کاخ سفید: مقامات روسیه در هفته های اخیر دو بار از فرودگاهی در ایران بازدید کرده اند

کاخ سفید: مقامات روسیه در هفته های اخیر دو بار از فرودگاهی در ایران بازدید کرده اند

کاخ سفید می گوید مقامات روسی حداقل دو بار در هفته های اخیر از فرودگاهی در مرکز این کشور بازدید کرده اند تا پهپادهایی را که قادر به حمل تسلیحات ساخت ایران هستند، ارزیابی کنند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: ارزیابی‌های واشنگتن نشان می‌دهد که هیئت رسمی روسیه اخیراً اطلاعاتی در مورد انواع پهپادهای ایرانی با قابلیت حمله دریافت کرده است.

وی افزود: بر اساس اطلاعات ما این اولین بار است که یک هیئت روسی برای بازدید از چنین نمایشگاهی از انواع پهپادها از این فرودگاه بازدید می کند.

سالیوان ادامه داد: ما در حال انتشار عکس‌هایی هستیم که در ماه ژوئن گرفته شده است که نشان می‌دهد پهپادهای ایرانی مورد بازدید هیئت دولت روسیه قرار گرفته‌اند. این نشان دهنده علاقه مستمر روسیه به دستیابی به پهپادهای ایرانی با قابلیت حمله است.

این مقام آمریکایی پیشتر گفته بود که ایران معتقد است ایران در حال فراهم کردن مقدمات کمک پهپادی به روسیه است.

وی در گفتگو با خبرنگاران خارجی گفت که ایران در حال آماده سازی صدها پهپاد از جمله پهپادهایی با قابلیت حمل تسلیحات نظامی به مسکو است تا روسیه در حملات خود به اوکراین از آنها استفاده کند.

سالیوان گفت هنوز مشخص نیست که ایران آن پهپادها را در اختیار روسیه قرار داده است یا خیر، اما واشنگتن اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می دهد ایران در حال آماده شدن برای آموزش نیروهای روسی برای استفاده از این پهپادها است.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: این موضوع نشان می دهد که بمباران شدید اوکراین از سوی روسیه که منجر به تسلط بر مناطق شرقی آن کشور شد، منجر به کاهش منابع تسلیحاتی روسیه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید