کاترین شاکدام: من با خبرگزاری دانشگاه آزاد صحبت نکردم

کاترین شاکدام: من با خبرگزاری دانشگاه آزاد صحبت نکردم

روز جدید: دانشگاه آزاد یا خبرگزاری ایسکانیوز در پاسخ به دیده بان ایران می گویند مصاحبه اش با کارین پرز شکدام مشکلی ندارد و ارتباط بین این مصاحبه و مصاحبه تلویزیونی خانم شکدام با بی بی سی فارسی را تکذیب می کند. در مصاحبه عبدی مدیا با کاترین شکدام از کرد پرسیده شد که حقیقت در این باره چیست؟ او گفت: “آنها از من خواستند که یک ویدیو ضبط کنم و برخی مشکلات را حل کنم – تصمیم گرفتم این کار را نکنم! نظرات من در واتس اپ است، نه نظرات.” راستش را بخواهید، فکر نمی‌کنم رسانه‌های ایرانی حتی به حقیقت علاقه‌مند باشند. تمام شایعات و تهمت ها (که منتشر می کنند) دیگر نمی خواهم در این مورد نقشی داشته باشم

در پی انتشار خبری با عنوان “
خبرگزاری دانشگاه آزاد به نمایندگی از وی مصاحبه کاترین پرز شاکدام با بی بی سی را منتشر می کند
ایسکانیوز، رسانه ای که این مصاحبه را منتشر کرده است، توضیحاتی را به رصدخانه ایران ارسال کرده و مدعی شده است که این مصاحبه ساختگی نبوده و ربطی به بی بی سی فارسی ندارد.

صحت اخبار دیده بان ایران را کاترین شکدام جویا شده است. کاترین شاکدام در گفت وگو با عبدی مدیا، اقدامات خبرگزاری دانشگاه آزاد را غیراخلاقی، غیرحرفه ای و غیرقانونی خواند. آژانس ایسکا با درخواستی عجیب چت شخصی با کاترین پرز منتشر کرد.

ترجمه کامل توضیحات خانم شکدام:

عبدی مدیا: سلام کاترین عزیز، آژانس ایسکا از دانشگاه آزاد اسلامی اخباری در مورد شما منتشر کرده است. آنها ادعا می کنند که با شما مصاحبه کرده اند و اسکرین شات هایی را در یک چت خصوصی ارسال کرده اند! تایید می کنید که مصاحبه بوده؟

شاکدام: نه، آنها از من خواستند که یک ویدیو ضبط کنم و مشکلاتی را حل کنم – تصمیم گرفتم این کار را نکنم! صحبتی که با آنها داشتم هرگز برای انتشار نبود و در هیچ زمانی (در هیچ زمانی) از انتشار گفتگویمان مطلع نشدم.

آیا می توانم یک اسکرین شات از پاسخ شما ارسال کنم؟

شاکدام: در واقع این مرد از من خواست که به آنها کمک کنم. چون متهم به سرقت ادبی شدند. او (مصاحبه کننده) از من خواست که یک ویدیو برایش بفرستم که در پیام های واتس اپ با او صحبت کرده ام و تصمیم گرفتم این کار را نکنم.

نظرات من در واتس اپ کامنت است نه مصاحبه. راستش را بخواهید، فکر نمی‌کنم رسانه‌های ایرانی حتی به حقیقت علاقه‌مند باشند. تمام شایعات و تهمت ها (که منتشر می کنند) دیگر نمی خواهم در این مورد نقشی داشته باشم

آیا می توانم یک اسکرین شات از پاسخ شما ارسال کنم؟

شاکدام: اگه بخوای ولی من از این سیرک خسته شدم.

گفتنی است، اگرچه می‌داند به دلیل پایبندی خبرگزاری دانشگاه آزاد به قانون مطبوعات کذب است، اما دیده‌بان ایران تنها توضیحات این خبرگزاری را منتشر کرد، هرچند در بخشی از متن گفت‌وگو و بخش‌هایی از مصاحبه فارسی بی بی سی استفاده شد. بهتر بود این رسانه مصاحبه واتس اپ را به عنوان خبرنگار منتشر نمی کرد.

در این خبر آمده است: کل ماجرای دروغ دیده بان ایران درباره مصاحبه کاترین شکدام با باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز) نشان می دهد که این سایت از اصول کار حرفه ای رسانه ای اطلاعی ندارد و مستندات این مصاحبه منتشر شده است. در اطلاعیه ای آمده است: در صورت عدم عذرخواهی صریح سایت توسط باشگاه خبرنگاران دانشجویان ایران (ایسکانیوز) و دانشگاه آزاد اسلامی، پیگرد قانونی خواهد داشت.

1

2

1

1

دیدگاهتان را بنویسید