کارشناس فوتبال ایران پشت اسکوچیچ ایستاد

کارشناس فوتبال ایران پشت اسکوچیچ ایستاد

تیم ملی فوتبال ایران در گروه B جام جهانی 2022 قطر به مصاف تیم های ملی انگلیس، آمریکا و برنده پلی آف اروپا (بین ولز و برنده بازی اسکاتلند – اوکراین) می رود. قرعه کشی تیم ملی ایران دیدگاه های متفاوتی را در بین کارشناسان فوتبال کشور درباره شانس صعود این گروه به وجود آورده است. جلال رائراگپور با اشاره به حریفان تیم ملی ایران به صراحت درباره برنامه ریزی و انتخاب معاون دراگان اسکوچیچ صحبت کرد:

* برای سه روش مختلف تیم های ملی باید هر سه روز یک بار در سه گروه چهار تیمی به مصاف هم برویم. نحوه بازی حریفان تیم ملی ایران در جام جهانی کاملا متفاوت است. وقتی در یک گروه با فوتبال چند قاره ای روبرو هستیم، باید درک بسیار کاملی از نحوه تفکر فوتبال در همان جغرافیا داشته باشیم.

* انگلیس در سبک فوتبال اروپا که سبک خاص خود را دارد پیشتاز است. ما مقابل یکی از قدرتمندترین تیم های جهان بازی می کنیم. بدون شک یکی از سخت ترین دیدارهای زندگی فوتبال ملی را داریم.

* در منطقه کونکاکاف نیز با تیم دوم آمریکا همگروه هستیم. متأسفانه او برای بازی با آمریکا به جام جهانی 1998 اشاره می کند. این در حالی است که آنالیز هفته گذشته به اندازه بارسلونا در بازی هفته آینده برای تیمی مفید نبود. چگونه مردان 25 سال پیش به بازی بازگشتند و قدرت را در آن دیدند؟ بیهوده لاف نزنیم و به نتایج واقعی و به روزمان افتخار نکنیم و به نتایجی که تقریباً سه دهه پیش به دست آوردیم نگاه نکنیم.

* من برای کارشناسان فوتبال و هم تیمی هایم احترام زیادی قائلم، اما واقعاً باید بدانیم که صحبت از فوتبال جهان است، نه یادآوری نتایج سه دهه اخیر!

* در دیدارهای تدارکاتی خود باید با تیمی بازی کنیم که در مرحله گروهی به انگلیس باخت. ما باید با تیمی بازی کنیم که به انگلیس شکست خورده یا با آن تیم روبرو شده است. ما هرگز نه تنها با انگلیس، بلکه با تیمی مانند او بازی نکرده ایم. هر رفتار بازیکنان و نحوه عملکرد کادر فنی این تیم در جام جهانی مهم است.

* در برنامه ریزی باید از دست اندرکاران استفاده کنیم. ما باید با دانش بالا در جام جهانی شرکت کنیم. متخصصان برنامه نویسی فوتبال ایران بیش از هر مربی دیگری به نفع تیم ملی ایران هستند. من شک ندارم که اگر این کار را نکنیم، مدافعان کناری ما اغلب بازی مقابل انگلیس را از دست خواهند داد. تقصیر آنها هم نیست. چون رقابت فوتبال ایران با انگلیس متفاوت است.

* روند فعلی تیم ملی ایران به گونه ای پیش می رود که دیگر مهم نیست در فرصت باقی مانده چه کسی سرمربی شود. هر کس کارلوس کی روش و برانکو ایوانکوویچ را به ایران بازگرداند، یک سوپر دلال است. آنها هشت ساله بودند، اما کار زیادی برای نتیجه گیری نکردند.

* اسکوچیچ تیم را از چاه بیرون کشید. ما می‌توانیم با او در جام جهانی به مشکل برسیم، اما واقعاً صحبت در مورد ترک او یک ترس فوتبالی است، چه برسد به اینکه بخواهیم او را از دست بدهیم.

* فکر می کنم با برنامه ریزی دقیق و استفاده از علم فوتبال جهان بتوانیم صعود کنیم. اسکوچیچ دو سال با این تیم زندگی کرده و در تاریک ترین روزهایی که مربیان داخلی نتوانستند تیم ملی ایران را به دست بگیرند، موفق شد.

* مطمئنا اسکوچیچ تیمش را در فوتبال جهان هدایت نمی کند اما بالاترین بازده را از بازیکنانش می گیرد و این بسیار مهم است. 70 درصد بازیکنان از فوتبال جهان هستند، بنابراین از نام های بزرگ دیگر تیم های ملی نمی ترسیم. ما کمک مربی نمی خواهیم، ​​فقط می خواهیم یک برنامه نویس کنار اسکوچیچ بنشیند. مشکل از سرمربی تیم ملی نیست. مشکل اصلی ایجاد یک برنامه علمی مدرن است. آقایان آدرس اشتباه ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید