چوبی که روی زمین ماند/ بیمارستان زرآباد، وعده ای که محقق نشد!


ساعت: 14:13
تاریخ انتشار: 1401/09/14
کد خبر: 1915856

منطقه بهداشتی حلقه مفقوده در جنوب سیستان و بلوچستان؛

بیمارستان 20 تختخوابی شهرستان زرآباد با زیربنای 1900 متر مربع با مساعدت وزارت بهداشت و بنیاد مستضعفان احداث شد که با گذشت حدود یک سال هنوز محقق نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، نیاز همیشگی جامعه به خدمات بهداشتی و درمانی، افزایش سریع و اجتناب ناپذیر قیمت تمام شده خدمات درمانی ناشی از توسعه، مشکلات و موانع اقشار کم درآمد در زمینه دسترسی به خدمات سلامت. و درمان نقش حساسی دارد.


نقش دولت در ارائه خدمات اولیه بهداشتی و درمانی به مردم و توجه جدی به حوزه پزشکی می تواند نقش بسزایی در تامین نیازهای درمانی مردم منطقه به ویژه شهرهای جنوبی سیستان و بلوچستان داشته باشد، اما وجود دارد. تأخیرهایی است که علیرغم وعده های مسئولان هنوز به طور کامل رفع نشده است


یک سال و نیم پیش در مراسمی که در بیمارستان محل برگزار شد، طبق وعده رئیس دانشگاه علوم پزشکی، در زمینی که به این دانشگاه واگذار شده بود، کل محدوده بهداشت و درمان تعیین شد. خدمات از جمله؛ بیمارستان (اورژانس، بخش های بستری و اتاق عمل)، مرکز جامع سلامت شبانه روی، آزمایشگاه، پانسیون پزشکی، مرکز اورژانس شهر زرآباد ایجاد می شود که متاسفانه تاکنون محقق نشده است.



زرآباد با ۳۵ هزار نفر به بیمارستان ۶۴ تختخوابی نیاز دارد

معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در شورای اسلامی گفت: احداث بیمارستان در زرآباد یکی از نیازهای اصلی کاهش مشکلات بهداشتی و درمانی و جلوگیری از سفر بیماران به این شهر است. سایر شهرها و استان های همجوار

وی با بیان اینکه بر اساس استانداردهای حوزه سلامت باید به ازای هر هزار نفر یک و یک هشتم تخت بیمارستانی وجود داشته باشد افزود: زرآباد به 64 تخت بیمارستانی با 35 هزار نفر نیاز دارد.

وی گفت: وزارت بهداشت و مسئولان محلی به ویژه استانداران استان ها به مشکلات شهرستان های چابهار، نیکشهر، کنارک، کسرکند، دستیاری و زرآباد رسیدگی کنند تا شاهد رونق این منطقه باشیم. استان



وضعیت زمین بیمارستان محلی زرآباد توسط شهرداری تعیین می شود


سعید محد رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با اشاره به تخریب بیمارستان محلی زرآباد در یک سال و نیم پیش گفت: تاکنون اکثر بخش ها در زرآباد ایجاد نشده و زرآباد همچنان به عنوان یک بیمارستان اداره می شود. بخش، و پیگیری از لشکر کنارک در حال انجام است


وی افزود: زمینی که در اصل در اختیار بیمارستان قرار گرفته متعلق به مردم منطقه است و سند رسمی ندارد و زمین باید توسط شهرداری واگذار شود.



دانشگاه علوم پزشکی ایرانشار در زرآباد نکول کرده است


کروش محمدی فرماندار زرآباد در گفت و گو با خبرنگار ما با ابراز گلایه از ساخت بیمارستان در این شهرستان اظهار داشت: در مراسم افتتاحیه این بیمارستان بر اساس سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ، شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرآباد به عنوان اولین تعیین شد. دفتر باید در این شهر مستقر شود که متاسفانه هنوز محقق نشده است.


وی با اشاره به اینکه مردم شهرستان زرآباد 250 کیلومتر با نزدیکترین بیمارستان فاصله دارند، ادامه داد: مردم برای تکمیل درمان خود مجبور به رفت و آمد به بیمارستان های چابهار و حتی جاسک هستند.


محمدی بیان کرد: توسعه و تقویت زیرساخت های بهداشتی و درمانی باید یکی از رویکردهای مهم دانشگاه علوم پزشکی ایرانشار در شهرستان های جنوبی باشد که برای بیمارانی که شرایط خاص دارند و یا وقت مفیدی را تلف می کنند، سفری طولانی در پیش دارند تا درمان این جاده ها بهبود یابد. .


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید