کابینه سیزدهم برنامه خاصی در حوزه اقتصاد ندارد

کابینه سیزدهم برنامه خاصی در حوزه اقتصاد ندارد

روز جدید : نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: این مجموعه دولت است که در نهایت باید در قالب طرحی برای اجرای مولفه های مختلف طرح ها، راه برون رفت از چالش ها را فراهم می کرد. اما این برنامه در حال حاضر وجود ندارد، بنابراین سلیقه ها و تخصص های مختلف ظاهر خاص خود را خواهند داشت.

مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، درباره ناهماهنگی های تیم اقتصادی دولت و گاه فرصت ها در برخی مسائل گفت: مشکلات موجود در کشور این ناهماهنگی را ایجاد می کند. برنامه خاصی برای حل مشکلات وجود ندارد، وقتی برنامه نداریم طبیعتا هر واحد برای خودش تصمیم می گیرد.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی که تصمیمات به صورت فردی گرفته می شود طبیعی است که شاهد ناهماهنگی باشیم، وقتی هماهنگی وجود داشته باشد چارچوبی برای حرکت وجود دارد، در شرایط فعلی مشکلات روز به روز بیشتر نشان خواهد داد.

نماینده مردم تبریز در خصوص انتصاب فرمانده واحد برای تیم اقتصادی دولت گفت: اینکه شما اقتصاددان هستید یا اقتصاد را درک می کنید با وجود اینکه می خواهید اقتصاد را اداره کنید دو موضوع جداست. مجموعه نیروهایی که در دولت از نظر تخصص اقتصادی وجود دارد که برخی از آنها به نظر من اصلا اقتصاددان نیستند اما اگر هستند ابتدا باید چارچوب ها را بفهمند و بعد هماهنگی هایی بر اساس مدیریت واحد وجود داشته باشد. در حال حاضر تفاهمی که باید با یکدیگر داشته باشند در خارج وجود ندارد; در نتیجه در شرایطی که سلایق مختلف وجود دارد چگونه می توان مدیریت را هماهنگ کرد؟

وی افزود: به عنوان مثال پزشکی حداقل 10 تا 15 فوق تخصص دارد یا مثلا در حوزه جراحی قلب 7 تا 8 رشته فوق تخصص وجود دارد. هیچ وقت یک پزشک نمی تواند در همه این زمینه ها اظهار نظر کند و اقتصاد هم همین طور است. یک نفر در یک حوزه نظر دارد و دیگری در حوزه دیگر مخالف است و هرکس برای منطقه خود تصمیم می گیرد.

عضوکمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: دولت در نهایت باید در قالب طرحی برای اجرای مولفه های مختلف طرح، راه حلی برای چالش ها ارائه می کرد؛ اما اکنون این برنامه وجود ندارد، بنابراین سلایق و تخصص های متفاوتی وجود دارد. شکل خاص خود را خواهند داشت. .

او گفت: «این را باید از خود آقای رئیس جمهور بپرسید، زمانی که اعلام شد آقای رئیسی یک برنامه 7000 صفحه ای برای اساتید دانشگاه ارسال کرده تا نظر بدهند. او یک بار گفته بود قصد حضور در انتخابات را نداشتم، اما چگونه آن 7000 صفحه را در این مدت کوتاه نوشت؟ چون این تعداد صفحه را نمی توان در یک هفته خواند، می نویسد. اگر آنها قبلا تکالیف خود را نوشته باشند چه؟

وی گفت: اما موضوع مهم برای کل دولت بی برنامگی است و تا زمانی که این مشکل برطرف نشود با تغییر افراد شاهد تغییر چندانی نخواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید