چه کسی در نهایت تصمیم به افزایش حقوق بازنشستگان می گیرد؟

چه کسی در نهایت تصمیم به افزایش حقوق بازنشستگان می گیرد؟

مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه هیئت دولت با خبرنگاران در خصوص اینکه چه خبری دارید؟ وی گفت: خبر جدید این است که یارانه های دولتی به صورت منظم پرداخت می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به کسانی که یارانه نگرفته اند به حساب واریز می شود یا خیر؟ وی گفت: باید به اعتراضات آنها رسیدگی شود و وزارت کار با توجه به اطلاعاتی که در اختیار دارد این موارد را تبیین و اصلاح کند تا یارانه به این افراد پرداخت شود و مابه التفاوت پرداخت شود. در صورت عدم صحت اطلاعات افراد، یارانه تعلق نمی گیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه آیا سازمان برنامه و بودجه به درگاه الکترونیکی متصل است یا خیر، تصریح کرد: همه دستگاه ها متصل هستند و وصل خواهند شد. ما همچنین در حال تکمیل سیستم های خود هستیم و روی ارتقای سیستم ها بسیار کار می کنیم که در آینده می تواند بسیار مفید باشد.

میرکاظمی درباره حقوق بازنشستگان و تصمیم نهایی کیست؟ وی گفت: آنچه ما می دانیم و قوانین می گوید این است که هیئت دولت باید تصویب کند که این کار انجام شده و کمیسیون تطبیق مجلس نظر مشورتی به رئیس محترم مجلس بدهد. جلساتی بین مجلس و دولت برگزار می شود و در نهایت بر اساس اسناد تصمیم گیری می شود. تصمیم نهایی به قانون بستگی دارد.

برنامه هفتم توسعه در چه مرحله ای است؟ وی افزود: سیاست های ابلاغی برنامه هفتم هنوز ابلاغ نشده اما جلسات مشترکی بین مجلس و شورای تطبیق و سازمان برنامه و بودجه برگزار شده است. این جلسات ادامه دارد. کار موازی را در پژوهش شروع کردیم. موسسات سال گذشته: «ما زمان کافی داشتیم و می‌توانستیم کار خود را تسریع کنیم.

میرکاظمی گفت: می دانید که این طرح باید به دست دولت برسد و به تصویب مجلس برسد و وقتی می خواهیم بودجه 1402 را بنویسیم باید بر اساس این طرح باشد و علیه القاعده باید در مجلس تصویب شود. تا شهریور ماه که بسیار کوتاه است، در صورت عدم تصویب این قانون، قانون فعلی یک سال دیگر تمدید خواهد شد. چون این سیاست ها ابلاغ نشده است، نمی توانم در مورد بسیاری از جزئیات برنامه هفتم اظهار نظر کنم. پس از اعلام سیاست ها، می توانم در این مورد بهتر صحبت کنم.

دیدگاهتان را بنویسید