چین از آیت الله رئیسی برای حضور در اجلاس بریکس دعوت کرد


ساعت: 18:45
تاریخ انتشار: 1401/04/02
کد خبر: 1878111

وزیر امور خارجه چین در گفتگوی تلفنی با امیر عبداللهیان ضمن استقبال از حضور آیت الله رئیسی در نشست بریکس ابراز امیدواری کرد که مسیر دیپلماسی و گفت وگو به توافق در مذاکرات وین منجر شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وانگ یی عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه چین در این خصوص اظهار نظر کردند.

محمد کشاورزاده سفیر ایران در پکن پیشتر در توییتی از گفتگوی تلفنی وزرای خارجه دو کشور خبر داده بود.

امیرعبداللهیان ضمن تشکر از دعوت چین از جمهوری اسلامی ایران برای حضور در اجلاس بریکس، از ابتکار توسعه و امنیت جهانی چین استقبال کرد و ابراز امیدواری کرد که ریاست برجام چین همکاری ها را افزایش دهد. همه کاره باشید

وزیر امور خارجه کشورمان گفتگوهای مقامات دو کشور را بستر مناسبی برای اجماع برای توسعه روابط ایران و چین دانست و افزود: امیدواریم به زودی توسعه روابط دو کشور از جمله حمل و نقل هوایی و تبادلات انجام شود. .

وزیر امور خارجه ایران در خصوص لغو تحریم ها، قطعنامه سیاسی آژانس بین المللی انرژی اتمی را غیرسازنده خواند و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با حسن نیت و جدیت آماده دستیابی به توافقی پایدار و حفظ منافع است. از مردم ایران.”

به گزارش فارس، امیر عبداللهیان امروز در نشست خبری مشترک با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز از موضع روسیه و چین در مخالفت با قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس قدردانی کرد.

وانگ یی وزیر امور خارجه چین با استقبال از حضور دکتر وانگ یی رئیس جمهوری اسلامی ایران در اجلاس بریکس، هدف از این مذاکرات را توجه به بازارهای نوظهور و همبستگی اقتصادی کشورهای در حال توسعه عنوان کرد.

وانگ یی ابراز امیدواری کرد که با خروج پکن از قرنطینه تاج، امکان دیدار حضوری روسای جمهور ایران و چین فراهم شود.

وزیر امور خارجه چین با رد یکجانبه گرایی در عرصه بین المللی، وجود مشارکت راهبردی همه جانبه با ایران را برای توسعه روابط دو کشور مفید و سازنده ارزیابی کرد.

وانگ یی با ابراز حمایت از از سرگیری مذاکرات در وین و قطعنامه پرتنش سیاسی آژانس بین المللی انرژی اتمی ابراز امیدواری کرد که مسیر دیپلماسی و گفت وگو به توافق در مذاکرات وین منجر شود.

به گزارش فارس، امیرعبدالیان امروز در نشست خبری مشترک با لاوروف گفت: این موضوع را دوباره با آقای لاوروف در میان گذاشتیم و در صورت ادامه مذاکرات، امیدوارم در آینده نزدیک از سر گرفته شود و برنامه ریزی ها در این زمینه انجام شود. دستور کار وزارتخانه است.امیدوارم بتوانیم در آینده نزدیک با واقع گرایی کشور آمریکایی به توافق برسیم.البته در این زمینه آقای لاوروف بر حمایت خود از ایران و مواضع سیاسی جمهوری اسلامی تاکید کرد. ایران در مذاکرات و در صورت توافق، حمایت روسیه در این زمینه.

وزیران امور خارجه ایران و چین فروردین ماه سال جاری در حاشیه سومین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان در تونس پایتخت چین دیدار کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید