چگونه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره به رقابت مجدد ترامپ و بایدن برای کاخ سفید تبدیل می‌شود؟ / «تهدید دموکراسی» یا «هزینه زندگی»؛ چه چیزی نتیجه انتخابات را تعیین می کند؟

چگونه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره به رقابت مجدد ترامپ و بایدن برای کاخ سفید تبدیل می‌شود؟  / «تهدید دموکراسی» یا «هزینه زندگی»؛  چه چیزی نتیجه انتخابات را تعیین می کند؟

روز جدید : رئیس جمهور فعلی که ۴۰ سال برای مهار تورم بالا تلاش کرده است، از فرصت تبدیل انتخابات میان دوره ای کنگره به همه پرسی دیگری درباره ترامپ که دو بار استیضاح شده است، لذت می برد. ترامپ مشتاقانه خود را در مرکز مبارزات انتخاباتی قرار داد و این باعث ناراحتی بسیاری از جمهوری خواهان شد.

جردن فابیان در بلومبرگ نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، می خواست انتخابات 2020 را که در آن شکست خورد، دوباره برگزار کند. جو بایدن تمام تلاش خود را می کند تا او را مجبور به پذیرش نتیجه کند.

رئیس جمهور فعلی که در تلاش برای مهار تورم بالای 40 سال گذشته است، از فرصت تبدیل انتخابات میان دوره ای به همه پرسی دیگر درباره ترامپ که دو بار استیضاح شده است، لذت می برد. ترامپ مشتاقانه خود را در مرکز مبارزات انتخاباتی قرار داد و این باعث ناراحتی بسیاری از جمهوری خواهان شد.

بایدن و ترامپ در سخنرانی‌ها و راهپیمایی‌ها در سراسر کشور طی دو هفته گذشته به اندازه‌ای فعال بودند که انگار برای کاخ سفید رقابت می‌کردند، نه کنگره. ترامپ حتی بایدن را تحت الشعاع قرار داد و چهار روز پس از رئیس جمهور هفته گذشته در پنسیلوانیا و آخر هفته آینده در اوهایو سخنرانی کرد. بایدن روز جمعه از منطقه کلمبوس بازدید کرد.

فصل انتخابات 2022 با امیدهای جمهوری خواهان برای دست کم کنترل مجلس نمایندگان به لطف خشم رای دهندگان از افزایش قیمت ها آغاز شد، اما اکنون نبرد بین دو مرد تغییر کرده است: بایدن و ترامپ.

حملات تند بایدن به ترامپ و “جمهوری خواهان MAGA” – اشاره به شعار “آمریکا را دوباره بزرگ کنیم” رئیس جمهور سابق – به عنوان تهدیدی برای دموکراسی آمریکا برای تعداد فزاینده ای از رای دهندگان جذاب بوده است، اگرچه برخی از نامزدهای دموکرات گاهی اوقات از این موضوع انتقاد کرده اند. لحن رئیس جمهور رئیس جمهور ناراحت است

تقریباً دو نفر از هر 10 رأی دهنده در نظرسنجی NBC News «تهدید برای دموکراسی» را به عنوان مهم ترین مسئله پیش روی کشور ذکر کردند، در حالی که 16 درصد از هزینه زندگی به عنوان نگرانی اصلی خود یاد کردند. این یک اتفاق نادر است، زیرا مسائل اقتصادی معمولا برای رای دهندگان مهمتر است.

کن اسپین، رهبر راهبرد ارتباطی جمهوری خواهان مجلس نمایندگان در انتخابات میان دوره ای 2010، می گوید: “اگر انتخابات 60 روز گذشته به عنوان رفراندوم رئیس جمهور و حزب در قدرت تلقی نشود، جمهوری خواهان فرصت را از دست خواهند داد.”

اسپین گفت در حالی که مداخله ترامپ در انتخابات حامیانش را هیجان زده می کند، رای دهندگان مستقل را از خود دور می کند و به دموکرات ها انرژی می بخشد و با دور کردن تمرکز کمپین از بایدن، تورم و سایر مسائل مطلوب جمهوری خواهان، به جمهوری خواهان آسیب می رساند.

بایدن بارها ترامپ را به دلیل ادعاهای دروغین او مبنی بر دزدیده شدن انتخابات 2020 و تلاش هایش برای برگرداندن نتیجه شکست خود در انتخابات که به شورش 6 ژانویه در ساختمان کنگره آمریکا ختم شد، به چالش کشیده است. او در اول سپتامبر در سالن استقلال در فیلادلفیا، ترامپ و حامیانش را تهدیدی مستمر برای کشور خواند.

بایدن گفت: جمهوری خواهان افراطی MAGA نه تنها حقوق شخصی و اقتصادی ما را تهدید می کنند. آنها از خشونت سیاسی استقبال می کنند. آنها از پذیرش خواست مردم خودداری می کنند. آنها دموکراسی ما را تهدید می کنند.»

ترامپ به نوبه خود، بایدن را “دشمن دولت” خواند و گفت که سخنرانی رئیس جمهور در فیلادلفیا “وحشیانه ترین، نفرت انگیزترین و تفرقه انگیزترین سخنرانی رئیس جمهور آمریکا بود.” مخالفان ترامپ بارها از او به‌عنوان رئیس‌جمهور به خاطر لفاظی‌های تفرقه‌انگیز و نژادپرستانه با هدف جلب نظر پایگاه عمدتا سفیدپوست‌اش انتقاد کرده‌اند.

با تشدید حملات بایدن به ترامپ و حامیانش، چشم انداز حزب او در انتخابات میان دوره ای رو به بهبود است. حزبی که کاخ سفید را کنترل می‌کند، معمولاً کرسی‌های خود را در کنگره از دست می‌دهد، زیرا حامیان آن نسبت به مخالفان خشمگین از سیاست‌های رئیس‌جمهور انگیزه کمتری برای رأی دادن دارند.

اما بر اساس مطالعات، پیروزی‌های مهم قانونگذاری توسط بایدن و دموکرات‌ها در کنگره، حمایت نامزدهای جمهوری‌خواه از ترامپ و خشم رأی‌دهندگان از تصمیم دادگاه عالی برای پایان دادن به حقوق سقط جنین در سراسر کشور، شانس دموکرات‌ها را برای حفظ اکثریت سنا و کاهش ضررهای خود در مجلس افزایش می‌دهد. داده شده.

از هر 10 رأی دهنده در نظرسنجی وال استریت ژورنال در ماه اوت، 6 نفر گفتند که سقط جنین باید در همه یا بیشتر موارد قانونی باشد و 56 درصد گفتند که تصمیم دادگاه عالی آنها را تحت تأثیر قرار می دهد تا در ماه نوامبر رأی دهند. بایدن گفت دسترسی به سقط جنین تنها یکی از حقوقی است که متحدان ترامپ در صورت بازگشت او به قدرت تلاش خواهند کرد در سراسر کشور از آن سلب کنند.

بایدن در سخنرانی خود در فیلادلفیا گفت: «نیروهای MAGA مصمم هستند که این کشور را پس بگیرند. دانیل ملفی، مدیر اجرایی گروه خارجی طرفدار بایدون، گفت: پیروی از سخنان ترامپ به رای دهندگان کمک می کند تا بفهمند که مسائلی مانند سقط جنین، حق رای و برنامه های استحقاق در صورت به دست آوردن کنترل کنگره توسط جمهوری خواهان در خطر است.

ملفی گفت: “همانطور که از داده ها می دانیم، برای ما واقعا مهم است که نه تنها دستاوردها را تبلیغ کنیم، بلکه مطمئن شویم که در تضاد آشکار با رویکرد MAGA هستیم.” «آنها به دنبال تضعیف دموکراسی ما برای دستیابی به اهداف سیاسی واقعاً غیرمحبوب خود هستند.

حضور رئیس جمهور فعلی و سابق در کمپین انتخاباتی گاهی اوقات همزمان است، گویی ترامپ می خواهد حریف خود را شکست دهد. یک روز پس از اینکه کاخ سفید اعلام کرد بایدن رویدادی را در پنسیلوانیا برگزار کند، ترامپ از برگزاری یک گردهمایی در ویلکس-بار، پنسیلوانیا و تجمعی پس از اعلام کاخ سفید اعلام کرد که رئیس جمهور به اوهایو سفر خواهد کرد که در 17 سپتامبر در آن ایالت تعیین شده است. با این حال، تیلور بودویچ، سخنگوی ترامپ گفت که این زمان تصادفی بوده است.

علاوه بر سقط جنین، مداخله مداوم ترامپ در سیاست ملی بر انتخابات سراسری نوامبر سایه افکنده است. نامزدهای سنای رئیس جمهور سابق در جورجیا، پنسیلوانیا، اوهایو و آریزونا، که برخی از آنها ادعاهای نادرست وی مبنی بر تقلب در انتخابات 2020 را تکرار کرده اند، برای جمع آوری پول و جلب مخالفان دموکرات خود تلاش کرده اند. تحقیقات فدرال درباره اسناد طبقه بندی شده در املاک ترامپ در فلوریدا و تصمیم قریب الوقوع او برای نامزدی مجدد برای انتخابات 2024 نیز خشم رای دهندگان دموکرات را برانگیخته است.

موضوعی که بیشترین خشم رای دهندگان یاهو را برانگیخت، خبر تلاش برای برگرداندن نتایج انتخابات 2020 بود که خشم 41 درصد از آنها را برانگیخت. این بیشتر از درصد رأی دهندگانی است که گفته اند از واکنش بایدن به تورم (32 درصد) و جستجوی FBI از خانه ترامپ در «مار-آ-لاگو» در پالم بیچ (28 درصد) عصبانی هستند.

به گفته مایک دوهایم، مدیر سیاسی سابق کمیته ملی جمهوری خواهان، تمرکز بر دیدار ترامپ و بایدن و وسواس رئیس جمهور سابق در انتخابات 2020 – موضوعی که او اغلب در راهپیمایی ها مطرح می کند – نامزدهای جمهوری خواه را در رقابت های میان دوره ای مجبور به پاسخگویی می کند. چه موافق با ترامپ باشد، دردناک است.

دوهایمی گفت: «آنها در رقابت هایی که بیش از حد بر گذشته و ترامپ تمرکز دارند، شکست خواهند خورد. در رقابت‌هایی که می‌توانند تمرکز خود را بر بایدن و همه‌پرسی علیه دموکرات‌ها در کنگره حفظ کنند، شانس بیشتری برای پیروزی دارند.»

تحولات سیاسی تضمین نمی کند که دموکرات ها کنترل کنگره را در ماه نوامبر حفظ کنند. گزارش سیاسی کوک، یک نشریه پیش‌بینی انتخابات، هنوز وضعیت سنا را نامشخص می‌داند، اما پیش‌بینی می‌کند که جمهوری‌خواهان اکثریت اندکی را در مجلس به دست خواهند آورد. اکثریت رای دهندگان در نظرسنجی ها همچنان اقتصاد و تورم را دغدغه اصلی خود می دانند.

جیم مک‌لافلین، یک نظرسنجی جمهوری‌خواه، می‌گوید حملات ترامپ به بایدن در مسیر مبارزات انتخاباتی، جمهوری‌خواهان را تشویق می‌کند تا در انتخابات میان‌دوره‌ای شرکت کنند، در حالی که مشارکت آنها در چنین انتخاباتی از نظر تاریخی کمتر از رقابت‌های ریاست‌جمهوری است. مک لافلین گفت: «ما باید مطمئن شویم که تک تک رأی دهندگان ترامپ در انتخابات شرکت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید