چگونه بفهمیم که خدمات سئو را متناسب با هزینه ای که برای سئو سایت پرداخت کرده ایم دریافت می کنیم؟


ساعت: 19:07
تاریخ انتشار: 1401/03/30
کد خبر: 1877394

دانستن اینکه چقدر برای خدمات سئو هزینه می کنید می تواند دشوار باشد. به خصوص اگر فکر می کنید ترافیک ارگانیک رایگان است. در حالی که بازاریابان به اهمیت بهینه سازی برای موتورهای جستجو پی برده اند، دانستن اینکه چقدر باید برای سئو هزینه کنید موضوع دیگری است. بیایید در مورد گزینه ها صحبت کنیم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دانستن اینکه چقدر برای خدمات سئو هزینه می کنید می تواند دشوار باشد. به خصوص اگر فکر می کنید ترافیک ارگانیک رایگان است. در حالی که بازاریابان به اهمیت بهینه سازی برای موتورهای جستجو پی برده اند، دانستن اینکه چقدر باید برای سئو هزینه کنید موضوع دیگری است. بیایید در مورد گزینه ها صحبت کنیم.

حتی اگر می دانید بهینه سازی وب سایت چقدر برای بازاریابی شما مهم است، پیدا کردن میزان هزینه برای سئو موضوع دیگری است.

از بین بردن بودجه بازاریابی؛ دیجیتال در مقابل سنتی

بودجه های بازاریابی معمولاً شامل هزینه های فعالیت های بازاریابی دیجیتال و سنتی می شود. مشاغلی که مستقیماً به مصرف کنندگان می فروشند (B2C) به طور متوسط ​​5 تا 12 درصد از درآمد آنها صرف بازاریابی و کار می شود (B2B) فروشندگان معمولاً حدود 8 تا 9 درصد از درآمد خود را برای هزینه های بازاریابی کنار می گذارند..

زمانی که بودجه کلی بازاریابی خود را مشخص کردید، به میزان تمرکز خود بر روی استراتژی های دیجیتال فکر کنید. از تحقیقات فارستر گزارش شده است که شرکت ها به طور متوسط ​​نیمی از بودجه بازاریابی خود را صرف استراتژی های آنلاین می کنند، مانند سئو، ایمیل مستقیم، رسانه های اجتماعی، تجزیه و تحلیل داده ها و یادگیری ماشینی. البته، اگر یک تجارت کامل مبتنی بر وب دارید، احتمالاً درصد بیشتری از کل بودجه خود را صرف استراتژی های دیجیتال می کنید..

برای سئو چقدر باید بپردازید؟

طبق نظرسنجی CMOحدود 74 درصد از شرکت ها در سئو سرمایه گذاری می کنند. با این حال، هر کسب و کار نیازهای متفاوتی دارد و اندازه بودجه شما به مدل کسب و کار و موقعیت شما بستگی دارد..

در اینجا چند سوال برای پرسیدن وجود دارد.

مخاطبان هدف من چگونه کسب و کار من را پیدا می کنند؟

شرکت‌هایی که به کانال‌های دیجیتالی مانند تجارت الکترونیک متکی هستند، نسبت به شرکت‌هایی که منابع درآمدی سنتی دارند، احتمال بیشتری برای سرمایه‌گذاری در استراتژی سئو دارند..

رقابت چقدر شدید است؟

اگر رقبای شما در صدر فهرست برای کلمات کلیدی شما در صنعت هستند، ممکن است برای رقابتی شدن نیاز داشته باشید سرمایه گذاری خود را در سئو و تحقیقات کلمات کلیدی افزایش دهید..

وب سایت من چقدر بهینه شده است؟

به این فکر کنید که چقدر باید روی حضور دیجیتال خود کار کنید. آیا سایت قدیمی است؟ رتبه کسب و کار شما در حال حاضر در نتایج موتورهای جستجو چگونه است؟ آیا سایت شما تحریم های گوگل دارد که باید حذف شوند؟ یک سایت بهینه به این معنی است که شما از تماشای آنلاین سایت خود راضی هستید.

در حال حاضر رشد کسب و کار من در چه مرحله ای است؟

برای مثال، شرکت‌های جوان‌تر تمایل دارند به عنوان درصدی از درآمد، بیشتر برای بازاریابی هزینه کنند.

سئو چقدر برای صنعت من مهم است؟

شرکت ها در خدمات مصرف کننده یا B2B آنها کار میکنند. آن‌ها بیشتر از شرکت‌ها در بخش تولید یا مراقبت‌های بهداشتی روی سئو سرمایه‌گذاری می‌کنند..

قیمت سئو را تعیین کنید

چندین روش وجود دارد که می توانید برای نرخ سئو استفاده کنید، از درصد تقریبی کل درآمد گرفته تا محاسبات دقیق تر بر اساس معیارهای بازاریابی.. بیایید به برخی از گزینه ها نگاه کنیم.

بخشی از بودجه کلی بازاریابی خود را کنار بگذارید

درصدی از بودجه بازاریابی دیجیتال خود را برای سئو بر اساس میزان اعتمادی که به ترافیک وب سایت دارید برای ایجاد فروش کنار بگذارید. به عنوان مثال، یک شرکت تجارت الکترونیک ممکن است مجبور باشد برای سئو هزینه بیشتری بپردازد. تخصیص درصدی از بودجه بازاریابی شما یک محاسبه آسان است، اما نیازهای خاص سئوی شما را در نظر نمی گیرد..

2. یک قیمت ثابت برای سئو تعیین کنید

به عناصر بودجه بازاریابی خود نگاهی بیندازید و تعیین کنید که چقدر می توانید برای سئو هزینه کنید..اگر بتوانید بودجه سئوی خود را صرفاً بر اساس آنچه که شناسایی کرده اید در مقایسه با سایر فعالیت های بازاریابی خود مدیریت کنید، ممکن است به این معنی باشد که برای مشاهده نتایج قابل توجه کمپین سئو هزینه کافی پرداخت نمی کنید..

در تجزیه و تحلیل گسترده خدمات سئو، بک لینک ها ارتباط مستقیمی بین هزینه و رضایت ایجاد شده است.داده ها نشان می دهد که کسانی که سئوی ارزان را انتخاب می کنند نسبت به کسانی که به طور کامل روی سئو به عنوان یک کانال بازاریابی سرمایه گذاری می کنند، رضایت کمتری دارند..به یاد داشته باشید که آنچه برای سئو هزینه می کنید می تواند اثربخشی سایر کانال های بازاریابی را بهبود بخشد..

3. رقابت خود را مقایسه کنید

کسب و کارهایی که رقبایی دارند که کلمات کلیدی شما را در صنعت هدف قرار می دهند، باید برای حفظ سهمی از ترافیک ارگانیک به سئو متعهد باشند. رتبه بندی موتورهای جستجوی موجود خود را با رقبای خود مقایسه کنید و هزینه از دست دادن مشتریان را اندازه گیری کنید.


.این رویکرد به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا باید سئو را اولویت بندی کنید یا خیر. قدم بعدی تعیین بودجه سئوی مورد نیاز برای پیشی گرفتن از رقبا است..

4. به اهداف بازاریابی خود فکر کنید

قبل از اختصاص یک تومان خاص به این ردیف در بودجه خود، در مورد اهداف سئوی خود در زمینه اهداف بازاریابی گسترده تر خود فکر کنید..

دست یافتنی است KPIآیا کلمات کلیدی مانند سرنخ یا فروش به رشد ترافیک ارگانیک متکی هستند؟ یا آیا به اهداف درآمدی خود می‌رسید و می‌خواهید برای کسب درآمد، توجه و قدرت در صنعت خود گسترش پیدا کنید؟

اطمینان حاصل کنید که انتظارات داخلی درستی را برای سرمایه گذاری بازاریابی خود تنظیم کرده اید و مطمئن شوید که به اندازه کافی در کانال سرمایه گذاری کرده اید تا به نتایج مطلوب برسید..برنامه ریزی گسترده ای لازم است تا بودجه شما با اهداف شما مطابقت داشته باشد، اما تضمین می کند که بودجه شما به گونه ای تخصیص داده می شود که از اهداف شما پشتیبانی کند..

5. ارزش ترافیک ارگانیک رقیب را مقایسه کنید

از معیارها برای عمیق تر شدن بودجه خود استفاده کنید. ابزارهای پیچیده سئو می توانند به شما در جذب ترافیک ارگانیک از رقبایتان کمک کنند SERP تخمین بزنید که چه چیزی به دست خواهید آورد و می توانید از این رقم برای تعیین بودجه سئوی خود استفاده کنید تا بتوانید سهمی از آن ترافیک را به دست آورید..

6. ارزش مادام العمر مشتری (CLTV) در نظر گرفتن

مزایای ترافیک ارگانیک بیشتر از خریدهای یکباره است، به خصوص اگر بر رضایت مشتری، حفظ و وفاداری به برند تمرکز کنید. این رویکرد ارزش یک صفحه وب را بر اساس ارزش عمر مشتری تخمین می زند (CLTVمبلغی را که می توانید در طول رابطه خود از مشتری انتظار دریافت کنید را تعیین می کند.

اگر نرخ تبدیل برای تلاش های سئوی شما سودآور شود، با افزایش نرخ تبدیل وب سایت خود، نتایج نهایی را بهبود خواهید بخشید..

7. تعیین اثربخشی سئو در رابطه با هزینه جستجوی پولی

همچنین می توانید نسبت به هزینه تبلیغات پرداخت شده به ازای هر کلیک، سئو را پرداخت کنید رکورد (PPC) بودجه بر اساس اثربخشی هر استراتژی بازاریابی.

مطابق با بازاریابی شرپااکثر شرکت ها بیش از سئو به NPC آنها پرداخت می کنند. با این حال، سئو معمولاً دو برابر ترافیک بیشتری ایجاد می کند. تحقیقات نشان می دهد که به طور متوسط ​​53 درصد از ترافیک وب سایت توسط نتایج جستجوی ارگانیک ایجاد می شود، در حالی که جستجوی پولی حدود 15 درصد از ترافیک را ایجاد می کند..

دیدگاهتان را بنویسید