کارلوس کی روش در راه اسکوچیچ؟

کارلوس کی روش در راه اسکوچیچ؟

در حالی که اکثر بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان لژیونرهای شاغل در لیگ های اروپا یا حوزه خلیج فارس هستند، دستورالعمل فدراسیون بین المللی فوتبال در خصوص برگزاری مسابقات باشگاهی تا شروع جام جهانی آخرین برنامه اردو را تحمیل کرده است. تیم ملی بسیاری از کشورها از جمله تیم ملی فوتبال کشورمان تحت تاثیر جام جهانی قطر قرار خواهند گرفت.

یک مقام مسئول در سازمان لیگ در گفت و گو با خبرورزشی درباره این بحث توضیح داد و گفت که هنوز تاریخ دقیقی برای پایان موقت بازی های لیگ برتر مشخص نشده است. اما در این توضیحات برای اولین بار اعلام شد که اسکوچیچ در چه تاریخی بدون حضور لژیونرها آخرین اردوی تیم ملی را در آبان ماه امسال تشکیل می دهد.

این را سهیل مهدی رئیس کمیسیون مسابقات سازمان لیگ در گفتگو با خبرورزشی عنوان کرد.

با نگاهی به برنامه لیگ های معتبر اروپایی، باشگاه ها تا 6 روز مانده به شروع جام جهانی همچنان در جریان رقابت های باشگاهی خواهند بود. ترتیب این شرایط برای مسابقات ایران و لیگ برتر فوتبال ما چگونه است؟ آیا مسابقات لیگ ایران تا 6 روز مانده به بازی ایران و انگلیس برگزار می شود یا به تیم ملی فرصت بیشتری برای تشکیل اردو داده می شود؟

امسال تقویم بین المللی فیفا دستخوش تغییراتی شده که نسبت به آن بی تفاوت نخواهیم بود. اثرات آن را در اکثر لیگ های فوتبال جهان می توانیم ببینیم. زمان قانونی که فیفا قبل از اعزام تیم ها به جام جهانی و در اختیار داشتن ملی پوشان اعلام کرد دقیقا یک هفته مانده به شروع مسابقات است. این 6-7 روز امکان برگزاری اردوی تیم ملی را برای کشورهای شرکت کننده در جام جهانی به حداقل رسانده است و ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم و عملا لژیونرهای ما می توانند از همان تاریخ به اردوی تیم ملی ملحق شوند. مگر اینکه سرمربی محترم تیم ملی از نظر بدنسازی برنامه خاصی برای بازیکنان بومی داشته باشد. آنها نیز مانند سرمربی افتخاری سابق از سازمان لیگ درخواست کردند تا ده روز پس از مهلت مقرر بازیکنان بومی در اختیار کادر فنی تیم ملی قرار گیرد. ما مشتاقانه منتظر برنامه های کی روش هستیم و براساس نظرات او تغییراتی در برنامه هفته قبل از اعزام خواهیم داشت.

با این شرایط هنوز مشخص نیست لیگ ما چه زمانی قبل از آخرین اردوی تیم ملی تعطیل می شود یا چه تاریخی برگزار می شود؟

این وقفه یک هفته ای قبل از شروع جام جهانی که یک بخشنامه بین المللی است بدیهی و غیرقابل تغییر است. اگر سرمربی تیم ملی بیشتر از یک هفته می خواهد همانطور که آقای اسکوچیچ هم از ما خواسته است باید آن را در برنامه های تیم ملی ببینیم و بعد آن را لحاظ کنیم. همه چیز به دیدار با سرمربی محترم تیم ملی و شنیدن نظر ایشان بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید