کارهای نیک بدون ایمان بی فایده است


ساعت: 17:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۱
کد خبر: 1889293

استاد حوزه علمیه قم گفت: صدها کار در یک روز و هزاران کار در طول عمر انجام می شود. نظام تعلیم و تربیت اگر به عشق امیرالمومنین علیه السلام و اهل بیت نباشد فایده ای ندارد. هرکسی تحت قیمومیت کسی است که مهر و امضای الله را ندارد.» وارد می شود، هر کار خیری می کند، تأثیری در او ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از قم فردا حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا صابی نژاد طی سخنانی در دومین شب از مراسم هیئت هنر و رسانه گفت: آموزه های ما دینی است بنابراین سبک تربیتی باید دینی باشد. متأسفانه نظام آموزشی ما تحت تأثیر یک مکتب خلافت است.

وی گفت: در کتب اخلاقی معارف دینی وجود دارد اما پراکنده است و برای پیوند معارف نیاز به ریسمان دعا است و آن ریسمان اعتقاد به اهل بیت از طریق توحید است.

صابی نژاد تاکید کرد: تمام تلاش شیطان این است که ایمان را از مردم بگیرد، می توان عمل صالح انجام داد اما به درد مردم نمی خورد زیرا عمل صالح بدون ایمان فایده ای ندارد.

خطیب حزه ادامه داد: در زندگی باید توحید خدا جاری باشد و از سرزمین غیر خدا خارج شد و وارد سرزمین خدا شد و در صحنه خدا بازیگر شد. وارد ولایت اهل بیت شویم.

او گفت: «صدها کار در یک روز و هزاران کار در طول عمر انجام می شود. نظام تعلیم و تربیت اگر با محبت امیرالمومنین علیه السلام و اهل بیت نباشد فایده ای ندارد. هر کس را باید تحت ولایت کسی قرار داد که مهر و امضای خدا را ندارد.» هر کار خیری هم بکند در او اثری ندارد.

صابی نژاد تاکید کرد: طبری و تولی از اصول دین هستند که آثار فراوانی دارند. مفهوم اساسی نظام معرفتی که هزاران آموزه دارد که باید برگرفته از مرجعیت اهل بیت باشد، مانند بحث عدالت که باید بر اساس تعریف اسلام و اهل بیت مورد توجه قرار گیرد. بیت.”

سخنگوی حوزه و دانشگاه ادامه داد: مفهوم آزادی که این روزها افراد زیادی در هژمونی نظام فردگرایانه درگیر آن هستند، مفهوم جدیدی از آزادی را تعریف می کند که انسان می تواند هر کاری که می خواهد انجام دهد، اما یک اصل وجود دارد. آزادی در دین می خواهد آزادی واقعی را برای مردم به ارمغان بیاورد، در تعریف آزادی، ارزش های دینی را نباید چارچوب تعریف کرد، زیرا مخالف آزادی است، اما در نظام معرفتی دینی همه چیز از جمله آزادی، رنگ خدایی به خود می گیرد و به عنوان رفع موانع کمال، سعادت و پیشرفت تعریف می شود.

وی گفت: دشمن به دنبال این است که نظام معرفتی ما را تغییر دهد، ممکن است نظام تربیت دینی باشد، اما بر اساس اصول تربیت دینی نیست زیرا چراغ هدایت را تغییر داده اند، پنهان است، نمی شود. آشکار ساختن .


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید