کارگاه های بزرگ صنایع دستی در یاسوج افتتاح شد + تصاویر


ساعت: 14:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۳
کد خبر: 1855699

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح سه کارگاه بزرگ صنایع دستی به مناسبت هفته صنایع دستی در یاسوج خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید طالبی پور به نقل از صبح زاگرس، امروز 22 خرداد 1401 در حاشیه افتتاحیه این سمینارها که با حضور مدیرکل بانوان استان، مدیرکل دفتر توسعه سرمایه گذاری استان و مدیریت برگزار شد، گفت: مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید میلیاردها ریال تسهیلات ارزان و مقرون به صرفه توزیع شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با راه اندازی این کارگاه های تولیدی برای حدود 30 صنعتگر شغل ایجاد شده است.

طالبی پور افزود: این سه کارگاه به نمایندگی از حدود 50 کارگاه صنایع دستی در استان افتتاح شد که نویدبخش رونق تولید همراه با ایجاد اشتغال صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد است.

وی ادامه داد: حمایت از هنرمندان صنعتگر، ترویج فروش محصولات صنایع دستی و ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی از مهمترین برنامه های کاری این اداره کل در سال 1401 است.

مدیرکل بانوان استانداری نیز در این مراسم گفت: حمایت های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان از راه اندازی کارگاه های بزرگ صنایع دستی قابل تقدیر است.

نادیا صداقت افزود: رونق صنایع دستی سهم عمده ای در ایجاد اشتغال برای بانوان در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد داشته است.

مدیرکل استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرمایه گذاری های کوچک مانند هزینه سرانه خدمات صنایع دستی نقش مهمی در ایجاد اشتغال در روستاها دارد.

محسن زمانفر افزود: استان ظرفیت بالایی در زمینه صنایع دستی دارد که با حمایت هنرمندان این عرصه رونق خواهد گرفت.

وی افزود: دولت از ایجاد طرح های اشتغال زایی در حوزه گردشگری و صنایع دستی در استان حمایت می کند.

5c81ceab c58c 4831 9aef 908f6e254bea خبر خاکستری

62c1be2d b60a 4424 8fcb 22cab5ce8b37 خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید