کاخ سفید: مذاکرات در وین پیشرفت چشمگیری داشته است

کاخ سفید: مذاکرات در وین پیشرفت چشمگیری داشته است

روز جدید : سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری به سوالی درباره احتمال توافق در چند روز آینده و تبادل اسرای آمریکایی در ایران پاسخ داد.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در یک کنفرانس خبری در پاسخ به این سوال که آیا مذاکره کنندگان وین به توافقی دست یافته اند و آیا فکر می کند می توان در این هفته به توافق رسید و آیا ایالات متحده به توافقی دست خواهد یافت که شامل آزادی زندانیان آمریکایی نیز می شود. اگر انگلیسی نباشد، قبول می کند و می گوید اجازه بدهید از سوال دوم شما شروع کنم، زیرا جدا از مذاکرات برجام، جدا کردن بحث آمریکایی ها که ادعا می کند بی گناه و غیرقانونی هستند، بسیار مهم است.[توافق هسته‌ای] رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت: «تصور بازگشت به توافق برای ما بسیار دشوار است در حالی که چهار آمریکایی بی گناه و بقیه در ایران به گروگان گرفته شده اند. بازگشت زندانیان واقعاً فوری است و ما می خواهیم به زودی اجازه داده شود. اما این گفتگوها از کانال جدایی انجام می شود.

ساکی درباره احتمال دستیابی به توافق در چند روز آینده گفت: پیشرفت قابل توجهی داشته ایم و این پیشرفت ادامه دارد. تا زمانی که همه چیز توافق نشود، هیچ چیز توافق نخواهد شد. بنابراین تا آن زمان، نمی‌خواهم ارزیابی خوش‌بینانه‌ای به شما بدهم. اما مطمئناً خوب است که پیشرفت قابل توجهی حاصل شده است. اگر ایران جدی باشد، ما معتقدیم که می‌توانیم و باید درباره بازگشت دوجانبه به اجرای کامل برجام به توافق برسیم.

دیدگاهتان را بنویسید