چهار وزیر بهارستانی در حال استیضاح هستند

چهار وزیر بهارستانی در حال استیضاح هستند

روز جدید کعب عمیر گفت: وضعیت در وزارت صمت، اقتصاد و بهداشت و کار اصلا خوب نیست. در میان نمایندگان صحبت از استیضاح وزیر اقتصاد است اما تا به امروز موضوع استیضاح وی کلیدی نیست.

اخبار مختلفی از استیضاح وزرای دولت سیزدهم توسط بهارستانی ها شنیده می شود. از خانواده وزیر اقتصاد گرفته تا وزیر بهداشت و کار و در اخبار اخیر استیضاح وزیر صمت توسط نمایندگان مجلس پیگیری شده است. شاید اقبال ابراهیم رئیسی این باشد که این روزها مجلس مشغول تصویب بودجه است، اما از سوی دیگر فرصتی تا پایان سال باقی نمانده است و اگر نمایندگان مجلس بخواهند این همه استیضاح را مشخص کنند، نیست. بعید است که با بهانه های مشابه روبرو شوند. . اما در مذاکرات اخیر با نمایندگان، همین وضعیت کمکی به دولت سیزدهم نخواهد کرد و استیضاح وزرای اقتصادی توسط دولت سیزدهم تا قبل از پایان سال سرنوشت ساز خواهد بود.

چند وزیر استیضاح هستند؟

محمد کعب عمیر، عضو کمیسیون اجتماعی و رئیس کمیسیون صندوق های بازنشستگی مجلس که در پی استیضاح وزیر کار صورت می گیرد، به خبرآنلاین گفت: در حال جمع آوری امضا هستیم و تاکنون 32 امضا جمع آوری شده است. استعلام ممکن است با توجه به امضاهای جمع آوری شده دریافت شود، اما ما صبر کردیم تا امضاها به 70 یا 75 رسید و سپس آن را به هیئت مدیره ارائه کردیم.»

کعب عمیر در پاسخ به اینکه مجلس در حال بررسی بودجه است و به پایان سال نزدیک می شویم، چنین وضعیتی تا چه اندازه می تواند بر پیگیری استیضاح تاثیر بگذارد، گفت: آن را در دستور کار قرار می دهیم. “

وی گفت: فضای مجلس برای حمایت از وزیر مساعد نیست. مشکلات بزرگی در کشور وجود دارد. وزارتخانه هایی که سه حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی را کنترل می کنند، تصمیمات اصلی را می گیرند و اگر نگوییم مهم ترین، اما مهم ترین و مهم ترین وزارتخانه های اقتصادی کشور، اکنون در اختیار فردی است که واقعا بی تجربه. . جوانانی که نمی توانند آن را مدیریت کنند و تصمیم نمی گیرند. بسیاری از نمایندگان به همین نتیجه رسیدند.»

وی درباره دیگر دلایل این استیضاح توضیح داد: موضوع دیگر انتصابات افراد غیرمتخصص و غیرکارشناس است و افرادی هستند که از بدنه این وزارتخانه نیستند. مردی که تا به حال در این وزارتخانه کار نکرده حالا معاون وزیر شده است».

وی ادامه داد: از سوی دیگر پس از توهین خود وزیر به آقای لارگانی، بسیاری از نمایندگان از این موضوع بسیار ناراحت هستند. دولت و مجلس انقلابی است و توهین به نماینده مجلس خوب نیست. هر نماینده ای می تواند از روش های بازجویی، بازجویی و توبیخ استفاده کند و نباید توهین شود. این بازتاب خوبی برای دولت نیست.»

وی خطاب به هیئت همراه استیضاح وزیر گفت: استیضاح قانونی است و هیئت رئیسه مجلس باید آن را همراهی کند. وقتی تعداد امضاهای استیضاح به حد نصاب رسید، هیئت رئیسه مجلس باید آن را دریافت کند و نمی تواند آن را نقض کند و قبول نکند. این معاونت نیز حق نظارت بر استیضاح و دریافت آن از هیئت رئیسه و ارجاع آن به دادگاه را دارد.»

وی گفت: دوستان و همکاران ما در مجلس از زمان تشکیل دولت از عملکرد وزارت صمت راضی نیستند. قیمت های فوق العاده برای کالاهای اساسی افزایش یافته و قیمت خودرو هر روز در حال افزایش است. من خودم در کمیته از وزیر صمت پرسیدم که تاکنون در کمیته حضور نداشته و قرار است هفته آینده در کمیته صنعت و معدن حاضر شود.»

کعب عمیر گفت: “وضعیت در وزارت صمت، اقتصاد و بهداشت و کار و تعاون اصلا خوب نیست.” «در میان نمایندگان صحبت از استیضاح وزیر اقتصاد است اما تا امروز موضوع استیضاح او کلیدی نیست.

یوسفی، دبیر هیأت رئیسه مجلس: استفساریه ای اعلام نشده است

کمال حسین پور نماینده کلید استیضاح وزیر بهداشت است. وی در آخرین نطق خود گفت استیضاح وزیر بهداشت تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است. اما مجتبی یوسفی، دبیر هیأت رئیسه مجلس از این موضوع بی اطلاع است و می گوید: درخواستی دریافت نشده و در جریان است. بهتر است با آقای سید نظام الدین موسوی صحبت کنید، ایشان اشراف بیشتری به این موضوع دارند. من از جزئیات اطلاعی ندارم، زیرا هر یک از اعضای هیئت مدیره تعهدی دارند. من به عنوان وزیر تحقیق و تفحص کاری به تقسیم مسئولیت ها ندارم.»

وی با اشاره به استیضاح احسان هندوزی وزیر اقتصاد در مجلس گفت: هر حرفی که می زنم نادرست است. «آنقدر می دانم که در هیأت رئیسه مجلس استفساریه ای اعلام نشده و ممکن است همکاری های احتمالی برای جمع آوری امضا باشد، اما این موضوع در هیئت رئیسه مطرح نمی شود.

سید نظام الدین موسوی، سخنگوی هیات مدیره نیز با ابراز بی اطلاعی از طرح استیضاح گفت: موضوع استیضاح را از دبیران هیات مدیره پیگیری کنید. من هیچ تعهدی در این زمینه ندارم.»

دیدگاهتان را بنویسید