کابوس بازگشت ترامپ و ترامپیسم بر سر ایران

کابوس بازگشت ترامپ و ترامپیسم بر سر ایران

روز جدید : رامین فهاری در یادداشتی درباره دیپلماسی ایرانی می نویسد: در دوران ترامپ با پدیده پیچیده تری به نام ترامپیسم مواجه شدیم که اگرچه ایران و آمریکا وارد درگیری مستقیم نشدند اما به دلیل شهادت سردار سلیمانی و حمله ایران به عین. اسد و اجازه آمریکا به رژیم صهیونیستی برای انجام یکسری عملیات خرابکارانه و تروریستی در ایران و سرکوب تحریم ها، مسیر ایران و آمریکا به سمتی رفت که احتمالاً در دوره دوم وارد درگیری مستقیم نظامی شده اند. ترامپ، ایران و .

مایک اسپیر، وزیر دفاع اسبق ایالات متحده اخیراً گفته است که از تهاجم آمریکا به ایران، ونزوئلا و مکزیک جلوگیری کرده است.

لازم به ذکر است که ایران یک دوره حساس بین شکست ترامپ و روی کار آمدن جو بایدن را پشت سر گذاشت که همواره نگران احتمال وقوع حادثه برای ایران بود. باید اضافه کرد که قصد واقعی ترامپ از خواندن حادثه ای که می توانست برای ایران رخ دهد، کار دشواری بود، اما احتمالا اگر کمک و اقبال خداوند در آن زمان نبود، می توانست پیروزی دونالد ترامپ در سال 2020 باشد. انتخابات ریاست جمهوری، ایران اکنون شاهد روزهای بسیار سخت تری نسبت به الان بوده است و شاید مناقشه ایران و آمریکا اکنون وارد مرحله سخت تری شده است.

باید اضافه کرد که زمانی که یک جمهوری خواه در آمریکا به قدرت رسید، سایه جنگ و تحریم ها بر سر ایران افتاد، حتی در زمان جورج بوش، بیم آن می رفت که ایران مورد حمله قرار گیرد، اما به دلیل دخالت آمریکا در باتلاق بین عراق و افغانستان و مقاومت نیروهای نیابتی در عراق در برابر آمریکایی ها و از سوی دیگر فعال موجه و حقوق بشر رئیس جمهور وقت، عملاً دولت بوش را در حمله به ایران ناکام گذاشت.

اما در دوران ترامپ با پدیده پیچیده تری به نام ترامپیسم مواجه شدیم که اگرچه ایران و آمریکا مستقیما وارد درگیری نشدند اما به دلیل شهادت سردار سلیمانی و حمله ایران به عین الاسد و اجازه آمریکا به صهیونیست ها. رژیم برای انجام عملیات به دنبال خرابکاری و تروریسم در داخل ایران و تحریم های ویرانگر، مسیر ایران و آمریکا به سمتی رفته است که احتمالاً در دوره دوم ترامپ، ایران و آمریکا درگیری مستقیم نظامی بوده است. علاوه بر این، تنش های فزاینده بین چین و ایالات متحده و ریاست ترامپ بر کاخ سفید در جریان حمله ولادیمیر پوتین به اوکراین، می تواند به طور بالقوه درگیری های جهانی را تشدید کند که به جنگ جهانی جدید و در نهایت زمستان هسته ای ختم خواهد شد. توجه افزایش یافته است.

اما با توجه به دوره ریاست جمهوری یکبار ترامپ و خاطره دوران ریاست جمهوری یکبار کارتر و با توجه به کهولت سن بایدن باید اضافه کرد که حتی اگر ترامپ یا ترامپیست ها از روند انتخابات حزب در آمریکا حذف شوند، جمهوری خواه خواهد آمد. که در نهایت باعث افزایش چالش بین ایران و آمریکا و فشار بر ایران خواهد شد که رئیس جمهور آینده آمریکا علاوه بر دو مورد فوق، با روسیه به دلیل گسترش ناتو به شرق و جنگ در اوکراین را تحریک خواهد کرد. مقداری.

اغراق نیست که تداوم وقایع در اوکراین، چالش های جاری در چین و ایالات متحده، رای دهندگان آمریکایی را به روی کار آمدن یک رئیس جمهور مستبد و در نهایت بازگشت ترامپ سوق خواهد داد.

در نهایت باید اضافه کرد که بهتر است تسلیحات و لابی های اقتصادی چین در آمریکا و سیاست های ایران و روسیه در آمریکا با موضوع رئیس جمهور دموکرات در آمریکا در دور بعدی همسو باشد. زیرا بازنده اصلی روی کار آمدن یک جمهوری خواه در هر سه کشور خواهد بود، اما مسئولان کشور ما نیز باید تدابیر و پیش بینی های لازم را برای روی کار آمدن یک رئیس جمهور جمهوری خواه و در بدترین حالت، داشته باشند. بازگشت ترامپ یا ترامپیسم

دیدگاهتان را بنویسید