چگونه سهام پرسپولیس و استقلال را بخریم؟ فرمول سهم سرخابی; از صفر تا صد


ساعت: 11:26
تاریخ انتشار: 14/14/1400
کد خبر: 1813042

اقدامات لازم برای خرید سهام پرسپولیس و استقلال از سوی هواداران مشخص شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بحث خصوصی سازی پرسپولیس و استقلال سال هاست که در افکار عمومی مطرح شده است. در واقع پس از جنگ و اوایل دهه 70 و باز شدن فضا و ورود پول و سرمایه به ورزش به ویژه فوتبال، دولت به عنوان متولی این دو باشگاه متوجه شد که نمی تواند این دو باشگاه را در شرایط قبلی و سنتی و برای اداره امور این دو باشگاه باید از کنترل دولتی خارج شده و به صورت خصوصی اداره شود.

از دهه 70 و در دولت هاشمی رفسنجانی موضوع خصوصی سازی سرخابی ها کلید خورده است، اما با گذشت نزدیک به سه دهه اخیر و تغییر دولت این موضوع تا به امروز بلاتکلیف مانده و این مجموعه پیچیده و گیج کننده پیدا نشده است. .

اما در دولت دوازدهم بالاخره قفل پرونده خصوصی سازی باز شد و با برنامه ریزی دولت این دو باشگاه باید وارد فرابورس شوند. تمامی الزامات ناشی از این بررسی دارایی ها و بدهی ها، ارزش گذاری برند، سرمایه در گردش و … توسط سازمان خصوصی سازی رعایت شده و سهام این دو باشگاه به زودی در بورس عرضه می شود.

در این مدت مراحل آماده سازی دو باشگاه برای عرضه سهام انجام شد و از جمله اقدامات مهم می توان به افزایش سرمایه باشگاه از سهامدار غیر پولی، ایجاد نظام هزینه ای، ایجاد کمیته های حاکمیت شرکتی، انعقاد قرارداد اشاره کرد. قرارداد با شرکت و نرم افزار اداری Noted.

با عرضه سهام سرخابی ها قطعا گشایش ویژه و تغییرات اساسی در نحوه اداره این دو باشگاه ایجاد می شود و بخشی از دغدغه های همیشگی و کلیشه ای این دو باشگاه برای تامین منابع مالی برطرف می شود. هواداران به عنوان سرمایه اصلی هر دو باشگاه راهی قانونی و دائمی برای کمک به باشگاه های مورد علاقه خود خواهند یافت و نه در حرف بلکه در عمل در هر دو باشگاه شریک خواهند شد.

دو شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس و استقلال با کمک مشاور تامین و پذیرش خود، اسناد راهبردی برنامه راهبردی، طرح تجاری و امید، نامه را تهیه و در سامانه فراسا فراسا برای پذیرش بازار ثانویه با توجه به شرایط مقرر شد دو باشگاه نماد بازار فرابورس را معرفی کنند و در این راستا تمامی مدارک لازم برای ثبت نام در بورس و سازمان اوراق بهادار تهیه و پیگیری های لازم انجام شد.

اقدامات دو باشگاه پس از ورود به فرابورس برای عرضه سهام به شرح زیر است:

1. ثبت در بورس اوراق بهادار و سازمان اوراق بهادار

2. تهیه گزارش ارزیابی توسط کارشناسان رسمی قوه قضائیه به تایید سازمان خصوصی سازی.

3. تکمیل فایل ها و فرم های مربوطه جهت درج نماد در فرابورس

4. درج نماد در فرابورس با نماد معاملاتی هر دو باشگاه

5. تهیه گزارش توجیهی افزایش سرمایه و اظهارنامه برای ثبت

6. اخذ مجوز افزایش سرمایه از محل مصرف سهام با سلب حق ترجیح 50 درصد سرمایه اسمی.

در پی تایید اقدامات دو باشگاه و تمهیدات لازم برای حضور در فرابورس، اطلاعیه پذیرش سهام سرخابی ها منتشر شد و بر این اساس مبلغ مورد نیاز برای خرید سهام پرسپولیس و استقلال مشخص شد. به این ترتیب هواداران هر دو باشگاه از نقدینگی لازم برای خرید سهام تیم های محبوب خود مطلع شدند.

خرید سهام پرسپولیس و استقلال به شرح زیر اعلام شد:


پرسپولیس
قیمت هر سهم جدید در تصاحب: 338 تن
حداکثر تعداد برای هر کد: 885 سهم
حداکثر مقدار مورد نیاز: 300 هزار تن

استقلال
قیمت هر سهم جدید در تصاحب: 291 تن
حداکثر تعداد برای هر کد: 1030 سهم
حداکثر مقدار مورد نیاز: 300 هزار تن

طبق قانون، سهام این دو باشگاه به صورت عرضه اولیه در بورس عرضه می شود و هواداران هر دو باشگاه و افراد دارای حساب بورسی می توانند سهام این دو باشگاه را با مبلغ اعلام شده خریداری کنند. و تا یک سهم معین.

هوادارانی که تاکنون حساب سهامی نداشته اند می توانند با ایجاد حساب بورسی، ثبت نام در سامانه سجام، دریافت کد بورسی و تعیین کارگزار سهام دو باشگاه را خریداری کنند.

فرمول خرید برای طرفدارانی که حساب سهام نداشتند به شرح زیر است:

1) ثبت نام در سامانه سجام

2) احراز هویت در سیستم SJAM

3) کد سهام را از کارگزار دریافت کنید

4) حساب را بارگیری کنید

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید