کاردار سفارت آلمان در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد.


ساعت: 15:35
تاریخ انتشار: 1401/05/17
کد خبر: 1888597

پس از هتک حرمت به قرآن کریم در هامبورگ، مدیر موقت سفارت آلمان در تهران در غیاب سفیر این کشور به وزارت امور خارجه احضار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پس از اقدامات تحریک آمیز تعداد معدودی از مخالفان هتک حرمت به قرآن کریم و عتبات عالیات در شهر هامبورگ، مسئول موقت سفارت آلمان در تهران در غیاب سفیر به وزارت امور خارجه احضار شد. در این طرف

رئیس دولت اول اروپای غربی ضمن محکومیت اهانت در ایام تاسوعای حسینی، آن را مصداق بارز گسترش نفرت، خشونت و افراط گرایی دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران، دولت آلمان را در این زمینه مسئول می داند و خواستار برخورد قاطع با عوامل این امر توهین آمیز است.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، هتک حرمت به قرآن کریم و هتک حرمت مقدسات اسلامی به مرکز اسلامی هامبورگ آلمان را به شدت محکوم کرد.

کنعانی همچنین نسبت به عواقب و پیامدهای خطرناک این گونه اقدامات جسورانه و سرکش هشدار داد و افزود: این گونه جسارت ها نسبت به مقدسات اسلامی از دیگر جنبه های افراط گرایی و خشونت تکفیری و داعشی است و اقدام قاطع و بازدارنده با آنها بر عهده دولت های کشور است. مدعیان حقوق بشر آزادی و دموکراسی است.

سخنگوی آژانس دیپلماسی ضمن مسئول دانستن دولت آلمان در این حادثه ناگوار تاکید کرد: انتظار داریم واکنش فوری، قاطع و شفاف آلمان برای برخورد با عاملان این اقدام توهین آمیز و پیگیری سریع قضایی برای جلوگیری از تکرار چنین اقداماتی صورت گیرد. .



دیدگاهتان را بنویسید