کاخ سفید دیدار ترامپ با شخصیت های نژادپرست را محکوم کرد


ساعت: 05:06
تاریخ انتشار: 09/06/1401
کد خبر: 1913879

کاخ سفید ترامپ را به خاطر ملاقات با نژادپرستان سفیدپوست محکوم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش الجزیره، کاخ سفید به دیدار «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا با تندروترین و افراطی ترین گروه های متفکر سفیدپوست واکنش نشان داد. در همین راستا، کاخ سفید بازدید ترامپ از ملک خود در فلوریدا را به همراه کانیه وست، خواننده برجسته و رپر سفیدپوست محکوم کرد.

ترامپ پیشتر اذعان کرده بود که سه شنبه شب در مارآ لاگو با وست که به طور قانونی نام خود را به Yeh تغییر داده است، شام و گفتگو کرده است.

اندرو بیتس، معاون سخنگوی کاخ سفید، دیدار ترامپ با این گروه از افراد مرتبط با گروه های نژادپرست آمریکایی را محکوم کرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، که آخر هفته را در نانتاکت سپری می‌کند، نیز از سوالی درباره شام ​​ترامپ طفره رفت و گفت که نمی‌خواهد چیزی در مورد آن بشنود.

ترامپ برنامه های خود را برای انتخاب مجدد در سال 2024 در اواسط نوامبر اعلام کرد و در آغوش گرفتن یک ملی گرا سفیدپوست برخی از مقامات سابق دولت را ناراحت کرد.

ترامپ پیش از این در دوران ریاست جمهوری خود به حمایت از گروه های افراطی سفیدپوست و متفکران متعصب متهم شده بود. پیش از این، در جریان اعتراضات علیه مرگ جورج فلوید از شهر مینیاپولیس در 26 مه 2020، پاسخ ترامپ به این اعتراضات انتقاد بسیاری از فعالان اجتماعی و همچنین سیاستمداران آمریکایی را برانگیخت. ترامپ معترضان را “اراذل و اوباش” خواند و تهدید کرد که با “سگ های وحشی و سلاح های تهدیدآمیز” با آشوبگران برخورد خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید