کاخ سفید می‌گوید: ایران مذاکرات هسته‌ای را جدی نگرفته است/ما در حال حاضر روی مذاکرات هسته‌ای با ایران متمرکز نیستیم.

کاخ سفید می‌گوید: ایران مذاکرات هسته‌ای را جدی نگرفته است/ما در حال حاضر روی مذاکرات هسته‌ای با ایران متمرکز نیستیم.

هماهنگ کننده امور راهبردی کاخ سفید جمعه شب گفت که ایران مذاکرات هسته ای را جدی نگرفته و دلیل آن را زیاده خواهی و نقض عهد واشنگتن عنوان کرد.

جان کربی هماهنگ کننده امور راهبردی کاخ سفید گفت که ما در حال حاضر روی مذاکرات هسته ای با ایران متمرکز نیستیم.

وی در یک کنفرانس خبری گفت: ما در حال حاضر بر توافق هسته ای ایران تمرکز نداریم زیرا تهران تصمیم گرفته است که مذاکرات را جدی نگیرد.

این مقام آمریکایی در ادامه سخنان خود گفت: بایدن به تعهد خود برای جلوگیری از دستیابی ایران به توانمندی نظامی هسته ای جدی است.

این روزها مقامات آمریکایی تلاش می‌کنند بگویند یک اولویت حمایت از شورش‌های شکست خورده ضدایرانی است و دیگری نقشی است که ادعا می‌کنند تهران در جنگ اروپای شرقی دارد! مقامات کشوری که روزی با کلماتی مانند «فتوشاپ» تسلیحات ایران را ناکارآمد می‌خواندند، اکنون نگران هستند که همین فتوشاپ‌ها به جبهه درگیری نیابتی ناتو با روسیه برسند، در حالی که رئیس‌جمهور آمریکا از گفتن اینکه کشورش و کشورش ابایی ندارد. متحدان همه نوع سلاح دارند و به ارتش زلنسکی و نئونازی های تحت فرمان او داده می شود.

به گفته برخی تحلیلگران، ایران دیگر ایران سال 2015 نیست، از آن زمان قدرت بیشتری دارد، بنابراین بازگشت به توافق 2015 راه حلی برای ساکنان کاخ سفید نیست. بر این اساس می توان گفت که واشنگتن اساساً از ابتدا قصد واقعی برای بازگشت به برجام نداشت و همه این مذاکرات صرفاً نمایشی بود برای نشان دادن اینکه بایدن از وعده های انتخاباتی خود چندان عقب نشینی نکرده است. با این حال، رفتار من با “قاتل خاشقجی” نشان می دهد که همه این وعده ها پوچ است.

دیدگاهتان را بنویسید