانیان به دسته تا 80 کیلوگرم نرسید.

در وزن 92 کیلوگرم عرفان علیزاده در دور نخست با نتیجه 4 بر یک مقابل شیرزاد پویونوف از ازبکستان پیروز شد. وی در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر حاج علی اف از ترکمنستان را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. علیزاده در این مرحله با نتیجه 3 بر 2 از سد ساحل جاگلان هند گذشت و راهی دیدار فینال شد. نماینده کشورمان در دیدار پایانی با نتیجه 6 بر یک مغلوب کمیل کوراگلیف از قزاقستان شد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن 110 کیلوگرم محمدرضا لطفی در دور نخست رنساندارجا منخباتار از مغولستان را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد. وی در دور دوم و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 10 بر صفر حکمتولو قربانوف از ازبکستان را شکست داد و راهی فینال شد. لطفی در این دیدار پراتیک داشموک از هند را با نتیجه 11 بر صفر شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

رده بندی نفرات برتر در اوزان فوق به شرح زیر است:

45 کیلوگرم: 1- نینگاپا گناوار (هند) 2- امیرمحمد نوازی (ایران) 3- عظیم بردی آشیرگولیف (ترکمنستان) و نوراسیل آسامبک (قزاقستان)

48 کیلوگرم: 1- شوبهام آچاپاله (هند) 2- لئو آکاگی (ژاپن) 3- رامیل راسیم (قزاقستان) … 7- امیررضا تیمورزاد (ایران)

51 کیلوگرم: 1- نوردانات آیتانوف (قزاقستان) 2- محمدرضا اسدی (ایران) 3- نارسینگ پاتیل (هند) و عباس بک کوبیلوف (ازبکستان)

55 کیلوگرم: 1- ویبهاف پاتیل (هند) 2- دارین عسکربک (قزاقستان) 3- آسکات توکتوماتوف (قرقیزستان) و حسن بای عثمانوف (ازبکستان) … 7- ابوالفضل شمسی پور (ایران)

60 کیلوگرم: 1- بلال شریپ اولو (قرقیزستان) 2- جواهر چولیبویف (ازبکستان) 3- سورابه (هند) و میناتو کوویا (ژاپن) 5- سجاد پیردایه (ایران)

65 کیلوگرم: 1- آلپ ارسلان بگین جوف (ترکمنستان) 2- آکوبیر راخیموف (ازبکستان) 3- ایکین بولاتولی (قزاقستان) و یوجین تاکیزاوا (ژاپن) … محمدمهدی مامیوند (ایران) به وزنه نرسید.

71 کیلوگرم: 1- شینگو آندو (ژاپن) 2- ناراندر (هند) 3- جان جردن باتارو (مغولستان) و یونس شفیعی (ایران)

80 کیلوگرم: 1- پرویندر سینگ (هند) 2- محمد الدین عبدالله اف (تاجیکستان) 3- عباس جان یولدوشوف (ازبکستان) و پارات عطایف (ترکمنستان) … رضا سلیمانیان (ایران) وزن اضافه نکرد.

92 کیلوگرم: 1- کمیل کوراگلیف (قزاقستان) 2- عرفان علیزاده (ایران) 3- شیرزاد پویانوف (ازبکستان) و هایون چوی (کره جنوبی)

110 کیلوگرم: 1- محمدرضا لطفی (ایران) 2- پراتیک دشموک (هند) 3- یدیگه کاسیمبک (قزاقستان) و حکمتولو کوربانوف (ازبکستان)

جدول رده بندی تیمی: 1- هند 188 امتیاز 2- قزاقستان 150 امتیاز 3- ازبکستان 145 امتیاز 4- ایران 126 امتیاز 5- ژاپن 122 امتیاز 6- قرقیزستان 107 امتیاز 7- مغولستان 85 امتیاز

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید