چه کسی باید برای متقاعد کردن مردم اقدام کند؟

ساعت: 16:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۸
کد خبر: 1801650

در حاشیه عدم استقبال کافی شهروندان کومی با واکسیناسیون تاجداری؛

عدم استقبال شهروندان کومی برای واکسیناسیون تاج این سوال را در ذهن آنها ایجاد می کند که واقعا چه کسانی باید در زمینه ترغیب مردم اقدام کنند؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Kum فردا عدم استقبال شهروندان کوم برای واکسیناسیون امروزه نه تنها در رسانه های داخلی، بلکه در رسانه های متخاصم و خارجی نیز بازتاب دارد.
البته این اولین بار نیست که کوم عناوین تاج گذاری می کند.
اما در مقابل این هجمه ها شاهد روشنگری های زیادی از سوی رسانه ها و همچنین مدیران بودیم که این عملیات روانی به درستی و به درستی خنثی شد.
اما امروز با گذشت دو سال از شیوع تاج در کشور و تهیه واکسن های کافی، شاهد این هستیم که شهروندان کومی ناخواسته ترین واکسن ها هستند.
این موضوع را سیامک محبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کوم نیز تایید می کند و می گوید: واکسیناسیون گسترده در کشور باعث کاهش مرگ و میر عروق کرونر شده است، اما اتخاذ واکسیناسیون در استان کوم مطلوب نیست. .
وی با اشاره به شناسایی آمیکرون در استان کوم گفت: در صورت سهل انگاری و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ممکن است تعداد بیماران به صورت موشکی افزایش یابد.
شهروندان کومی از واکسن تاج استقبال نمی کنند اما به نظر نمی رسد اقناع مناسبی در این زمینه وجود داشته باشد.
در یک سالی که از شیوع واکسیناسیون کرونا در کشور می گذرد، شایعات زیادی در مورد عوارض تزریق واکسن به گوش می رسد، اما متاسفانه این شایعات پاسخی نداشته و این سوال عاملی برای ترس از واکسن شده است.
اما حضور شهروندان کوم در انتهای جدول واکسیناسیون به هیچ وجه زیبنده شهر نیست و همه نهادها و سازمان ها به ویژه دانشگاه پزشکی کوم باید برای اقناع مردم گام بردارند.
این نکته را هم نباید نادیده گرفت که مراجع عظام تقلید از همان روزهای اول واکسیناسیون اهمیت واکسیناسیون را تایید کردند و نظرات پزشکان را به موضوع تبدیل کردند و حتی خود ایشان نیز تاکنون هر سه نوبت واکسن را دریافت کرده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید