چهره اول ایران به استقلال یا پرسپولیس منتقل می شود

چهره اول ایران به استقلال یا پرسپولیس منتقل می شود

بدون شک علی کولی زاده وینگر ایرانی تیم شارلوا و ستاره تیم ملی در جام جهانی 2022 قطر مهمترین هدف نقل و انتقالات فوتبال ایران در روزهای آینده خواهد بود و خبر پیوستنش یک تیم جدید مانند یک بمب ساعتی در حال نزدیک شدن به انفجار است.

قلی زاده که از ابتدای فصل زمستان شایعاتی مبنی بر تمایل وی به جدایی از این باشگاه بلژیکی شنیده می شد، در حالی که نامش در ترکیب شارلوا برای بازی مقابل کلوب بروژ وجود نداشت، این احتمال کاملاً قطعی بود.
در حالی که از الاتحاد کلبا به عنوان جدی ترین خواستگار علی کولی زاده یاد می شد، حالا فرصت جذابی پیش روی این بازیکن و باشگاه های ایرانی است. اگرچه رسانه های بلژیکی از احتمال بازگشت این بازیکن به لیگ ایران خبر داده اند، اما مشخص است که در صورت حضور در تیم های ایرانی، گزینه های زیادی در مقابل ستاره ای در حد و اندازه او و مقصد احتمالی او وجود ندارد، جدای از اینکه در کورس حضور داشته باشد. برای قهرمانی، فرصت مالی برای خرید است او حق دارد حقوق خود را پرداخت کند.

فیلتری که گزینه های احتمالی برای جذب این بازیکن در باشگاه هایی مانند پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتورسازی را کاهش می دهد. این در حالی است که با توجه به شرایط وخیم مالی باشگاه استقلال و اولویت پرسپولیس برای جذب مهاجم و البته نه شرایط ایده آل مالی این باشگاه، بعید به نظر می رسد غول های فوتبال پایتخت توانایی جذب این بازیکن را داشته باشند.

با توجه به دوری تراکتورسازی از بالای جدول و این تیم خارج از کورس قهرمانی، تی تی نیز از گزینه های احتمالی برای ادامه فوتبال گلی زاده خارج است.

بالاخره تنها تیمی که توانایی مالی برای به خدمت گرفتن کولی زاده را دارد و از نظر ترکیبی نیاز مبرم به یک چهره در جایگاه کولی زاده و البته در کورس قهرمانی دارد، سپاهان اصفهان است که با مورائیس بعد از جام جهانی در جاده رو به جلو است و به احتمال زیاد در صورت تلاش برای به خدمت گرفتن کولی زاده و البته علاقه این بازیکن برای ادامه فوتبالش در ایران، بعید است که این انتقال ناموفق بماند.

البته با توجه به اینکه دو سال و نیم از قرارداد گلی زاده با شارلوا باقی مانده است، خرید این بازیکن از سوی سپاهان بسیار بعید به نظر می رسد و به احتمال زیاد در صورت اعلام الزام موریس، با مدیران شارلوا برای گرفتن این بازیکن به صورت قرضی مذاکره خواهند کرد. . اگرچه این موضوع باید ظرف 30 ساعت آینده به نتیجه برسد که کار سختی است، اما با توجه به روابط ایده آل مدیران سپاهان با همتایان خود در شارلوا، با توجه به مذاکرات موفقیت آمیز در جریان کانون توجه، انجام این کار غیرممکن نخواهد بود.

اگر این اتفاق بیفتد سپاهان به کابوس فرهاد مجیدی و اتحاد کلبا تبدیل می شود چرا که پس از جلوگیری از انتقال شهریار موگانلو به این باشگاه، با جذب کولی زاده شاهد یک ربوده بزرگ بازار بازیکن ایران خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید