کاربری اراضی شهر اراک نیاز به شفاف سازی دارد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; ربیعلا گوربانی، دادستان مرکز و انقلاب مرکز استان مرکزی امروز در حاشیه جلسه شورای سیاسی حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان مرکزی گفت: بر اساس قانون کاربری اراضی در شهرستان ها باید مشخص شود.تصریح کرد: در این راستا مقرر شد کارگروهی به سرپرستی مدیرکل خدمات فنی استان و با حضور رؤسا و مدیران کل جهاد کشاورزی، مدیریت منابع طبیعی و آبخیزداری تشکیل شود. ، اراضی جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و کمک ها و مسئولیت های مسئولین مسئول، اقدامات مقتضی را انجام داده و نتیجه کار را به هیأت گزارش دهند.

وی افزود: در مورد روستاها نیز همین موضوع باعث شده تا عده ای سودجو بخواهند ساخت و سازهای غیرمجاز اطراف روستاها را به طرح هادی روستا ملحق کنند که شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی دوباره کار کرده است. طرح هادی روستای هانه میران برای پیوستن به این روستا گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز با این طرح مخالفت می کند تا از ایجاد انگیزه های بیشتر برای ایجاد نوآوری های غیرمجاز دیگر جلوگیری شود.

قربانی بیان کرد: در این جلسه تاکید شد که نیروی انتظامی در راستای انجام وظایف ذاتی خود باید همکاری بیشتر و بهتری با دستگاه ها و ادارات در خصوص تصفیه ساختمان های غیرمجاز و اعمال تبصره 2 ماده 10 ق. قانون حفاظت از اراضی زراعی و باغی.

وی با اشاره به اینکه صدور احکام تعلیقی به اتهام و برائت در محاکم دلیل بر عدم صدور دستور از سوی کمیسیون اصل 99 برای قلع و قمع نوآوری های غیرمجاز نیست، گفت: و رأی مقتضی داد و تصمیم قانونی گرفت. .

دادستانی و انقلاب مرکز منطقه با اهمیت نظارت کامل بر دستگاه های متولی حفاظت از اراضی دولتی و بهره برداری از اراضی کشاورزی تاکید کرد: اجازه ندهید متخلفان به کار خود ادامه دهند.

وی ادامه داد: در خصوص پلاک ثبتی اراضی نظم آباد نیز مصوب شد که اداره کل منابع طبیعی در اسرع وقت به استعلامات پاسخ دهد و سند صادره از سوی کارشناسان اداره کل ثبت اسناد و املاک به منظور صدور سند مالکیت قسمت های باقی مانده، این اراضی به دولت مسترد و از تضییع حقوق بیت المال جلوگیری شود.

قربانی بیان می کند: در بحث اراضی روستای قانیروق متصرفان با هماهنگی هیأت روستا و بدون مجوز قانونی در مجموع 616 هکتار در دو باب اراضی ملی احداث و 600 ویلا در خارج از روستا احداث کردند. بنیاد مسکن موظف شد ظرف یک هفته از خزانه درخواست کند و خدمات‌دهندگان تمام اتصالات آب، برق و تلفن جدید ساکنان را تا زمان پرداخت خزانه به حالت تعلیق درآوردند. ن.

دبیر شورای سیاسی حفظ حقوق گنج در اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان مرکزی خاطرنشان کرد: احتمال سوء استفاده دلالان از رانت اطلاعاتی وجود دارد. شورا مصوبه ای را به تصویب رساند که بر اساس آن اولاً هرگونه ادعای نفوذ و اعتماد نهادهای دولتی توسط هر شخصی باید فوراً به دادستانی ناحیه گزارش شود و ثانیاً از وضعیت و انضباط جلوگیری شود. جهت حفاظت و جلوگیری از اطلاع رسانی فرهنگی باید توسط اعضای شورای اسلامی روستا اطلاع رسانی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید