چهره مدارس و دانشگاه ها آنچنان که باید اسلامی نیست/ جامعه نیازمند تحول درونی است


ساعت: 13:50
تاریخ انتشار: 14/07/1400
کد خبر: 1811373

امام جمعه یزد با بیان اینکه چهره مدارس و دانشگاه ها آنچنان که باید اسلامی نیست، گفت: جامعه ما برای تغییر و تحول نیازمند تحول درونی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله محمدرضا ناصری صبح امروز در دیدار با قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی، با بیان اینکه تاج تختی بین مسجد، روحانیت، معنویت و مردم فاصله ایجاد کرده است، گفت: فضای مجازی این خلا را پر کرده است. گل های خودی

وی با بیان اینکه در استان یزد 260 هزار دانش آموز داریم، افزود: از این تعداد تنها 10 هزار دانش آموز تحت پوشش برنامه ها و تشکل های مختلف مذهبی و معنوی هستند و 250 هزار دانش آموز و خانواده هایشان از برنامه های مذهبی و فرهنگی فاصله دارند.

امام جمعه یزد با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) که فرمودند: مساجد قلعه هستند، گفت: باید در شرایط امروز از این کلام امام استفاده کنیم و مساجد را به قلعه تحول در عرصه های مختلف و انسان سازی و انسان سازی تبدیل کنیم. کارکنان

ناصری گفت: اگر در کنار مساجد یک مؤسسه آموزشی راه اندازی شود، می توانیم در چند سال هزاران جوان تربیت کنیم و برای آینده نیرو بسازیم.

امام جمعه یزد ادامه داد: این افراد با سنین و سلیقه های مختلف در صورت سفر به مسجد شاگرد مسجد می شوند و می توانیم از ظرفیت مساجد و ائمه جماعات برای تربیت جوانان در سطح اسلام استفاده کنیم. انقلاب.”

وی گفت: جامعه ما برای تغییر نیاز به یک تحول درونی دارد و این تحول درونی باید از نوجوانی و احتمالاً از کودکی رخ دهد. ما باید از فرصت نوجوانی فرزندانمان در آموزش استفاده کنیم.»

ناصری یادآور شد: 100 سال است که غربی ها دین و معنویت را در مدارس ما حذف می کنند و اکنون دین و معنویت باید به مدارس بازگردد.

وی با اشاره به سیره تربیتی که حضرت علی (ع) برای فرزندان خود داشتند، گفت: باید با الگوگیری از این سیره تربیتی، قرآن را مبنای تربیت فرزندان قرار دهیم.

امام جمعه یزد با بیان اینکه امروز چهره مدارس و دانشگاه های ما آنطور که باید اسلامی نیست، افزود: باید فضای دانشگاه ها را طوری بسازیم که وقتی دانش آموز وارد آن شد، قوی تر و بیشتر شود. متعهد مذهبی.»

ناصری گفت: اگر انرژی ای که اکنون در عرصه های مختلف برای ترویج فرهنگ دینی و انقلابی صرف می شود صرف مدارس شود اتفاقات خوبی رخ می دهد.

وی گفت: تعهد نیز ویژگی بسیار مهمی است که باید در دانش آموزان تقویت شود. برای بیگانگان خواهد بود.

انتهای پیام/ خ

دیدگاهتان را بنویسید