چین و روسیه ما را به عنوان یک مستعمره و یک عامل بدون خشونت می بینند

چین و روسیه ما را به عنوان یک مستعمره و یک عامل بدون خشونت می بینند

روز جدید : اظهارات مقامات روسی درباره تضمین برجام و اظهارات امیر عبدالهیان در مسکو با واکنش های متفاوت فعالان سیاسی مواجه شد: حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه امروز به مسکو سفر می کند، سفر امیر عبدالهیان به مسکو و اظهارات وی مبنی بر «امیدوارم اینطور باشد» مذاکرات امروز می تواند در جهتی باشد که روسیه در نظر دارد.»

فائزه هاشمی رفسنجانی در واکنش به اظهارات مقامات ایرانی درباره روابط با روسیه به دیده بان ایران گفت: «نگران کننده است که به استعمار نزدیک شده ایم». متأسفانه چین و روسیه ما را به عنوان یک مستعمره بزرگ می بینند. متأسفانه سفر مقامات ما به مسکو برای ما تحقیرآمیز و توهم آمیز بود تا روابط دوجانبه یا تامین منافع متقابل را تضمین کنیم. در حمله روسیه به اوکراین، ما بدون محکوم کردن جنگ در کنار روسیه قرار گرفتیم.

فائزه هاشمی رفسنجانی گفت: حمله نظامی پوتین به اوکراین به جای زیر سوال بردن پوتین به گردن آمریکا افتاده است. سفیر روسیه به خود اجازه می دهد رسانه های ما را تهدید کند که باید از عملیات ویژه استفاده کنید. وی گفت: «وزارت خارجه ما مجبور شد با سفیر تماس بگیرد و اخطار دهد که برای چنین جسارتی نسبت به مردم ما، دختر ورزشکار ما را به کمیسیون انضباطی می برند، زیرا مخالفت با جنگ را روی تی شرت خود حک کرده است. فائز هاشمی در پاسخ به اظهارات دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره مذاکرات هسته ای گفت: شمخانی به زبان روسی توییت می کند. روسیه پیشنهاد کرده است که تحریم ها در راستای منافع شورای امنیت سازمان ملل متحد حفظ شود. دفاع می کنیم. وی افزود: روسیه میان ما و آمریکا در مذاکرات برجام میانجیگری می کند، سوال اینجاست که آیا روسیه به منافع ما علاقه دارد یا منافع خود؟ فائسه هاشمی رفسنجانی گفت: این اقدامات به نفع دوجانبه نیست. این فعال سیاسی با اشاره به حل مشکلات دیپلماتیک ایران گفت: تا کی می خواهیم به این کشورها به خاطر غرب ستیزی و حمایت نشدن مردم خودمان باج بدهیم؟ 2- به جای دیپلماسی میدانی و تهاجمی، دیپلماسی رسمی داشته باشیم. 3- پاسخگویی به درخواست های مردم حقوق به آنها احترام بگذاریم و حمایت مردم خود را جلب کنیم. در مورد این تصمیمات، ما نیازی به خرید روسیه و چین نداریم.»

دیدگاهتان را بنویسید