چهار طرح اساسی سازمان بسیج مهندسین عمران خراسان جنوبی را رونمایی کردند

ساعت: 13:55
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1786652

بلالی گفت: همزمان با سومین روز از هفته بسیج از چهار طرح جامع سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری خراسان جنوبی رونمایی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرق، بلالی رئیس سازمان بسیج مهندسین و عمران خراسان جنوبی در مراسم افتتاحیه چهار پروژه بزرگ سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری خراسان جنوبی با حضور فرمانده سپاه انصاررضا، معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی، مدیرکل و شهرسازی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی و دیگر مسئولان استانی گفت: بسیج مهندسین و عمران یکی از 19 لایه بسیج است.

وی با اشاره به اینکه دو ماموریت اصلی بسیج مهندسین و عمران مشخص شده است، افزود: یک حوزه در بحث خدمت رسانی، الگوسازی و ایجاد امید است که در ساخت و ساز نقش و کارایی دارد.

رئیس سازمان بسیج مهندسین و سازندگی خراسان جنوبی گفت: حوزه بعدی در قالب 7 کارگروه حکمرانی شهری، معماری و شهرسازی اسلامی، کارگروه آب، مسکن، محیط زیست، کارگروه اصناف و کارگروه های تخصصی و کارگروه حمل و نقل.

بلالی گفت: بسیج مهندسین و معماران این حوزه با استفاده از اتاق فکر و جامعه نخبگان نقش آفرینی موثر را در برنامه خود گنجانده است.

وی گفت: اگر بسیج به دنبال فعالیت در عرصه های فرهنگی، هنری، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، امنیتی و دفاعی است، ابتدا باید جهاد اکبر را انجام دهد.

رئیس سازمان بسیج عمران و سازندگی خراسان جنوبی گفت: اگر درصدد ارتقای کیفی بسیج، کیفیت نیروی انسانی و سرمایه قابل توجه و سرمایه انقلابی به سبک بسیجی هستیم، ابتدا باید شاخص خود را ارزیابی کنیم. و کیفیت و از آن غافل نشوید.”

بلالی با بیان اینکه یکی از شاخص های ما شهدایی هستند که باید راهشان را ادامه دهند، گفت: پروژه «هر مهندس شهید است» در همین راستا است تا بتوانیم شبکه ای در راستای اقتدار معنویت و اخلاق داشته باشیم. و جلوگیری از نفوذ فردی و مقابله با دگرگونی آرمان های انقلاب توسط دشمن.

وی در خصوص طرح توسعه روستایی نیز گفت: یکی از اهداف بسیج تلاش در عرصه عمران است و معتقدیم بسیاری از مشکلات روستاها و شهرها با ثروت استان و کشور قابل حل است. “

رئیس سازمان بسیج مهندسین و سازندگی خراسان جنوبی گفت: در این پروژه باید از ظرفیت جامعه مسئول، اجرایی و کارشناسی استفاده شود؛ در این راستا گروه های جهادی تخصصی و مشارکت و نقش اصلی خود مردم را اعزام خواهیم کرد.

بلالی ادامه داد: هر کدام از مراکز ما روستا را به عنوان الگو در برنامه کاری خود قرار می دهند و تا پایان کار ادامه می دهند که تمام مشکلات و موانع روستا برطرف شود.

وی گفت: عنوان طرح بعدی «نذر تخصص» است. ما معتقدیم اصولاً باید در حوزه توانمندسازی تلاش کنیم، اما اینکه بتوانیم مشکلات بخشی و فرابخشی را حل کنیم خالی از لطف نیست چرا که بسیاری از مردم، اقشار آسیب پذیر و جامعه کم درآمد ما در حوزه مسکن و فنی و … خدمات مهندسی ارزان خدمات اشکالی ندارد، مشکلی دارند که اگر هر مهندس یک سال در رشته های مختلف به صورت رایگان کار کند خدمات قابل توجهی به مردم ارائه می شود.

رئیس سازمان بسیج مهندسین و سازندگی خراسان جنوبی گفت: 2700 مهندس در استان داریم که یک سوم آنها بسیجی هستند.

بلالی گفت: طرح بعدی «نذر تحقیق و تشخیص» است; یکی از مأموریت های اصلی بسیج مهندسین و مهندسان عمران، تشخیص عوارض است. در 7 کارگروه پیشنهادی اتاق فکر و جامعه نخبگان باید کار کنند، چالش ها را رصد کنند و تحلیل پیش بینی کنند.

وی افزود: درخواست من از مسئولان این است که از ظرفیت بسیج استفاده کنند، نخبگانی در این عرصه داریم که می توانند موثر باشند و نقش خود را به درستی ایفا کنند.

رئیس سازمان بسیج مهندسین و سازندگی خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی در همه کارگروه ها متاثر است. ما در کارگروه آب در کشور مشکل داریم نه روستاها، ترافیک شهری، حمل و نقل، شهرسازی، معماری و شهرسازی اسلامی و تاثیر آن بر سبک زندگی مردم، مسکن، فناوری های نوین ساخت و ساز و سایر مواردی که مطرح می شود. در ما برای کمک از کل جامعه مهندسین و محققین دعا می کنیم، زیرا ما مجدانه وارد این بخش خواهیم شد، موارد را شمارش می کنیم و راه حل پیشنهاد می کنیم.

بلالی بیان کرد: هرکس دلش در گروه خدمت باشد و بخواهد صادقانه برای مردم کار کند، حتی اگر نامش در بسیج نوشته نشود، بسیجی بالقوه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید