چیزی برای بازنده ها/ این بار می خواهیم به مرحله حذفی جام جهانی برویم


ساعت: 16:13
تاریخ انتشار: 09/07/1401
کد خبر: 1914295

فردا مقابل آمریکا شانس 50 درصدی برای ادامه بازی خواهیم داشت.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: اعتقاد زیادی به بازی زیبای فوتبال داریم و در بازی فردا 50 درصد شانس صعود خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا از قطر; کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در نشست خبری پیش از بازی حساس فردا با تیم ملی آمریکا گفت: این دیدار برای ما یک بازی ویژه است. تیم ملی آمریکا در بازی های قبلی مقابل انگلیس و ولز بسیار خوب بازی کرد اما سایر تیم ها به خصوص ما عملکرد خوبی نداشتیم. ما می دانیم که فردا چه خواهیم کرد. تیم خوبی مقابل ما است، آنها سازماندهی شده اند. ما همین هدف را داریم. امیدوارم بازیکنانم خوب بازی کنند و مهارت های خود را جمع کنند و پیروز شوند و امیدوارم نتایجی را کسب کنند که بهترین کمک به ما برای صعود به دور دوم باشد.

وی ادامه داد: فردا روز خاصی برای من خواهد بود زیرا قبلا با لیگ های باشگاهی آمریکا و ملی این کشور کار کرده ام و به همین دلیل عضوی از خانواده بزرگ فوتبال این کشور بودم. برای من یک امتیاز و افتخار بزرگ است. اگر بازیکنان فوتبال بهتری بازی کنند، شانس بیشتری خواهیم داشت. جام جهانی یک تورنمنت کوتاه است. ما پنجاه درصد شانس ارتقاء داریم. همه چیز می تواند برای برنده باشد و هیچ چیز برای بازنده. در مرحله دوم وضعیت متفاوت است. چیزی که می توانم بگویم این است که مسابقات کوتاه است و هر تیم سه مسابقه دارد. دیدیم که بازی کامرون و صربستان 3 بر 3 بود و نتایج غیر قابل پیش بینی است. همه چیز به الهام گرفتن بازیکنان، نظم و شیوه بازی آنها بستگی دارد. ما شدیداً به ارائه فوتبال زیبا اعتقاد داریم. اگر فوتبال خوب بازی نکنیم هیچ اتفاقی نمی افتد. تمرکز ما این است، می‌خواهیم سازماندهی شده باشیم و خوب بازی کنیم و سعی کنیم از بهترین مهارت‌هایمان در دفاع و برد استفاده کنیم.

کی روش درباره برنامه های خود برای فردا گفت: می خواهیم از بازی لذت ببریم و برای خودمان موقعیت ایجاد کنیم. بقیه چیزها به خدا بستگی دارد و آنچه به ما بستگی دارد تمرکز و استفاده از تکنیک ها و تجربیات خودمان است. من بسیار مطمئن هستم زیرا بازیکنان ما 2 بازی خوب انجام دادند. ما از بازی انگلیس چیزهای زیادی یاد گرفتیم. از بازی با ولز هم 3 امتیاز گرفتیم. حالا یک بازی دیگر داریم و حالا می خواهیم این بازی را ببریم و به مرحله بعد برویم، البته من گفتم تیم ملی آمریکا تیم بزرگی است. این تیم با تیم فوتبالی که سال ها پیش تماشا می کردم متفاوت است. الان فوتبال مدرن بازی می کنند. همه بازیکنان هر روز در اروپا تمرین می کنند. برخی در اروپا بازی می کنند. ما با احترام کامل بازی می کنیم و نهایت علاقه و آرزوی موفقیت شما را داریم. امیدواریم که آنها نیز همین هدف و احترام را داشته باشند.

وی درباره مشکلات یورگن کلینزمن و سپس رابطه اش با بازیکنان تیم ملی تصریح کرد: نظری ندارم. من همیشه اینطور کار می کنم و اعتقادم به زندگی این است که یک تیم فوتبال باید بر اساس اخلاق کاری باشد و کار خود را به همین شکل انجام دهد. وقتی به اصول و ارزش ها متعهد باشیم، قوی تر و بهتر می شویم. این چیزی است که من در زندگی به آن اعتقاد داشته ام و همیشه برای آن تلاش کرده ام. یعنی داشتن اخلاق و رفتاری که خوب باشد و بازیکنان همیشه صبح ها طوری از خواب بیدار شوند که با خودشان رقابت کنند و بهتر از دیگران باشند و بهتر از روز قبل کار کنند. من فکر می کنم ما می توانیم در این مسیر حرکت کنیم. ما می خواهیم در تیم خود یک خانواده باشیم. وقتی تیمی هست که هماهنگ بازی می کند، مثل یک مغز مشترک است که همه می توانند با هم کار کنند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد: بازی اول ما خوب نبود اما در بازی دوم بهتر شدیم و توانستیم از استراتژی جمعی خود استفاده کنیم و به همین دلیل قدرتمندتر شدیم. ما باید به واقعیت ها نگاه کنیم. اینجا دوتا مشکل داریم؛ یکی از بهترین تیم ها آمریکا بهترین کار را کرد و شکی در آن نیست. آنها دو بازی خوب را به نمایش گذاشتند. در این مرحله ذکر این مشکل می تواند توجه همه را جلب کند که بازی سختی داریم و باید به این تیم احترام بگذاریم. ما همچنین باید موضوع را ساده کنیم. مهم این نیست که چگونه شروع کنیم و در اواسط بازی چه اتفاقی می افتد. سوال آخر بازی است. در دیدارهای قبلی گاهی اوقات بازی را خیلی خوب شروع می کردیم و نشان می دادیم که در تیم ملی چقدر پتانسیل وجود دارد اما بعدها کار را اینطور تمام نکردیم. تماشای پایان بازی مهم است.

وی در مورد تکرار نتیجه مقابل ولز گفت: باید بهترین حرکات بازی قبل را تکرار کنیم اما اشتباهاتمان مقابل انگلیس را نه. چالشی پیش رو داریم. اگر می خواهیم شانس صعود به دور بعد را داشته باشیم، باید فردا تیم بهتری باشیم. این چالش آسان نیست. نه به این دلیل که بازی خوبی انجام دادیم و همچنان می توانیم از کارت اعتباری استفاده کنیم و به فینال برویم، اما باید در روز خوب کار کنیم. اعتبارات گذشته مربوط به امروز نیست. بیایید فردا بهترین نتیجه را نشان دهیم. صعود ایران به دور بعد با بازی فردا مهم است. این بار می خواهیم صعود کنیم. آمریکا قبلاً به مرحله بعد صعود کرده است و هنوز تیم خوبی است.

کی روش پس از طرح سوال دوم درباره یورگن کلینزمن به این سوال پاسخی نداد و سپس در خصوص شکایت فدراسیون فوتبال اذعان کرد: در این 42 سالی که مربی هستم، اگر نتوانم در این جنگ روانی پیروز شوم، چیز خاصی ندارم. وظیفه ما سرگرم کردن مردم است. من در آفریقا به دنیا آمدم و تاکنون در جاهای زیادی کار کرده ام. اگر بدانید که یک توپ ساده چه جادویی برای کسانی ایجاد می کند که دو روز است غذا نخورده اند، مطمئناً متوجه خواهید شد که ماموریت شما چقدر مهم است. (تشویق حضار). پدرم به من یاد داد که در فوتبال تقلب نکنم. تمام توان خود را برای بازی بگذارید، اما خود را برای بازی نکشید. من به آن پایبند هستم. بقیه برای همه جوامع مهم است.

وی در این باره خاطرنشان کرد: همانطور که کریم گفت; آیا باید در مورد حقوق بشر صحبت کنیم یا نژادپرستی؟ اما ما اینجا هستیم تا حداقل 90 دقیقه لبخند بزنیم. من با تیم ملی آمریکا بازی و کار کرده ام. جعبه ای جلوی ما بود و بازیکنانی مثل دونادونی (ستاره سابق ایتالیا) برای انتخاب بهترین شورت و چکمه به سمت جعبه رفتند. بچه های آمریکایی امروزی چیزی در مورد این جعبه نمی دانند. آنها بازیکنانی دارند که در اروپا بازی می کنند. باید بازیکنانم را طوری آماده کنم که بتوانند بهترین عملکرد خود را داشته باشند. اگر بخواهم بازیکنان را از موضوع منحرف کنم، به فوتبال دروغ گفتم.

سرمربی تیم ملی در نهایت گفت: چند سالی است که مربی هستم. وقتی روی زمین هستید و پرده باز می شود. شما باید آماده باشید، آواز بخوانید و برقصید. باید در نظر بگیریم که هدف داریم و برای برد برویم. باید کاری کنیم که مردم و فوتبال به ما افتخار کنند. امیدوارم بتوانیم بهترین تیم زمین باشیم، گل بزنیم و پیروز شویم.


270d3b99 614f 49c5 ad70 5791c5977852 خبر خاکستری


بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید