کارگردان «انگل» سوژه مستند شد/ اولین فیلم بونگ جونهو چه بود؟


ساعت: 13:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۱
کد خبر: 1915114

بیوگرافی بونگ جون هو، خالق فیلم تحسین شده انگل، در حال تبدیل شدن به یک مستند برای نتفلیکس است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ورایتی، مستندی درباره بونگ جون هو کارگردان کره ای برنده اسکار سال آینده برای نتفلیکس در دست ساخت است.

این مستند با عنوان The Yellow Door: In Search of Bong Joon-ho’s Short Film کوتاه منتشر نشده توسط کارگردان Lee Hyuk-rae تهیه شده است.

این فیلم اولین فیلم کوتاه اکران نشده بونگ با عنوان «در جست‌وجوی بهشت» را که در دوران دانشجویی ساخته بود را دنبال می‌کند و به همین دلیل، جدا از اینکه نشان می‌دهد این کارگردان چگونه رشد کرده است، ظهور کارگردانان جوان در کره جنوبی نیز مورد بحث قرار گرفته است.

در واقع، اواسط دهه 90، زمان تغییرات جدی در هنر کره جنوبی بود. پس از چندین دهه حکومت نظامی سرکوبگر، موجی از خلاقیت ممکن شد. مبتکران این دوره از جمله جشنواره بین المللی بوسان با نقض مقررات جاری شروع به نمایش فیلم های توقیف شده ژاپنی کردند و از سوی دیگر صنعتی شدن صنعت سینمای کره نیز با سرمایه گذاری در «دریم ورکز» آغاز شد. راه اندازی سینماهای چند منظوره در همان زمان، آژانس های موسیقی و استعدادهای جدید نیز درهای خود را به روی خارجی ها باز کردند.

اگرچه بسیاری معتقدند «مرد سفید» محصول سال 1994 اولین فیلمی بود که بونگ جون هو ساخت، اما در واقع این فیلم کوتاه که با تکنیک استاپ موشن فیلمبرداری شد، اولین تلاش او برای ساخت فیلم بود. در نهایت فیلم کوتاه «در جستجوی بهشت» برای حدود 10 نفر به مدت 22 دقیقه به نمایش درآمد. گفته می شود این فیلم برای اولین بار در روز کریسمس سال 92 در باشگاه زرد یا درب زرد به نمایش درآمده و در هیچ جای دیگری اکران نشده است.

مستند نتفلیکس با کسانی که فیلم را دیده اند صحبت می کند و خاطرات خود را از بونگ جوان به اشتراک می گذارد.

بونگ جون هو نه تنها به عنوان خالق فیلم های پیشگامی مانند خاطرات قتل، برف شکن و انگل، بلکه به عنوان اولین نویسنده کره ای که با یک پلتفرم پخش آنلاین موافقت کرد، جایگاه مهمی در تاریخ سینمای کره دارد. بونگ Okja را در سال 2017 ساخت و نتفلیکس را به خاطر بودجه سخاوتمندانه ای که برای تولید رایگان فیلم به او دادند تحسین کرد.

دیدگاهتان را بنویسید