کادرفنی تیم ملی پرسپولیس روی اعصاب پیشکسوتان استقلال

کادرفنی تیم ملی پرسپولیس روی اعصاب پیشکسوتان استقلال

محمد نوری بازیکن سابق استقلال در خصوص دیدار تیم های ملی ایران و لبنان و پیروزی 2 بر صفر تیم ملی کشورمان و همچنین عملکرد ملی پوشان در دیدار مقابل این حریف صحبت هایی کرد.

بازی تیم ملی مقابل لبنان را چگونه ارزیابی کردی؟

این برد را به همه فوتبالدوستان کشورمان تبریک می گویم اما واقعاً رقیب تیم ملی آنقدر ضعیف بود که شاید پیشکسوت استقلالی بازی کرد و حداقل دو گل برای این تیم زد. متأسفانه تیم ملی کشورمان با این همه ستاره و لژیونر صاحب نام در مقابل چنین تیمی بی نظم و ضعیف تنها دو بار توانست دروازه لبنان را باز کند.

چرا چنین شرایطی برای تیم ملی به وجود آمد؟

این را باید کارکنان فدراسیون توضیح دهند. به راستی چرا تیم ملی قدرت واقعی خود را نشان نمی دهد؟ از قبل می دانستیم که لبنان را به راحتی فتح می کنیم اما با وجود کادر فنی که بالای سر این تیم بود، مشخص بود که با اقتدار پیروز نمی شویم. به نظر من فدراسیون و دست اندرکاران تیم ملی باید هر چه زودتر برای کادر فنی تیم ملی تعیین تکلیف کنند.

تو چی میگفتی

باید بروند یک مربی درجه یک خارجی بیاورند یا یکی از مربیان خوب ایرانی را در راس کادر فنی تیم ملی قرار دهند. تیم ملی ما نفرات بسیار خوب و چهره های ارزشمندی دارد. باور کنید تیم ملی با خلاقیت بازیکنانش توانست به این نتایج دست پیدا کند. ببینید لبنان آنقدر ضعیف بود که با یک پاس 70 متری توانستیم با دروازه بان آنها روبرو شویم! ما واقعا از این بازی خسته شده ایم. البته خوشحالیم که بردیم و خوشحالیم که مردم خوشحال هستند. اما پتانسیل تیم ملی خیلی بیشتر از اینهاست.

با این ستاد فنی پرسپولیس در جام جهانی خوش می گذریم/ پیشکسوتان استقلالی هم لبنان را شکست دادند/ اسکوچیچ برعکس قربانی کیست؟

نظرت در مورد کادر فنی تیم ملی چیست؟

متاسفانه کادر فنی تیم ملی پر از پرسپولیس است در حالی که 80 درصد تیم های لیگ برتری زیر نظر مربیان، مربیان و سرپرستان مستقل هستند. تیم ملی کمک مربی، سرپرست، مربی و همه پرسپولیسی دارد. در دو بازی آخر که ایران صعود کرد، استقلال در تیم ملی بازی کرد تا مثلا منتقدان را آرام کند. اما قاطعانه می گویم با این تیم ملی در جام جهانی خوش می گذرانیم.

به بازی چه امتیازی دادید؟

در نیمه اول عملکرد خوبی نداشتیم و تا دقایق پایانی نتوانستیم مقابل این تیم ضعیف گلزنی کنیم. در نهایت، ما به خلاقیت فردی و یک پاس طولانی اشاره کردیم. تاکتیک خاصی ندیدیم. نفوذ از کنار، ورود به جناحین در محوطه جریمه، حمله در عمق دفاع و روش های دیگر، هیچ کدام از این موارد را از تیم ملی ندیدیم. تیم ملی فردی می خواهد که اسم و رسم داشته باشد و بتواند این افراد شاخص را هماهنگ کند.

اما آیا صعود تیم ملی دو هفته مانده به پایان مسابقات بود؟

این به دلیل حضور بازیکنان کلیدی در تیم ملی و حریفان ضعیف آن است. در این گروه فقط یک تیم فوتبال بود که تیم ملی را در تهران متوقف کرد و در کره جنوبی ما را شکست داد. من از کیروش حمایت نمی کنم اما او مربی ای بود که توصیه نمی شد. برعکس، اسکوچیچ که کاملاً بله است، قربانی است و هر کاری به او گفته شود انجام می دهد. اسکوچیچ نقطه مقابل کی روش است. امیدوارم فدراسیون هر چه زودتر به فکر تیم ملی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید