کارگری درباره حقوق ۱۴۰۲ چه گفت؟/ جزئیات تغییرات دستمزد کارگران

کارگری درباره حقوق ۱۴۰۲ چه گفت؟/ جزئیات تغییرات دستمزد کارگران

سید سلطان مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات حداقل دستمزد کارگران در سال آینده گفت: حداقل درآمد کارگران با بعد خانوار 3.3 نفر از 6 میلیون و 433 هزار نفر است. 117 تومان به 8 میلیون و 82 هزار و 60 تومان با متوسط ​​رشد 27 درصدی افزایش یافت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: اقلام مصرفی نیروی کار و کمک هزینه مسکن به گونه ای افزایش یافت که حداقل دستمزد کارگران با یک میلیون و 775 هزار و 243 تومان افزایش تعیین شد.

مرتضوی یادآور شد: پس از مذاکرات نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت، افزایش حقوق کارگران در سال جدید 27 درصد و برای سایر رده ها 21 درصد افزایش یافت.

وی افزود: حداقل دستمزد کارگران به 8 میلیون و 212 هزار تومان افزایش یافت. در اینجا از نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی و سه نفری که به نمایندگی از سایر تشکل ها در جلسه حضور داشتند به همراه آقایان خاندوزی و فاطمی امین وزرای اقتصاد و امنیت تشکر می کنم.

مرتضوی تصریح کرد: امیدواریم با برنامه های دولت سال آینده اقتصادی بهتری را آغاز کنیم. کمک هزینه عائله مندی و سایر افزایش ها نیز در تمام مبالغ مزایای مسکن لحاظ می شود.

دیدگاهتان را بنویسید